معرفی عسل مرکبات و خواص آن

معرفی عسل مرکبات و خواص آن

بیشتر زنبورها برای تولید عسل، از شهد گیاهان مختلفی استفاده می کنند. عسل مرکبات نیز در واقع از شهد چندین گیاه تشکیل می شود. اگر زنبورها از شهد شکوفه گیاهانی همچون بهار نارنج، لیمو و پرتقال برای تولید عسل استفاده کنند، عسل مرکبات به دست خواهد آمد. البته شرط این است که حداقل پنجاه درصد عسل از شهد چنین گیاهانی به وجود آمده باشد. عسل مرکبات یکی از مقوی ترین عسل ها می باشد که خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد. این عسل در نواحی ای یافت می شود که مرکبات در آنها کاشته شده باشند تا زنبورها بتوانند از شهد این گیاهان استفاده کنند و عسل مرکبات را تولید کنند. عسل مرکبات علاوه بر خواص زیادی که دارد، طعم و مزه بسیار لذیذی نیز دارد که هر شخصی با هر ذائقه ای را جذب خود می کند. در ادامه، سایر ویژگی های عسل مرکبات را بررسی خواهیم کرد و درباره خواص آن توضیحات بیشتری خواهیم داد.

ویژگی های عسل مرکبات

همانطور که گفته شد، عسل مرکبات طعم بسیار مطلوبی دارد که برگرفته از شهد گیاهان مرکب است. ولی رایحه این عسل قوی نیست و بوی کمی دارد. عسل مرکبات رنگی زرد متمایل به قهوه ای دارد. از آنجایی که در شمال و جنوب کشور ما گیاهان مرکب به فراوانی یافت می شوند، پس می توان انتظار داشت که عسل مرکب بیشتر در این نواحی تولید شود. در شمال و جنوب کشور، از اوایل بهار شروع به برداشت این عسل می کنند و این برداشت تا اواسط ماه فروردین ادامه دارد. عسل مرکبات به دلیل محتویاتی که دارد، خواص بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از مفیدترین عسل ها شناخته می شود. این عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، پتاسیم و فیبرهای محلول است برای سلامتی بسیار مفید هستند.

کاربردهای عسل مرکبات

یکی از رایج ترین استفاده های عسل مرکبات در جهت بهبود سلامتی و شادابی پوست، مو و ناخن هاست. به همین دلیل، ماسک های زیادی با استفاده از این عسل درست می شود که منجر به نرمی، رطوبت، پاکیزگی و به طور کلی زیبایی پوست می شود. از سوی دیگر، عسل مرکبات به افزایش نرمی موها کمک می کند و به آنها درخشندگی بیشتری می بخشد. خوردن عسل مرکبات هم خالی از سود نیست و فواید بی شماری برای بدن دارد. با استفاده روزانه عسل مرکبات حتی به مقدار کم می توانید به افزایش سطح سلامتی خود بیافزایید و به درمان بسیاری از بیماری های خود کمک کنید. البته افرادی که ناراحتی قلبی دارند باید با مشورت دکتر از عسل مرکبات استفاده کنند.

خواص عسل مرکبات

خواص عسل مرکبات بسیار زیاد هستند و به درمان بسیاری از اختلالات کمک می کند. در گام اول، خوردن این عسل به شما انرژی زیادی می بخشد و بی خوابی را از شما دور می کند. در واقع عسل مرکبات همانند یک مسکن عمل می کند. علاوه بر این، عسل مرکبات می تواند هنگام سرماخوردگی به کمک شما بشتابد و آن را بهبود دهد. حتی حالت تهوع هم با این عسل درمان می شود. عسل مرکبات برای معده هم بسیار مفید است و با تصفیه کردن خون بدن می تواند به عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن منجر شود. حتی اختلالات صفراوی هم با کمک عسل مرکبات درمان می شوند و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد. این عسل با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان، از بروز بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان معده پیشگیری می کند.

معرفی عسل مرکبات و خواص آن 2

نتیجه می گیریم که …

عسل مرکبات رایحه خوانسار با استفاده از شهد شکوفه مرکبات ساخته می شود. بنابراین در شمال و جنوب کشور می توان این عسل را بیشتر یافت. عسل مرکبات خواص بسیار زیادی دارد و علاوه بر خواص دارویی و درمانی، از بروز بسیاری از بیماری ها همچون سرطان نیز پیشگیری می کند.

حساب کابری