نوشیدنی های سالم با عسل

نوشیدنی های سالم با عسل

قرن هاست که عسل بدون توجه به محتوای قند آن به دلیل فواید سلامتی‌اش شناخته شده است. به هر حال، تصور می‌شود که عسل حاوی مواد مغذی خاصی است که پس از مصرف دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف عسل به تنظیم اشتهای آن‌ها کمک می‌کند و از پرخوری جلوگیری می‌کند. با این حال، همچنان باید در مصرف عسل احتیاط کنید زیرا حاوی قند زیادی است و کالری بالایی دارد. از این نظر، بهترین راه برای لذت بردن از این ماده خاص این است که نوشیدنی خود را با عسل میل کنید. به طور کلی، این نوشیدنی‌ها همگی از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده استفاده می‌کنند و نیازی به استفاده بیش از ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن برای دریافت فواید سلامتی بدون مصرف زیاد قند نیست. این می‌تواند طعم نوشیدنی‌های گرم را به ویژه هنگامی که با زردچوبه و یا لیمو ترکیب می‌شود، نشان دهد. با این حال، مهم است که بیان کنیم که عسل حرارت دیده به هیچ وجه سمی نیست. فقط خواص سلامتی آن در مواجهه با گرما کمی کاهش می‌یابد. شما همچنان می‌توانید از فواید سلامتی عسل گرم شده بهره‌مند شوید یا آن را به نوشیدنی‌های سرد اضافه کنید. در هر صورت، کاملاً بی‌خطر است.

۸ نوشیدنی سالم با عسل را در این مقاله وبلاگ عسل رایحه آورده شده است.

اگر به دنبال بهبود سلامت خود از طریق برخی عادات جدید هستید، تهیه دستور العمل‌های نوشیدنی عسل راهی عالی برای شروع است. در زیر نوشیدنی‌های سالمی برای تهیه وجود دارد که بخشی از شیوه‌های سنتی و کاملاً طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم است.

۱. آب عسل

این ساده‌ترین راه برای مخلوط کردن عسل در نوشیدنی است. تنها ماده دیگری که نیاز دارید آب گرم است. علاوه بر این، حتی لازم نیست آن را بجوشانید. آب گرم از شیر آب برای این نوشیدنی خاص کافی است. درست است، مخلوط کردن عسل با آب گرم ممکن است هیجان‌انگیزترین یا خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی نباشد، اما راهی نسبتاً بدون دردسر برای ایجاد یک عادت و دریافت برخی از فواید سلامتی است. برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف آب گرم عسل در صبح با معده خالی به هضم غذا کمک می‌کند، در حالی که برخی حتی تا آنجا پیش ‌می‌روند که ادعا می‌کنند این عمل خاص انرژی را برای آن‌ها افزایش می‌دهد.

۲. آب لیمو عسل

همانطور که از نام آن پیداست، این نوشیدنی گرم تنها یک قدم پیچیده‌تر از نوشیدنی قبلی است. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که لیوان خود را با آب گرم پر کنید، مقداری آب لیموی تازه را در آن فشار دهید و ۱-۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. ادعا‌های زیادی وجود دارد که به طور خاص این نوشیدنی برای کاهش وزن و سم زدایی به طور کلی بسیار مفید است. البته این یک ادعای نسبتاً فردی است و نمی‌توان با آن به عنوان یک واقعیت برخورد کرد، اما این حقیقت که این نوشیدنی گرم برای شما سالم است، بدون تغییر باقی می‌ماند.

۳. شیر عسل

در حالی که آب گرم عسل راهی عالی برای شروع روز شماست، شیر عسل گرم برای پایان دادن به آن‌ایده‌آل است. توصیه می‌شود عصر‌ها قبل از خواب بنوشید زیرا راهی عالی برای دریافت مواد مغذی کافی و ایجاد حس آرامش بخشی از درون است. البته، می‌توانید به سادگی عسل را با شیر گرم خود مخلوط کنید، اما می‌توانید با برخی ادویه‌های دیگر نیز آزمایش کنید تا طعم آن بهتر شود. همانطور که گفته شد، دارچین، وانیل، هل و میخک بهترین افزودنی برای این نوشیدنی هستند.

۴. شیر طلایی

شیر طلایی شیر عسلی معمولی شما نیست، به این معنا که حاوی یک ماده سالم اضافی به نام زردچوبه است که رنگ طلایی آن را به نوشیدنی می‌دهد. البته برای این نوشیدنی‌ها می‌توانید از شیر گیاهی استفاده کنید. در اصل زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کرده و سپس می‌جوشانند. نوشیدنی را در یک فنجان صاف کرده و با عسل شیرین کنید. به این ترتیب، طعم قوی زردچوبه زیاد نخواهد بود. همانطور که قبلاً ذکر شد، در صورت تمایل می‌توانید گیاهان و ادویه‌های دیگر را اضافه کنید.

