معرفی عسل چند گیاه

معرفی عسل چند گیاه

بر خلاف انتظار اغلب افراد، عسل دارای انواع بسیار متنوعی است. هر عسل با توجه به نوع گیاه منبع برای جمع آوری شهد، ویژگی های متفاوتی خواهد داشت. در واقع تنوع در نوع شهد گیاهان منجر به تنوع انواع عسل با یکدیگر شده است. هر نوع عسل می تواند ویژگی های متفاوتی از جمله رنگ، طعم، رایحه، خواص و حتی طریقه مصرف متفاوتی داشته باشد. عسل چند گیاه یکی از عسل هایی است که با استفاده از چند نوع شهد مختلف تولید شده است. بنابراین می توان انتظار داشت که عسل چند گیاه هم خود به تنهایی انواع مختلفی داشته باشد و با توجه به نوع گیاهان منبع برای تامین شهد، ویژگی های مختلفی داشته باشد. ولی به طور کلی، عسل چند گیاه خواص بسیار زیادی دارد و طعم و ظاهر خاص و یکسانی ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، ویژگی های عسل چند گیاه می تواند با توجه به نوع منابع آن متغیر باشد.


ویژگی های عسل چند گیاه

عسل چند گیاه می تواند با توجه به نوع منابع شهدی که دارد، رنگی تیره یا روشن داشته باشد. غلظت عسل چند گیاه نیز می تواند با توجه به شهدهای منبع، کم یا زیاد باشد. انواع عسل چند گیاه، طعم های مختلفی دارند و علاوه بر طعم، می توانند رایحه ای قوی یا ضعیف داشته باشند. بنابراین برای پی بردن به ویژگی های عسل چند گیاه مورد نظر باید ترکیبات آن را بشناسید و با شناخت گیاهان منبع برای تهیه شهد عسل بتوانید این عسل را بهتر بشناسید. ولی خواص عسل چند گیاه از هر نوعی که باشد، بسیار زیاد است و از همین رو در طب سنتی کاربرد زیادی دارد. حتی ترکیب عسل چند گیاه با سایر مواد طبیعی می تواند معجونی به شدت مقوی را بسازد که از هر داروی شیمیایی بهتر اثر می گذارد.


خواص دارویی و درمانی عسل چند گیاه

عسل چند گیاه یکی از مقوی ترین عسل هایی است که خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد. از جمله این خواص، تصفیه کنندگی خون است و علاوه بر این، عسل چند گیاه به خون سازی نیز کمک می کند. با متعادل کردن دستگاه گردش خون در بدن، تاثیرات مثبت بسیار زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی اتفاق می افتد. عسل چند گیاه همچنین موجب کاهش دردهایی از جمله درد های استخوانی و مفصلی می شود؛ چرا که غضروف ساز است و در ترمیم کردن مفاصل دخالت می کند. پس به طور کلی عسل چند گیاه تسکین دهنده دردهای مختلف بدن می باشد و از سوی دیگر، با تعادل سازی خون، به تنظیم فشار خون نیز کمک می کند. عسل چند گیاه، ضد سرفه، ضد سرع، ضد تشنج و حتی تب بر است. به عملکرد بهتر مغز و نخاع نیز کمک می کند و حافظه را تقویت می کند. علاوه بر این، با تاثیر بر گرفتگی عروق قلبی، به افزایش سطح سلامتی قلب نیز منجر می شود.


نتیجه می گیریم که …

عسل چند گیاه از شهد چندین نوع گیاه متفاوت ساخته می شود و از همین جهت، فواید چندین گیاه را در کنار یکدیگر دارد.

عسل ارگانیک چند گیاه رایحه خوانسار در 3 وزن 150 گرمی، 250 گرمی و 850 گرمی موجود می باشد.

حساب کابری