مواد غذایی که نباید با عسل خورد

مواد غذایی که نباید با عسل خورد

آیا تا به حال این نکته را شنیده‌اید که مصرف برخی از مواد غذایی با عسل امکان‌پذیر نیست و یا حتی می‌تواند خطرناک باشد. اگر تاکنون این موضوع را نشنیده‌اید با ما در این مقاله همراه باشید تا باید‌هایی که نباید با عسل مصرف شوند را به اطلاع شما برسانیم.

عسل هم غذاست و هم دارو، کاربرد‌های زیادی برای سلامت انسان دارد که توسط دانشمندان ثابت شده است. با این حال که عسل یک ماده غذایی بسیار عالی است، اما هنگامی که با برخی مواد غذایی دیگر ترکیب می‌شود، به نوعی سم تبدیل می‌شود که تأثیر زیادی بر سلامت دارد.

مواد غذایی مضر در ترکیب با عسل

۱. شیر سویا

اگر شیرسویا و عسل با هم ترکیب شوند، باعث سفت شدن معده می‌شود و تنفس را دشوارتر می‌کند. به خصوص برای افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند می‌تواند بلافاصله منجر به مرگ شود.

۲. کپور

اگر ماهی کپور و عسل با هم خورده شوند، تبدیل به سم می‌شود. اگر به طور تصادفی این دو را با هم خوردید، از شیرین بیان برای سم زدایی استفاده کنید.

۳. برنج

خوردن عسل و برنج هم می‌تواند باعث دل درد شود.

۴. آب داغ و عسل

شما مطلقاً نباید عسل را با آب داغ یا آب سرد مخلوط کنید، زیرا در عسل محتوای غنی از آنزیم‌ها، ویتأمین‌ها و مواد معدنی وجود دارد، پس استفاده از آب جوش، باعث می‌شود عسل نتواند رنگ و طعم طبیعی خود را حفظ کند و ترکیب غذایی آن تجزیه می‌شود. بهترین دمای آب برای مخلوط کردن با عسل ۳۵ درجه سانتیگراد است.

۵. پیازچه

طبق تجربه عامیانه، پیازچه اغلب با عسل برای درمان سرفه استفاده می‌شود. اما در واقعیت اینطور نیست. پیازچه سرشار از ویتأمین C است و اگر با عسل ترکیب شود می‌تواند باعث اسهال شود.

۶. رازیانه

عسل و رازیانه، اگر با هم ترکیب شوند، می‌تواند باعث آسیب کبد، تورم یا چشم شود.

۷. خربزه

هنگامی که عسل با خربزه مخلوط می‌شود، ترکیبات موجود در این دو ماده مغذی با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه یک ماده سخت به وجود می‌آید. به همین دلیل اگر خربزه و عسل با هم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آن‌ها هضم را برای دستگاه گوارش بسیار مشکل می‌کند. در یک کلام خربزه و عسل ترکیبی دیر هضم و غیر قابل هضم هستند. در بسیاری از موارد افرادی که خربزه و عسل خورده‌اند درد شدیدی را تجربه کرده‌اند.

پس مصرف برخی از مواد غذایی با عسل می‌تواند برای بدن مضر و در برخی از موارد خطرناک و حتی سمی باشد.

حساب کابری