معرفی 5 ماسک صورت عسل

معرفی 5 ماسک صورت عسل

معرفی 5 ماسک صورت عسل

در اینجا 5 دستور العمل ساده برای درست کردن ماسک صورت عسل ذکر شده است. ماسکی را که مناسب نوع پوست صورتتان است پیدا کنید و مطابق دستورالعمل، استفاده کنید.

1- ماسک صورت عسل برای پوست های مستعد آکنه

متخصصین پوست، جوش شیرین را دوست دارند زیرا هم ضد التهاب و هم ضد باکتری است. آن را با آب لیمو و عسل آرامش بخش ترکیب کنید و یک ماسک ملایم اما مؤثر برای کمک به کنترل آکنه برای خود ایجاد کنید.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

آب لیمو ، عسل و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کرده و روی صورت و گردن خود بمالید. از مالیدن این مخلوط به ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید (زیرا آب لیمو و عسل هر دو باعث سوزش چشم می شوند).

با مالیدن آن به پوست خود این ماسک را به یک اسکراب تبدیل نکنید. بعد از 15 دقیقه، ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد از صورت خود بشویید.

احتیاط در استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خاصیت روشن کننده و درخشندگی است، اما می تواند باعث حساس شدن پوست شود.

صورت خود را کاملاً بشویید و اگر به زودی در معرض آفتاب هستید، از ضد آفتاب اکسید روی 30+ استفاده کنید.

2- ماسک صورت عسل برای پوست های روغنی

ماسک های خاک رس برای کنترل پوست روغنی بسیار جذاب هستند. عسل روغن اضافی پوست را تجزیه می کند و رس های بسیار جاذب آنها را به آرامی لایه برداری می کنند، و به این ترتیب روغن و چربی اضافی صورت جذب این ماسک می شود. بنتونیت و خاک رس مراکشی قرمز بهترین انتخاب خاک رس برای متعادل کردن پوست روغنی هستند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری عسل

1 قاشق چایخوری خاک رس مرغوب

1 قاشق چایخوری سرکه سیب

خاک رس، عسل و سرکه سیب را در یک کاسه کوچک غیر واکنشی ترکیب کنید (هرگز هنگام کار با خاک رس از فلز استفاده نکنید). آنها را کاملا مخلوط کنید و به آرامی روی صورت و گردن بمالید. بعد از 15 دقیقه، ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد از پوست خود بشویید.

3- ماسک صورت عسل برای التهاب (یا پوست حساس)

چای سبز و عسل معجونی ضد التهابی برای درمان قرمزی و التهاب پوست هستند. این مخلوط بینظیر برای پوست های حساس، به اندازه کافی ملایم است. هر دو ماده آنتی اکسیدان های قوی برای مقابله با رادیکالهای آزاد و ترمیم آسیب های پوستی هستند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری پودر چای سبز

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا

پودر چای سبز، عسل و روغن را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. (اگر پودر چای سبز ندارید، یک کیسه چای سبز را برش داده و از محتویات آن استفاده کنید.) این کار را روی صورت بمالید و 15 دقیقه بعد آن را با آب گرم بشویید.

4- ماسک صورت عسل برای پوست های خشک

عسل و آووکادو ترکیب کاملی از ترکیبات آبرسان برای پوست های خشک هستند. بادام زمینی به آرامی لایه برداری می کند، و چربی های خوب پوست شما را نگه می دارد و باعث نرمی فوق العاده پوست می شود. اگر می خواهید مزایای مرطوب کننده ای را نیز به آن اضافه کنید، یک قاشق غذاخوری روغن را به مخلوط اضافه کنید.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری عسل (یا 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن مانند روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین)

1/4 آووکادو پوره شده

2 قاشق غذاخوری بادام ریز خرد شده

عسل و آووکادو را درون یک کاسه کوچک اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس بادام زمینی خردشده را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را روی صورت و گردن پخش کنید و بعد از 15-20 دقیقه با آب گرم بشویید.

5- ماسک عسل برای تغییر رنگ

ماسک های زردچوبه معمولاً برای تلطیف رنگ پوست و کاهش علایم  لکه های تیره یا زخم ها استفاده می شود. این ترکیب به همراه آب لیمو و ماست، برای خلاص شدن از شر سلول های پوستی مرده و ترغیب رشد سلول های جدید بسیار مناسب است.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری ماست

1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

تمام مواد را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. یک لایه نازک را روی کل صورت و گردن خود بمالید. 20 دقیقه استراحت کنید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک را به صورت هفتگی تکرار کنید یا از این مخلوط به عنوان یک لکه بر روزانه استفاده کنید. مشاهده نتایج حدودا 2-3 ماه طول خواهد کشید.

همچنین صرفا برای دادن ایده های بیشتر در مورد عسل، می توانید از ترکیب عسل و دارچین برای ایجاد پوستی روشن تر یا از ترکیب عسل با کاکائو و خامه برای لایه برداری استفاده کنید.

منبع: helloglow

حساب کابری