معرفی انواع عسل طبیعی-قسمت دوم

در این مقاله قصد داریم مقاله قبلی در مورد معرفی انواع عسل طبیعی در سراسر جهان را ادامه دهیم. با ما همراه باشید:

8-عسل بلوگام bluegum

این گونه عسل اکالیپتوس عمدتا در استرالیای جنوبی و تاسمانی تولید می شود. بافت متراکم و رنگ کهربایی دارد که موجب می شود یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ویفر و نان تست باشد. عسل بلوگام هم شفاف نیست و حباب هایی در لا به لای بافت متراکم آن دیده می شود.

9-عسل گندم سیاه

قوی ترین و تیره ترین عسل، عسل گندم سیاه است که بیشتر در مینسوتا، اوهایو، پنسیلوانیا و چند منطقه در شرق کانادا تولید می شود. این عسل به عنوان منبع غنی آهن و سایر مواد مغذی ضروری، محبوبیت دارد و یکی از پرمصرف ترین انواع عسل هاست. عسل گندم سیاه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برخی از انواع روشن تر عسل در همان گروه است.


10عسل شبدر

عسل شبدر یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین انواع عسل طبیعی در جهان است و بیشتر آن در سراسر کانادا و نیوزلند تولید می شود. این عسل، طعمی شیرین و دلپذیر دارد که آن را به ماده ای مهم برای تهیه طیف گسترده ای از سس ها تبدیل کرده است.


11-عسل قاصدک

این نوع عسل، نوعی نسبتا قوی از عسل است که مخلوط ترش ملایمی در آن وجود دارد. عسل قاصدک به طور گسترده در جزیره جنوبی نیوزلند تولید می شود و معمولا رنگ کهربایی تیره دارد. به دلیل خواص درمانی این عسل، از آن به عنوان دارو در چین، تبت و هند استفاده می شود.


12-عسل اکالیپتوس


عسل اکالیپتوس با این که در اصل از استرالیا نشات گرفته، ولی به طور گسترده در کالیفرنیا تولید می شود. اکالیپتوس به عنوان یک داروی عالی برای محافظت در برابر سرماخوردگی و سردرد در سراسر جهان استفاده می شود.

این عسل به دلیل در دسترس بودن انواع گسترده منبع، از نظر طعم، متفاوت است؛ ولی همچنان اثری از طعم گیاهی در انواع آن وجود دارد.


13-عسل کاهو

این عسل از گیاهان بلندی تهیه می شود که در جنگل های آزاد شمال غربی آمریکا پرورش یافته اند. از نظر رنگ، روشن است و طعمی شیرین دارد. شیرینی عسل کاهو باعث شده که گزینه خوبی برای پخت و پز، به خصوص پخت ماهی دودی باشد.


14-عسل علف جاروب

عسل علف جاروب یا همان خلنگ، طعمی کمی تلخ دارد که آن را تبدیل به یکی از قوی ترین طعم دهنده ها کرده و معمولا از آن برای غذاهای حاوی گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و غذاهای گوشتی سرد استفاده می شود.

عسل خلنگ، کهربایی رنگ است، غلیظ به نظر می رسد و به عنوان منبع سرشار از پروتئین شناخته شده.


15-عسل اکالیپتوس

یکی دیگر از انواع عسل طبیعی با طعمی خاص، عسل اکالیپتوس است که در شرق استرالیا تولید می شود. این عسل، یک عنصر خوشبو کننده و طعم دهنده برای پخت و پز گوشت های کباب شده است. رنگ کهربایی دارد و بافت آن متراکم است. عسل اکالیپتوس، طعم و مزه ای خاص به اسموتی ها و سایر نوشیدنی های شیرین می بخشد.


16-عسل jarrah

این عسل یکی از انواع عسل اکالیپتوس است که به رنگ کهربایی تیره است. عسل jarrah از نظر علمی مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده که به دلیل درصد فعالیت بالاتر آن نسبت به بیشتر عسل های دیگر، برای درمان زخم، سوختگی و حساسیت پوستی موثرتر است.


