نحوه تولید عسل توسط زنبور عسل

نحوه تولید عسل توسط زنبور عسل

نحوه تولید عسل توسط زنبور عسل

آیا میدانید نحوه تولید عسل توسط زنبور عسل چگونه است؟

گفته شده است که به استثنای یک انسان، در هیچ جایی در دنیا هیچ چیز در مقایسه با بازده باور نکردنی صنعت زنبور عسل وجود ندارد. در داخل کندوی زنبور عسل هر زنبور عسل کار خاصی انجام می دهد و تمام پروسه مشخص است.
زنبورها به دو نوع مختلف غذا نیاز دارند. یکی از آنها شهدی است که در قلب گل جمع می شود. یکی دیگر از برگهای گل است که حاوی دانه های کوچکی است که گرده نامیده می شود. درست همانطور که گل ها رنگ های گوناگون دارند، گرده های آنها نیز همین طور است.
اجازه دهید ما با زنبور عسل از داخل گل، به داخل کندو برویم و ببینید چه اتفاقی می افتد. اکثر زنبورها گرده و شهد را جمع آوری می کنند. اگر گرسنه باشد مقداری از شهد را به معده دیگر خود منتقل نموده تا برای نیازهای خود به انرژی تبدیل شود.
زنبور عسل یک ماشین پرواز فوق العاده است. او می تواند مقدار زیادی از شهد یا گرده نزدیک به وزن خود را حمل کند. در نظر بگیرید که حتی پیشرفته ترین هواپیما به اندازه یک چهارم وزن خود بار حمل میکند، و شما می توانید این را معجزه بدانید که زنبور عسل می تواند با چنین باری در هوا باقی بماند.
هنگامی که کیسه پر از شهد است و زنبور به کندو می رسد، شهد به یکی از زنبورهای داخلی منتقل می شود و سپس دهان به دهان از زنبور تا زنبور عسل بعدی عبور می کند تا مقدار رطوبت آن از 70 به 20 درصد کاهش یابد. این عمل شهد را به عسل تغییر می دهد. گاهی اوقات شهد در یک سلول در لانه زنبور قبل از دهان به دهان تبدیل به عسل می شود. زیرا برخی از تبخیر ها به دلیل دمای 32.5 درجه سانتیگراد درون کندو ایجاد می شود.
در نهایت، عسل در سلولهای ذخیره سازی قرار می گیرد و  مقداری از آن جهت تولید موم توسط زنبورها و یا مصرف زمستانه مصرف می شود. گرده مخلوط با شهد به “نان زنبور” و یا لارو تعبیر می شود. اگر زنبور عسل شکوفا شود، نیاز به غذای غنی از پروتئین دارد.
قبل از بازگشت دوباره به گل برای گرده بیشتر، زنبور عسل به تمیز کردن خود می پردازد. این کار بیهوده ای نیست، زیرا کارایی زنبور را بالا می برد. بنابراین او می تواند با بازدهی بیشتری کار کند. در سراسر دوره حیات خود، زنبور عسل به طور خستگی ناپذیر به جمع آوری گرده ها، آوردن آن به کندو، تمیز کردن خود، و سپس بازگشت برای آوردن گرده بیشتر مشغول است.
برای جمع آوری 450 گرم عسل، 300 زنبور عسل حدود سه هفته کار می کنند. به طور متوسط یک کندوی زنبور عسل دارای 40،000 زنبور است.
حساب کابری