موضوعات جالب درباره عسل طبیعی!

موضوعات جالب درباره عسل طبیعی!

ما دانش هموطنان عزیز و عسل دوست خود را با به اشتراک گذاشتن جالب ترین واقعیت ها در مورد عسل طبیعی و زنبورهای عسل به چالش می کشیم و فکر می کنیم زمان آن رسیده است که برخی از موضوع های مورد علاقه را درباره عسل و زنبورها را با شما به اشتراک شما بگذاریم. در مورد عسل خام و زنبورهای عسل، چیزهای خیلی زیادی برای دانستن و دوست داشتن وجود دارد! بنابراین بیایید به برخی از حقایق جالب در مورد عسل طبیعی و زنبورهای سازنده آن بپردازیم.

عسل خام برای هزاران سال است که استفاده می شود!

لکه های عسل در شیشه های سرامیکی 5500 ساله پیدا شده اند، اما سابقه جمع آوری عسل توسط انسان ها حتی به سال های بیشتر از این هم برمی گردد. نقاشی های غاری مربوط به 7000 سال پیش تعامل بشریت با زنبورها و عسلی را که از کلنی های وحشی جمع می کنند، به تصویر می کشند. ما فقط امیدواریم که آن ها خیلی بد گزیده نشده باشند! عسل نه تنها هزاران سال است که استفاده می شود، بلکه تاریخ انقضا هم ندارد. عسل 3000 ساله حفاری شده از مقبره های مصر باستان هنوز هم کاملاً سالم و خوراکی هستند!

یک کندو می تواند بیش از 300 پوند عسل در سال تولید کند!

مقدار عسل تولیدی معمولا بسیار زیادی است! همچنین بسیار بیشتر از آن مقداری است که زنبورها برای زنده ماندن در زمستان به آن نیاز داشته باشند و درست همین جاست که ما وارد عمل می شویم! یک کلنی برای زنده ماندن در ماه های زمستانی به حدود 50 پوند عسل نیاز دارد. تمام عسل های اضافی توسط زنبوردان متخصص ما جمع آوری و بسته بندی شده و برای شما فرستاده می شوند. برای تهیه یک قاشق چای خوری عسل، از 12 زنبور عسل استفاده می شود! شاید خیلی زیاد به نظر برسد، اما در اوج تابستان، در کلنی های زنبور عسل بیش از 100000 زنبور قدرت تولید عسل را دارند. همه زنبورها با هم کار می کنند تا عسل خام خوشمزه درست کنند.

عسل طبیعی حاوی مواد ضد سموم است!

عسل طبیعی یک شیرین کننده مغذی و پایدار است. این ماده پر از مواد خوبی مانند اسیدهای آمینه، ویتامین B6، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول است. عسل طبیعی می تواند به بهبود کلسترول، کاهش فشار خون و مقابله با بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان کمک کند. برای بهره مندی کامل از عسل، اطمینان حاصل کنید که نوع خام آن را می خورید. عسل پاستوریزه، بیشتر آنزیم های مفید، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های خود را از دست می دهد.

عسل متنوع است!

عسل طبیعی نه تنها با چای یا نان تست عالی می شود، بلکه دارای یک سری کاربردهای خلاقانه است. یک اسکراب عسل یا بالم لب درست کنید یا آن را به شربت های سرفه خانگی اضافه کنید. از عسل حتی برای درمان زخم هم استفاده شده است! عسل در خارج از غذا هم کاربردهای مفیدی دارد.

موضوعات جالب درباره عسل طبیعی!

عسل ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است!

عسل دارای برخی خواص باورنکردنی است که باعث از بین رفتن و جلوگیری از رشد باکتری ها می شود. مقدار رطوبت کمی دارد، بسیار چسبناک است و مطالعات اخیر نشان داده است که حاوی پروتئینی به نام دفنسین 1 است. در آینده، این پروتئین می تواند به طور بالقوه برای مقابله با عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک استفاده شود.

موم از شکم یک زنبور عسل خارج می شود

اگر کنجکاو شده اید که موم از کجا می آید، دیگر در جست و جوی پاسخ نباشید. یک زنبور عسل کارگر دارای هشت غده مخصوص ترشح موم در شکم خود است. از این موم برای ساخت لانه زنبوری شش ضلعی استفاده می شود که برای پرورش زنبورهای جوان و ذخیره عسل استفاده می شوند.

زنبورها با رقص، با هم ارتباط برقرار می کنند

زنبورهای عسل می توانند از طریق رقص، پیام های پیچیده ای را به یکدیگر ارسال کنند. این گونه است که آن ها در جایی که گل های غنی از شهد واقع شده اند، با هم از راه دور ارتباط برقرار می کنند. هرچه رقص طولانی تر شود، گل ها بیشتر و زاویه ای که رقص زنبور عسل در آن جهت است، درست تر نشان دهنده می شوند. این رقص آن قدر دقیق است که زنبورها با استفاده از آن توانند منابع شهد را در فاصله 7 کیلومتری کندو مشخص کنند.

سه نوع زنبور عسل در یک کندو وجود دارد

یک کندوی عسل از یک ملکه، زنبورهای نر و کارگران تشکیل شده است. ملکه تخمگذاری می کند، زنبورهای نر با ملکه جفت می شوند و کارگران زن تمام کارهای سنگین را انجام می دهند. وجود هر زنبور عسل برای موفقیت کلنی مهم است.

یک ملکه در یک روز 2000 تخم می گذارد

در طول اوج تولید، ملکه می تواند بیش از 2000 تخم  در روز بگذارد! این بدان معناست که هر دقیقه بیش از یک تخم گذاشته می شود. این کار بسیار مهم و سخت است! یک کلنی قدرت خود را با افزایش زنبورها زیاد می کند. هرچه کلنی بزرگ تر باشد، عسل بیشتری را هم می توان تولید کرد.

زنبورهای عسل 5 چشم دارند

سیستم بینایی زنبور عسل بسیار پیچیده است. سه چشم بالای سر آن ها قرار دارد تا به آن ها کمک کند که شدت نور را تشخیص داده و اشعه ماورا بنفش را ببینند. دو چشم بزرگ مرکب در کناره های سرشان، به آن ها این امکان را می دهد که رنگ ها را ببینند. این سیستم پیچیده به آن ها امکان دیدن سریع تر از انسان را نیز می دهد. مغز آن ها می تواند رنگ ها را سه و نیم برابر بهتر از مغز ​​انسان تفسیر کند. مشاهده سریع تر، زنبورهای عسل را قادر می سازد تا گل ها را به سرعت در میان بوته ها پیدا کنند.

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری