همه چیز در مورد استفاده از عسل برای سلامت مو

همه چیز در مورد استفاده از عسل برای سلامت مو

همه چیز در مورد استفاده از عسل برای سلامت مو

همه ما با عسل، محصول شیرین گرده افشانی زنبورها آشنا هستیم. یک ماده غذایی خوش طعم و محبوب که از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل به دلیل فواید پوستی زیادی که دارد، یک ماده درمانی محبوب طبیعی برای مو است. در اینجا ما به 7 دلیل برای استفاده از عسل روی موهای شما، از جمله رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

1- عسل برای رشد مو

به دلیل توانایی عسل در تقویت رشد سلولی، از آن به عنوان درمانی برای ترمیم زخم استفاده می شود.

یک مجله علمی قابل اعتماد در سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را تقویت کند. پوست سر سرشار از سلول های اپیتلیال است که بسیاری از فولیکول ها و مجاری پوست را برای رشد مو تقویت می کند.

2- عسل برای بهبود رطوبت رسانی به مو

این درمان ها برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از این روش های آماده سازی مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

همانطور که معلوم است، عسل دارای خواص مرطوب کننده ای برای کمک به حفظ حال و هوای موهای شما است. این ماده همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های زیادی است.

3- عسل برای درخشندگی مو

عسل هم خاصیت نرم کننده و هم مرطوب کننده دارد و آن را به یک مرطوب کننده عالی مو تبدیل می کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای درخشندگی می دهند. رقیق کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و رطوبت را به رشته های خشک اضافه می کنند.

با مرطوب کردن و ایجاد درخشش پایدار، عسل می تواند به بازگرداندن درخشش طبیعی موهای شما کمک کند.

4- عسل برای براق سازی مو

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می گذارد.

پراکسید هیدروژن قادر به روشن کردن ملانین است، رنگدانه ای که باعث رنگ آمیزی موهای شما می شود.

قرار دادن عسل بر روی موهای شما برای یک دوره طولانی می تواند یک جایگزین طبیعی برای درمان های سخت شیمیایی سفید کننده باشد.

5- عسل برای موهای دچار شکستگی

کراتین یک پروتئین اساسی است که باعث ایجاد ساختار و استحکام موهای شما می شود. درمان های پروتئینی بخش محبوب روش های مدرن درمانی مو است و می تواند به ترمیم رشته های ضعیف و شکننده کمک کند.

عسل حاوی تقریباً 0.5٪ پروتئین است. این ممکن است خیلی به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با ویتامین ها و مواد معدنی دیگری که در عسل وجود دارند، مفید باشد.

6- عسل برای ریزش مو

روزانه موها به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی ریخته می شوند. با این حال، برخی افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد طبیعی ریخته می شود.

اگر بیشتر از حد معمول موهای خود را از دست می دهید، برای اطلاع از علت آن به پزشک مراجعه کنید. بعضی اوقات علت می تواند به خاطر داشتن موهای آسیب دیده ساده باشد.

اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC احتیاج دارید، تمام مزایایی را که دنبالش هستید، در عسل خواهید یافت.

7- عسل برای رفع موهای زائد

اگرچه عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای ناخواسته بدن مؤثر نیست، اما گزینه مناسبی برای موهای خوب یا پوست های حساس است.

  • برای استفاده از عسل برای از بین بردن مو، این دستور العمل را امتحان کنید:
  • 1 قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید
  • این مخلوط را در مناطق محدود مانند بالای لب بمالید
  • تقریباً 20 دقیقه روی آن بگذارید باقی بماند
  • آن را با یک دستمال مرطوب و گرم بشویید
  • ناحیه را با آب سرد خشک کنید تا هرگونه تحریک را کاهش دهید

حرف آخر

عسل یک محصول طبیعی مراقبت از مو است که می تواند به خودی خود استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو بکار رود.

این ماده مغذی می تواند رشد سلول را تقویت کند، به حفظ رطوبت و بازگرداندن مواد مغذی به مو و پوست سر کمک کند. حتی ممکن است در زمان استفاده از سایر روش های درمانی، به کاهش شرایط التهابی پوست کمک کند.

برای داشتن موهای سالمتر و شاداب، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به روش های مراقبت از موی خود اضافه کنید.

در آینده چند ماسک موی مناسب تهیه شده از عسل را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.


معرفی چند ماسک موی تهیه شده از عسل


منبع: healthline

حساب کابری