9 روش مبارزه با علائم کوویید

معرفی 9 روش برای مبارزه با علائم کوویید به طور طبیعی

توجه: اگر در مورد سلامتی خود نگرانی دارید یا با مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کنید، حتما به دنبال کمک پزشکی باشید. این مقاله نه توصیه پزشکی است و نه جایگزین توصیه پزشکی است. بلکه این مقاله برای کسانی است که علائم جزئی دارند و نیازی به درمان پزشکی یا بیمارستانی ندارند. هیچ یک از داروهای جایگزین زیر، در آزمایشات بالینی آزمایش نشده اند. همیشه قبل از شروع هر دوره پزشکی جایگزین، با پزشک یا یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

هنوز هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هیچ ماده غذایی یا دارویی وجود ندارد که ویروس کرونا را درمان کند. پزشکان به وضعیت بدن کمک می کنند تا با دارو به ثبات برسد؛ در حالی که سیستم دفاعی بدن خودش به تنهایی با ویروس مبارزه می کند و آن را دفع می کند.

یک واکسنی که بتواند مانع از ابتلا یا انتقال ویروس کرونا باشد، هنوز یافت نمی شود. تنها در صورت ابتلا به ویروس کرونا از بروز علائم جدی در دفعات بعدی شما جلوگیری می شود. در واقع فقط ابتلا به ویروس کرونا از کنترل ویروس بر بدن شما جلوگیری می کند.

بر اساس توصیه های متخصصان پزشکی از سراسر جهان، ما به کسانی که واکسن نامعتبری به آن ها پیشنهاد می شود بسیار توصیه می کنیم که آن از انجام این کار بپرهیزند. اگر مطمئن نیستید که از واکسن استفاده کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

اگر به ویروس کرونا مبتلا شده اید، اما علائم آن به حدی نیست که بتواند پذیرش در بیمارستان را به همراه داشته باشد، در حالی که سیستم ایمنی بدن شما با ویروس از بدن شما می جنگد و آن را بیرون می کشد، چاره ای جز انزوا و استراحت ندارید.

با این وجود، موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در صورت داشتن علائم جزئی به بدن در مبارزه با ویروس کمک کنید. ما در اینجا چندین کار را لیست کرده ایم که می توانید انجام دهید:


1) هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید

 70٪ بدن از آب تشکیل شده است. بدن می تواند روزها بدون غذا زنده بماند، اما بدون آب نمی تواند برای مدت زمانی طولانی زنده بماند. بیشتر مردم در طول شبانه روز، آب کافی نمی نوشند. بسیاری از مشکلات سلامتی مردم از مشکلات پوستی تا مشکلات هضم تا حدی به این دلیل است که بدن آن ها به شدت کم آب است.

هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید؛ البته آب خالی و خالص؛ به استثنای آب میوه، چای، قهوه یا شیر. رساندن آب کافی به بدن، خون و تمام اعضای بدن را قدرت می دهد تا در هنگام مقابله با ویروس با ظرفیتی مطلوب عمل کنند.

نوشیدن آب، بهترین راهی است که می توانید در طول شب برای افزایش سلامتی، انرژی و تمرکز خود انجام دهید. در عرض 24 ساعت متوجه نتایج خواهید شد.


2) هر روز حداقل 8 ساعت بخوابید

بدن در هنگام خواب، ترمیم و بهبود می یابد. استراحت زیاد هنگام مبارزه با عفونت امری حیاتی است. “تعریق در بدن” مثلا در حین ورزش شدید توصیه نمی شود؛ زیرا باعث صرف انرژی در بدن می شود و این به ضرر بدن شما در مبارزه با ویروس است.

صبح و حتی قبل از ظهر، حتی 10 دقیقه بیرون رفتن به بدن کمک می کند شب ها خواب بهتری داشته باشد؛ زیرا باعث تعادل ریتم شبانه روزی شما، یعنی “ساعت” داخلی طبیعی بدن می شود.

اگر فضای باز در محیط خصوصی خود ندارید که بتوانید بدون ملاقات و برخورد با دیگر افراد در آن هوای تازه را به دست آورید، پس حتی 10 دقیقه صبح نشستن کنار پنجره هم از هیچ چیز بهتر است.


3) یک لیوان آب عسل ارگانیک سه بار در روز، 30 دقیقه قبل از زمان سرو غذا میل کنید

عسل فعال با درجه پزشکی، عسلی است که توسط آزمایشگاه دارای حداقل فعالیت 10 (یا MGO 263 آنتی بیوتیک) تأیید شده باشد. هر عسلی زیر 10+ یا MGO 263 بسیار ضعیف است و سودی برای بدن شما ندارد.

یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک برداشته، آن را در یک لیوان آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتیگ راد) مخلوط کرده و 30 دقیقه قبل از صبحانه، ناهار و شام میل کنید. آب، مواد مغذی موجود در عسل ارگانیک خام را آزاد می کند و آن 30 دقیقه به بدن اجازه می دهد تا آن را به طور کامل جذب کند.

مصرف عسل خالی به همان اندازه، مزایای مصرف مخلوط آن در آب را ندارد.

عسل ارگانیک حاوی مواد مغذی زنده، آنزیم ها، باکتری ها، پرو بیوتیک ها، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و … است. در مجموع بیش از 200 ترکیب فعال پزشکی که بدن شما را بیش از حد شارژ می کنند و آن را تقویت می کنند در عسل وجود دارد. این مواد همگی به بدن شما  در دفع ویروس کمک می کنند.

ویروس کرونا همان طور که از اسمش پیداست، یک نوع ویروس است؛ نه یک عفونت باکتریایی. بنابراین آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس کرونا هیچ فایده ای ندارند. با این حال، مصرف منظم عسل در آب، در حالی که با ویروس کرونا مبارزه می کنید، به بدن شما کمک می کند تا در کل سیستم ایمنی بدن را حفظ کند.


