معرفی عسل آویشن و خواص آن

معرفی عسل آویشن و خواص آن

عسل طبیعی، یک غذای بسیار ارزشمند است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود. برای تولید عسل، زنبور عسل نیاز دارد تا شهد گل و گیاهان زیادی را جمع آوری کند و در نهایت، عسل را تولید کند. جمع آوری شهد هر گیاه، خواص منحصر به فردی را به عسل تولید شده می بخشد. به طور مثال، عسل تولید شده از شهد هر گیاه، فواید و حتی مزه خاص خود را دارد. یکی از گیاهانی که زنبور عسل می تواند با جمع آوری شهد آن عسل تولید کند، آویشن است. عسل آویشن زمانی تولید می شود که زنبورهای عسل، به گیاه آویشن دسترسی بیشتری داشته باشند و درصد زیادی از شهد خود را از آویشن تهیه کنند. در این صورت، عسل آویشن تولید می شود که فواید بسیار زیادی دارد. علاوه بر فواید، مزه عسل آویشن هم طرفداران زیادی را جذب خود می کند. در ادامه به بررسی ویژگی های آویشن و عسل آویشن می پردازیم.

گیاه آویشن

گیاه آویشن به صورت درختچه ای کوتاه وجود دارد که شاخ و برگ های زیادی دارد. البته این درختچه فقط برگ ندارد؛ بلکه گل هایی به رنگ سفید مایل به سرخ و بنفش هم دارد. گیاه آویشن از تیره نعنا است و یکی از رایج ترین گیاهان مورد استفاده است که در آشپزخانه بسیار خانه ها یافت می شود. چرا که گل آویشن عطر خاصی دارد که آن را به ادویه ای پر کاربرد تبدیل می کند. از آنجایی که عسل هر گیاه، ویژگی هایی از همان گیاه را نیز در بر می گیرد، پس طبیعی است که عسل آویشن هم مانند گیاه آویشن، عطر منحصر به فردی داشته باشد.

معرفی عسل آویشن و خواص آن
معرفی عسل آویشن و خواص آن

مشخصات عسل آویشن

از آنجایی که گیاه آویشن بیشتر در دشت های اطراف تهران، دماوند، دامنه کوه های سبلان و البرز رشد می کند، پس می توان گفت که عسل آویشن بیشتر در این مناطق تولید می شود. رنگ عسل آویشن عقیقی قرمز می باشد و دارای عطری قوی می باشد. جهت مصرف عسل آویشن، توصیه می شود بزرگسالان بیشتر از 70 گرم از این عسل را در روز مصرف نکنند و کودکان نیز تنها بین 20 تا 30 گرم از عسل آویشن را روزانه مصرف کنند. برای مصرف این عسل، بهتر است دو تا سه قاشق از این عسل را با آب ولرم مخلوط کنید و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. این نوشیدنی فواید بسیار زیادی دارد و در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها به شما کمک می کند.

فواید عسل آویشن

عسل آویشن سرشار از ویتامین هایی از جمله ویتامین B ، A و  E می باشد. این عسل می تواند به شما در بهبود دردهایی از جمله درد مفصل ها، سردرد و میگرن کمک زیادی کند. علاوه بر این، عسل آویشن در بهبود دردهای روده نیز نقش دارد. با مصرف عسل آویشن می توانید تشنج، صرع، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و حتی آسم خود را درمان کنید. عسل آویشن همچنین می تواند منجر به بهبود عملکرد مغز و اعصاب شما نیز بشود. مصرف عسل آویشن به بانوانی که درد زیادی در زمان قاعدگی خود دارند، به شدت توصیه می شود.

معرفی عسل آویشن و خواص آن
معرفی عسل آویشن و خواص آن

نتیجه گیری

عسل آویشن، عسل تولید شده از شهد گیاه آویشن است که با داشتن مواد مغذی فراوان، فواید بسیار زیادی دارد.

حساب کابری