نوشیدنی های سالم با عسل

نوشیدنی های سالم با عسل

قرن هاست که عسل بدون توجه به محتوای قند آن به دلیل فواید سلامتی‌اش شناخته شده است. تصور می‌شود که عسل حاوی مواد مغذی خاصی است که پس از مصرف دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است علاوه بر این، برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف عسل به تنظیم اشتهای آن‌ها کمک می‌کند و از پرخوری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

با این حال، همچنان باید در مصرف عسل احتیاط کنید زیرا حاوی قند زیادی است و کالری بالایی دارد. از این نظر، بهترین راه برای لذت بردن از این ماده خاص این است که نوشیدنی خود را با عسل میل کنید. به طور کلی، این نوشیدنی‌ها همگی از عسل به عنوان یک شیرین‌کننده استفاده می‌کنند و نیازی به استفاده بیش از ۱ تا ۲ قاشق چایخوری از آن برای دریافت فواید سلامتی بدون مصرف زیاد قند نیست.

۸ نوشیدنی سالم با عسل

اگر به دنبال بهبود سلامت خود از طریق برخی عادات جدید هستید، تهیه نوشیدنی عسل راهی عالی برای شروع است. در زیر نوشیدنی‌های سالمی وجود دارد که بخشی از شیوه‌های سنتی و کاملاً طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم است.

۱. آب عسل

آب و عسل ساده‌ترین و بهترین نوشیدنی است که می‌توانید با آب گرم آن را تهیه کنید. بر این کار، حتی لازم نیست آب را بجوشانید. مخلوط کردن عسل با آب گرم ممکن است خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی نباشد، اما راهی نسبتاً بدون دردسر برای ایجاد یک عادت و دریافت برخی از فواید سلامتی است. برخی افراد ادعا می‌کنند که مصرف آب گرم عسل در صبح با معده خالی به هضم غذا کمک می‌کند، در حالی که برخی حتی تا آنجا پیش ‌می‌روند که ادعا می‌کنند این عمل انرژی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

۲. آب لیمو عسل

برای تهیه این نوشیدنی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیوان خود را با آب گرم پر کنید، مقداری آب لیموی تازه را در آن فشار دهید و ۱-۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای کاهش وزن و سم زدایی به طور کلی بسیار مفید است.

۳. شیر عسل

در حالی که آب گرم عسل راهی عالی برای شروع روز شماست، شیر عسل گرم برای پایان دادن به آن‌ایده‌آل است. توصیه می‌شود این نوشیدنی را در شب قبل از رفتن به رختخواب بنوشید زیرا راهی عالی برای دریافت مواد مغذی کافی و ایجاد حس آرامش بخشی از درون است. می‌توانید عسل را با شیر گرم خود مخلوط کنید، اما می‌توانید با برخی ادویه‌های دیگر نیز آن را امتحان کنید تا طعم آن بهتر شود. همانطور که گفته شد، دارچین، وانیل، هل و میخک بهترین افزودنی برای این نوشیدنی هستند.

۴. شیر طلایی

شیر طلایی شیر عسلی معمولی شما نیست، به این معنا که حاوی یک ماده سالم اضافی – زردچوبه است که رنگ طلایی آن را به نوشیدنی می‌دهد. می‌توانید زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کرده، بجوشانند. آن را در یک فنجان صاف کرده و با عسل شیرین کنید. به این ترتیب، طعم قوی زردچوبه زیاد نخواهد بود. همانطور که قبلاً ذکر شد، در صورت تمایل می‌توانید گیاهان و ادویه‌های دیگر را اضافه کنید.

۵. اسموتی با عسل

وقتی صحبت از نوشیدنی‌های سالمی می‌شود که طعم خوبی دارند، اسموتی‌ها بهترین گزینه هستند. زیرا میوه‌ها، مواد غذایی سالمی هستند که افزودن عسل به آن‌ها خواص سلامتیشان را افزایش می‌دهد.

۶. عسل و چای

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل به افزودن شکر به چای خود را دارید، حتماً آن را با عسل جایگزین کنید. زیرا نه تنها طعم‌ها کاملاً مکمل یکدیگر هستند، بلکه نوشیدنی بسیار سالم و آرام بخشی به خصوص برای ماه‌های سرد سال برای شما فراهم می‌شود.

نوشیدنی های سالم با عسل

۷. عسل و قهوه

اگر از قهوه خور‌های مشتاق هستید و قهوه شیرین را ترجیح می‌دهید، بهتر است قهوه خود را به جای شکر با عسل مصرف کنید. البته این درست است که همه انواع قهوه به خوبی با عسل ترکیب نمی‌شوند. به طور کلی، ترکیبات قهوه قوی‌تر و به خصوص قهوه سیاه ساده وقتی با عسل شیرین می‌شود طعم عالی و خاصی دارد.

۸. لیموناد با عسل

اگر به نوشیدنی سردی علاقه‌مند هستید که به خوبی با عسل ترکیب می‌شود، می‌توانید لیموناد با عسل را امتحان کنید. روش ساده برای تهیه لیموناد این است که آب لیموی تازه را در آب سرد بریزید. این نوشیدنی خاص می‌تواند بسیار ترش باشد، دقیقاً به همین دلیل است که مردم اغلب تمایل دارند مقداری شکر به آن اضافه کنند. اگر نمی‌توانید بدون شکر لیموناد خود را میل کنید، استفاده از عسل به جای شکر راهی عالی برای افزایش فواید این نوشیدنی برای سلامتی و افزایش طعم آن است. در این مورد، اگر بخواهید ابتدا از آب گرم استفاده کنید تا عسل به خوبی حل شود، اما پس از انجام این کار، می‌توانید لیموناد خود را در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

حساب کابری