4) هر روز یک قاشق چای خوری سیاه دانه خام ارگانیک میل کنید

سیاه دانه در طول چندین قرن توسط دانشمندان در سراسر جهان به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته است.

ابن سینا و ابن القییم در گیاهان دارویی سنتی برای بهبود طیف وسیعی از بیماری ها از تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، آسم و بیماری های تنفسی از دانه های سیاه در درمان های خود استفاده گسترده کرده اند.

ترکیب اصلی فعال زیستی در سیاه دانه، تیموکینون است. از سال 1960 حداقل 406 مقاله تحقیقاتی درباره تیموکینون در پایگاه داده PubMed منتشر شده است.

یک مطالعه در سال 2014 میلادی به رهبری دانشگاه سالزبورگ در اتریش، اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کبدی تیموکینون و سیاه دانه را به طور گسترده ثبت کرد.

بسیاری از درمان های سنتی شامل سیاه دانه شامل مصرف آن با عسل به نوعی دیگر است. بهترین روش مصرف سیاه دانه با عسل این است که یک قاشق چای خوری سیاه دانه خام ارگانیک را خرد کرده و به همراه یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

شما می توانید بذر سیاه سیاه ارگانیک را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. یافتن آن کار مشکلی نیست.


5) سه بار در روز چای زنجبیل بنوشید

زنجبیل یکی از قوی ترین غذاهای ضد ویروسی است که برای انسان شناخته شده است. افزودن عسل ارگانیک خام به چای زنجبیل می تواند به بدن شما در حالی که با ویروس مبارزه می کند، کمک کند.

یک اینچ زنجبیل تازه را رنده کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. بگذارید تا گرم شود و سپس اجازه دهید تا خنک شود. یک قاشق چای خوری عسل فعال آلی خام را به آن اضافه کنید و در حالی که هنوز گرم است، آن را بنوشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چای زنجبیل، این پست وبلاگ ما را بخوانید: چگونه زنجبیل با عسل فعال با ویروس ها در بدن شما مبارزه می کند.


6) هر روز یک ساعت قبل از خواب، شیر عسل طلایی بنوشید

یک مطالعه چند ملیتی در سال 2019 میلادی که در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، تأثیرات مثبت کورکومین را در ذات الریه ویروسی گزارش کرده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان یک عارضه ویروس کرونا گسترش یافته است.

شیر عسل طلایی، یک دستور قدیمی آیورودا برای رفع سرفه های خشک است. کورکومین در زردچوبه یافت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه و مصرف شیر عسل طلایی ، این پست وبلاگ ما را بخوانید: شیر عسل طلایی چگونه می تواند به تسکین سرفه خشک کمک کند.


7) تمرینات تنفسی

در آوریل سال 2020 میلادی، پزشکی از بیمارستان کوئین در لندن، یک روش تنفسی را برای کمک به بیماران ویروس کرونا با علائم تنفسی نشان داد.

دکتر سرفراز مونشی در ابتدا فیلم را برای دوستان و خانواده اش ضبط کرد؛ اما پس از انتشار در یوتیوب، بسیار دیده شد و به بیش از 3 میلیون بازدید رسید.

این روش شامل 5 نفس عمیق کشیدن در داخل، نگه داشتن نفس هر بار به مدت پنج ثانیه است. در ششمین نفس عمیق، سرفه را به شما آموزش می دهد. سپس از شما می خواهد که آن چرخه را یک بار تکرار کنید. پس از آن، صاف دراز بکشید و به مدت 10 دقیقه کمی عمیق تر نفس بکشید.

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد این روش به بیماران ویروس کرونا کمک می کند؛ اما توسط مدیر پرستاری بیمارستان توصیه می شود.

نویسنده JK Rowling در توئیتر خود نوشت که این ویدئو به او کمک کرد تا پس از بروز علائم کوویید بهبود یابد. تعدادی دیگر از بیماران پوستی نیز از این روش بهره مند شده اند.


8) یک بار در روز، یک لیوان چای شیرین بیان بنوشید

مطالعات علمی نشان داده است که گلیسیریزین، ماده ای که به طور طبیعی در ریشه شیرین بیان وجود دارد و در مقابله با ذات الریه مرتبط با پوسته موثر است. اگرچه هیچ شواهد بالینی برای تأیید این موضوع وجود ندارد، اما یک داروی گیاهی جایگزین خوبی برای بیکار نشستن است!

یک قاشق چای خوری پودر ریشه شیرین بیان ارگانیک (موجود در بسیاری از فروشگاه ها) را در یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه مخلوط شود و یک بار در روز به صورت جرعه جرعه بنوشید. پودر ته نشین شده در پایین لیوان را نیز بنوشید. اگر از آریتمی قلبی و ضربان های قلب نامنظم رنج می برید، چای شیرین بیان بنوشید.


9) میوه و سبزیجات تازه بخورید و مصرف شکر را قطع کنید

مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید و تا بهبودی از مصرف شکر خودداری کنید. به طور کلی، هرچه رنگ میوه یا سبزیجات تیره تر باشد، از فواید بیشتری برخوردار است.

قند سفید بر روی سیستم ایمنی بدن شما اثراتی می گذارد که رفع آن ساعت ها طول می کشد. هنگام بهبودی به بدن خود از افزودن قند و محصولات شیرین خودداری کنید. اگر خیلی دوست دارید که چیز شیرینی بخورید، می توانید از عسل طبیعی کمک بگیرید! زیرا عسل قندهای طبیعی دارد که مانند قند سفید فرآوری شده بر بدن شما تأثیر نمی گذارند.

حساب کابری