معرفی برخی خواص عسل کُنار

عسل کُنار چیست؟

دانشمندان به دلیل خواص دارویی عسل طبیعی، در حال تحقیق دقیق روی آن هستند . عسل به عنوان بهترین داروی محلی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. از آنجا که عسل انواع مختلفی دارد، ترکیب هر عسل با توجه به نوع منبع شهد آن، همراه با فوایدی است که از نوع منبع شهد آن فراهم می شود. عسل سدر یا عسل کنار، یکی از نادرترین عسل هایی است که یافت می شود. این عسل که در واقع از یمن مهاجرت کرده است، بهترین و شناخته شده ترین راه برای درمان بسیاری از بیماری ها است. این ماده، مواد معدنی و آنتی اکسیدان بیش از سایر انواع مختلف عسل دارد. در دنیای باستان، عسل کنار به عنوان حق قدردانی و وفاداری به مقامات اعطا می شده است.


عسل کنار  از کجا آمده است؟

عسل سدر یا کُنار از گل های درخت سدر یا Ziziphus spina-christi به وجود می آید. نام های دیگر آن درخت عناب، درخت لوته یا درخت خار خار است. عسل کنار در مدت زمان بسیار کمی جمع آوری و تهیه می شود؛ زیرا گل ها فقط یک ماه در یک سال شکوفا می شوند.

فواید استفاده از عسل کنار

انواع عسل، دارای ارزش دارویی بوده و برای سلامتی مفید هستند؛ اما عسل  کنار دارای مقدار بسیار زیادی از مواد معدنی، ویتامین و سایر مواد مغذی است که باعث شگفت انگیزتر شدن آن نسبت به انواع دیگر عسل می شود. این عسل یک داروی مطمئن برای بسیاری از بیماری ها است.

همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود نشاط، مشکلات گوارشی مانند یبوست و زخم معده را نیز درمان می کند. ضمن درمان مشکلات مختلف کبدی، به حفظ اکولوژی روده کمک می کند. عسل کنار همچنین به درمان بسیاری از عفونت های بدن از جمله عفونت های تنفسی و بیماری های چشم کمک می کند.

 عسل کنار برای خانم های باردار بهترین انتخاب است؛ زیرا انبوهی از مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری را برای جنین سالم فراهم می کند. این عسل باعث بهبود سریع بعد از تولد کودک می شود و انرژی از دست رفته در هنگام زایمان را بازیابی می کند. عسل کنار به شما کمک می کند تا زخم های جراحی سزارین را ترمیم کنید؛ زیرا به شما کمک می کند تا از عفونت رهایی یابید.


عسل کُنار چیست؟

چگونه از عسل کنار استفاده کنیم؟

روش های زیادی جهت استفاده از Sider Honey یا همان عسل کنار وجود دارد که برای بدن انسان مفید است. در اینجا ما برخی از این راه ها را به شما نشان می دهیم.

استفاده روزانه از آن، دوز کاملی از مواد مغذی و معدنی را به بدن می دهد. مصرف روزانه دو تا سه قاشق چای خوری از این عسل، به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می کند.

برای بهبود و التیام سوختگی، بریدگی و کبودی می توان آن را به صورت موضعی بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داد؛ زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است.

برای داشتن پوستی جوان و براق از ماسک صورت عسل کنار به طور منظم استفاده کنید.

به مقدار مساوی روغن زیتون، عسل و روغن بادام را مخلوط کنید. پس از شست و شوی صورت، مخلوط را به صورت بمالید و بگذارید 15 – 20 دقیقه روی پوست شما بماند. این ماسک را می توان یک بار درست کرد و برای مدت طولانی تری در شیشه نگهداری کرد.

اگر قبل از خواب یک قاشق غذاخوری از عسل کنار به کودک خردسال خود دهید، از خیس شدن تخت کودک تان جلوگیری می کنید.

کنار یا Sider Honey موهای شما را نیز براق و سالم می کند. با مخلوط کردن نصف فنجان عسل و ¼ فنجان روغن زیتون، یک ماسک موی فوق العاده درست کنید. این مخلوط را روی پوست سر ماساژ داده و قبل از شستن، به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند. این ماسک به جذب مواد مغذی در پوست سر کمک کرده و موها را برای مدت طولانی تری حالت می دهد.


رایحه خوانسار، تولید کننده و عرضه کننده انواع عسل طبیعی و عسل ارگانیک، عسل طبیعی کنار را با بهترین کیفیت ارائه میکند.

مشاهده عسل کنار طبیعی رایحه خوانسار

حساب کابری