17-عسل درخت میشن

عسل درخت میشن از شکوفه های درخت میشن در منطقه جنوب غربی تاسمانی و استرالیا تهیه می شود. این نوع عسل به دلیل طعم بی نظیر و بوی قوی خود شناخته شده. البته این عسل به نام عسل تاسمانی نیز شهرت دارد و به عنوان یک ماده غیر قابل جایگزین برای عطر و طعم بخشیدن به کیک، کلوچه، قهوه و چای مورد استفاده قرار می گیرد.


18-عسل زیرفون

رنگ آن زرد روشن است و عطری تازه دارد. یکی از داروهای بسیار غنی است و به استفاده از آن قبل از خواب توصیه می شود. چرا که خاصیت آرامش بخشی دارد و در موارد اضطراب و بی خوابی، به کمک شما می آید. هم چنین از این عسل برای درمان سرماخوردگی، سرفه و برونشیت استفاده می شود.

این عسل از درخت زیرفون استخراج می شود که دارای گل های کوچک زرد رنگ است. عسل زیرفون اغلب در دانمارک تولید می شود.


19-عسل ماکادامیا

عسل ماکادامیا اولین بار از شهد گل گیاه درخت ماکادامیا در استرالیا گرفته شد. رنگی تیره و رایحه ای پیچیده دارد. این عسل، طعمی لطیف دارد و با سالاد، بستنی، نان تست و حتی به عنوان مارینات برای مرغ های کبابی، گزینه مناسبی است.


20-عسل مانوکا

این عسل، بومی مناطق ساحلی نیوزلند است و از گل درختچه های درخت چای گرفته می شود. عسل Manuka از خاصیت ضد باکتریایی غنی ای برخوردار است که به درمان زخم معده، گلودرد، سرماخوردگی، سوء هاضمه، آکنه و جوشهای بدن کمک می کند.

طعم و مزه این نوع عسل، به دلیل تفاوت در منبع آن، متفاوت است.


21-عسل شکوفه نارنج

عسل بهار نارنج که اغلب ترکیبی از منابع مرکبات است، معمولا رنگی ملایم و طعمی میوه ای دارد. در اصل از اسپانیا و مکزیک سرچشمه گرفته و امروزه در بسیاری از مناطق آمریکا از جمله فلوریدا، کالیفرنیای جنوبی و تگزاس تولید می شود.


22-عسل درخت کاج

این نوع عسل عمدتا از کشور یونان وارد می شود. بر خلاف طعم شیرین سایر عسل ها، عسل درخت کاج طعمی تلخ با رایحه ای قوی دارد و از نظر مواد معدنی و پروتئین بسیار سرشار می باشد.


23-عسل ترشک درختی

عسل ترشک درختی، نوعی عسل با رنگ ملایم و طعمی نزدیک به طعم کارامل است. با این که برخی افراد، طعم آن را کمی ترش می دانند، ولی طرفداران آن، طعمش را کاملا شیرین می دانند.


24-عسل مریم گلی

انواع عسل مریم گلی بیشتر در کالیفرنیا تولید می شود. این عسل به دلیل خاصیت دانه بندی بسیار آهسته، معمولا با سایر عسل ها مخلوط می شود تا روند دانه بندی آنها را کند تر کند. طعم ملایم و در عین حل لذت بخش آن موجب محبوبیت زیاد در بین مصرف کنندگانش می شود.


25-عسل توپلو

یکی از عالی ترین عسل هایی که تا به حال تولید شده است، عسل توپلو یا همان طلای جنوبی است. همانطور که از نام آن پیداست، در جنوب شرقی ایالات متحده آمریکا تولید می شود. این نوع عسل به رنگ طلایی روشن یا کهربایی با درخشش مایل به سبز است و طعمی ملایم و متمایز دارد.

عسل توپلو یکی از شیرین ترین انواع عسل است که فروکتوز زیادی دارد.


معرفی انواع عسل طبیعی – قسمت اول

منبع: dabur

حساب کابری