۵. اسموتی با عسل

وقتی صحبت از نوشیدنی‌های سالمی می‌شود که طعم خوبی دارند، واقعاً نمی‌توانید با اسموتی‌ها اشتباه کنید. علاوه بر این، راه‌های مختلفی برای تهیه اسموتی‌ها وجود دارد، زیرا میوه‌ها، غذا‌های فوق‌العاده و سایر موادی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و افزودن عسل به عنوان یک شیرین‌کننده ممکن است خواص سالم کل اسموتی را افزایش دهد. این بسیار مفیدتر و مغذی‌تر از استفاده از آب میوه و شکر ساده است.

۶. عسل و چای

کسانی که چای می‌نوشند احتمالاً از قبل از این موضوع آگاه هستند، اما هیچ چیز نمی‌تواند در استفاده از عسل به عنوان شیرین‌کننده چای مؤثر باشد. البته، کسانی که ترجیح می‌دهند چای خود را بدون شیرینی مصرف کنند، ممکن است علاقه‌ای به افزودن عسل به چای خود نداشته باشند، اما اگر تمایل به افزودن شکر دارید، حتماً آن را با عسل جایگزین کنید. نه تنها طعم‌ها کاملاً مکمل یکدیگر هستند، بلکه نوشیدنی بسیار سالم و آرام بخش به خصوص در ماه‌های سردتر در نظر گرفته می‌شود. البته، شما می‌توانید انتخاب کنید که شیر اضافه کنید یا نه، این به ترجیحات شما بستگی دارد. صرف نظر از اینکه دوست دارید چه نوع چای بنوشید، می‌توانید ۱۰۰% مطمئن باشید که عسل به خوبی با آن مطابقت دارد.

نوشیدنی های سالم با عسل

۷. عسل و قهوه

اگر از قهوه خور‌های مشتاق هستید و قهوه شیرین را ترجیح می‌دهید، بهتر است قهوه خود را به جای شکر با عسل مصرف کنید. البته این درست است که همه انواع قهوه به خوبی با عسل ترکیب نمی‌شوند. به طور کلی، ترکیبات قهوه قوی‌تر و به خصوص قهوه سیاه ساده وقتی با عسل شیرین می‌شود طعم شگفت‌انگیزی دارد. در صورتی که ترجیح می‌دهید از مخلوط قهوه و لاته سبک‌تر بنوشید، ممکن است بخواهید برای آزمایش ترکیب طعم‌ها، عسل ملایم اضافه کنید. و درست مانند سایر نوشیدنی‌های موجود در این لیست، افزودن مواد دیگری مانند وانیل، دارچین و غیره به راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا یک ترکیب قهوه‌ایده‌آل با پیچیدگی ایجاد کنید که کاملاً با طعم منحصر به فرد شما مطابقت دارد.

۸. لیموناد با عسل

اگر به نوشیدنی‌های سرد علاقه‌مند هستید که به خوبی با عسل ترکیب می‌شود، مطمئناً لیموناد تازه یک انتخاب هوشمندانه است. روش ساده برای تهیه لیموناد این است که آب لیموی تازه را در آب سرد فشار دهید. با این حال، این نوشیدنی خاص می‌تواند بسیار ترش باشد، دقیقاً به همین دلیل است که مردم اغلب تمایل دارند یک قاشق شکر به آن اضافه کنند. گفته می‌شود اگر نمی‌توانید بدون شیرین‌کننده در لیموناد خود ادامه دهید، استفاده از عسل به جای شکر راهی عالی برای افزایش فواید نوشیدنی برای سلامتی و طعم دادن به آن است. در این مورد، ممکن است بخواهید ابتدا از آب گرم استفاده کنید تا عسل به خوبی حل شود، اما پس از انجام این کار می‌توانید لیموناد خود را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

این روز‌ها مردم بیشتر و بیشتر مراقب سلامتی خود هستند، دقیقاً به همین دلیل است که استفاده از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده در نوشیدنی‌ها محبوبیت پیدا می‌کند. جدا از نوشیدنی‌ها، می‌توانید خودتان را در خانه درست کنید، مهم است بدانید که مشتریان امروزی نیز می‌خواهند از نوشیدنی‌های سالم خود در کافه‌ها و رستوران‌ها لذت ببرند.

منبع: www.texasspecialtybeverage.com

حساب کابری