میگو با سس عسل و سیر

میگو با سس عسل و سیر

اگر هوس خوردن یک غذای دریایی کرده‌اید و می‌خواهید در کوتاهترین زمان آن را آماده کنید، پیشنهاد ما در عسل رایحه، میگو با سس عسل و سیر است. همانطور که در این دستور غذای میگو با سس عسل سیر خواهید دید، یکی از مزایای یک شام دریایی ساده، زمان پخت سریع آن است. در حالی که شما اغلب میگو را با سیر و لیمو تهیه می‌کنید، استفاده از عسل شیرینی شگفت‌انگیزی را به این سس آبدار اضافه می‌کند که به عنوان یک لعاب چسبنده برای میگو عمل می‌کند.

این غذای ساده را می‌توانید روی برنج سرو کنید یا آن را با یک سبزی مانند نخود فرنگی یا کلم بروکلی سرو کنید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک پیش غذا استفاده کنید.

مواد لازم:

کره: ۳ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: ۱ قاشق چایخوری

عسل: ¼ فنجان

سس سویا: ۱ قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

نمک کوشر: ¼ قاشق چایخوری

میگوی خام و تازه: نیم کیلو

جعفری خرد شده: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه میگو با سس عسل و سیر:

کره را در یک تابه نچسب بزرگ گرم کنید و سیر را به آن اضافه کنید. حدود ۳۰ ثانیه، مدام هم بزنید تا معطر شود. عسل و سس سویا را به آن اضافه کنید. بپزید و مدام هم بزنید تا سس کف کند و به اندازه کافی غلیظ شود، که معمولاً این کار حدود ۱ دقیقه زمان می‌برد. آب لیمو و نمک را به این مخلوط کنید و نیمی از مخلوط عسل را در یک کاسه کوچک بریزید.

میگو با سس عسل و سیر

بقیه را برای لعاب دادن میگو درون ماهیتابه بریزید و نیمی از میگو‌ها را در کف ماهیتابه و روی سس بچینید. با حرارت متوسط حدود ۲ دقیقه بپزید تا زمانی که میگو‌ها از هر دو طرف صورتی رنگ شوند. میگو‌های پخته شده را دورن یک بشقاب بریزید و بقیه میگو‌ها را به همین روش بپزید.

پس از پختن همه میگو‌ها، آن‌ها را به ماهیتابه برگردانید، و باقی مانده سس عسل را به آن‌ها اضافه کنید. حدود ۱ دقیقه با هم زدن مداوم بپزید. در آخر آن را به یک ظرف انتقال دهید و با جعفری تزئین کنید. با تکه‌های لیمو، برنج پخته شده و کلم بروکلی و سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: southernliving.com

حساب کابری