هنگام کریستالیزه شدن عسل، چه باید کرد؟

هنگام کریستالیزه شدن عسل، چه باید کرد؟

اگر چند ماه است که عسل طبیعی خود را در کمد گذاشته اید، باید با تبلور یا کریستالیزه شدن کاملاً آشنا باشید. با بازرسی اولیه ممکن است با خود فکر کنید ، “اوه نه! عسل طبیعی و خوشمزه من خراب شده! فکر می کنم که باید آن را بیرون بیاندازم.”

دست نگهدارید! آن عسل را بیرون نریزید!

تبلور عسل یک روند طبیعی است و نشان دهنده خراب شدن عسل شما نیست. در حقیقت، عسل طبیعی می تواند برای همیشه ماندگار شود. عسل خوراکی حتی در در مقبره های مصر باستان که از هزاران سال پیش وجود داشتند، یافت شده است. در حالی که این عسل احتمالاً تبلور شدیدی را پشت سر گذاشته است، کیفیت ضد عفونی کننده و میزان رطوبت عسل از رشد باکتری جلوگیری می کند، بنابراین هنوز هم خراب نشده و قابل خوردن است.

چرا عسل تبلور می یابد؟

عسل شیرینی خود را از گلوکز و فروکتوز به دست می آورد. مقدار زیادی گلوکز و فروکتوز در عسل وجود دارد و به طور طبیعی، این ماده یک محلول ناپایدار است. با گذشت زمان، گلوکز از آب جدا می شود و بلورهای ریزی ایجاد می کند. کریستال ها از طریق عسل پخش می شوند، بافت آن تغییر می کند، و این گونه عسل متبلور می شود! هرچه مقدار گلوکز در عسل بیشتر باشد، سریع تر متبلور می شود. گلوکز در شهدی است که زنبورهای عسل از آن تغذیه می کنند تا عسل ارگانیک خود را تولید کنند. برخی از انواع گل هایی که زنبورهای عسل دوست دارند (از جمله یونجه، پنبه و ماسکیت) شهدی با محتوای گلوکز بالا دارند، بنابراین عسل حاصله به سرعت متبلور می شود. گل مریم، رابینیا و لونگان، سطح گلوکز کمتری دارند؛ بنابراین سرعت تبلور عسل ساخته شده از این گیاهان کندتر است. تبلور همچنین می تواند مربوط به وجود گرده گل درون عسل باشد. از آن جا که عسل خام حداقل پردازش را طی می کند، می توان تکه هایی از گرده و سایر موادهای طبیعی را در خود داشته باشد و این باعث افزایش سرعت تبلور می شود.

عسل فرآوری شده متبلور می شود؟

عسل فرآوری شده به شدت فیلتر شده و گرم می شود تا گرده ها و آنزیم های آن از بین بروند. اگرچه این عمل، تبلور را به تأخیر می اندازد و زیبایی و شفافی به عسل می بخشد، اما بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط با عسل را از بین می برد. وجود گرده در عسل همچنین به تکنسین های تقلب غذایی امکان می دهد تا گل هایی را که عسل از آن ها تهیه شده و در آن جمع شده شناسایی کنند. برداشتن و حذف کردن گرده، مکان یابی عسل را به طرز باورنکردنی دشوار می کند. متأسفانه، این موضوع به معنی این است که انواع مختلفی از عسل، همراه با شربت برنج می توانند مخلوط شوند، در بطری بسته بندی شوند و به عنوان “عسل خالص” در فروشگاه های مواد غذایی محلی شما فروخته شوند. برای اطمینان از این که عسل با بهترین کیفیت دریافت می کنید، آن را به شکل محلی و خام بخرید!

چه کاری باید با عسل بلوری شده انجام دهم؟

بافت عسل در اولویت قرار دارد. بسیاری از مردم، عسل را در حالت متبلور آن ترجیح می دهند. عسل متبلور بر روی نان تست صبحانه قابل پخش است و هنوز در چای داغ هم حل می شود! با این حال، اگر بافت دانه ای عسلی که متبلور شده حس خوبی به شما نمی دهد، در این جا عملی که می توانید انجام دهید تا عسل را به حالت اولیه برگردانید، گفته می شود:

مقدار کمی آب را گرم کنید. شیشه عسل خود را در قابلمه قرار دهید و آن را در آن جا نگه دارید تا دوباره به مایع تبدیل شود. به همین راحتی! گرما باعث حل شدن گلوکز می شود. مواظب باشید عسل را بیش از حد گرم نکنید! استفاده از گرمای زیاد می تواند باعث پاستوریزاسیون شود که بسیاری از فواید سلامتی عسل خام شما را از بین می برد. نگه داشتن دما در زیر 37 درجه سانتی گراد، از بروز این امر جلوگیری می کند. اگر عسل شما سفت شد، ظرف عسل خود را فقط یک شب درون فر روشن بگذارید. صبح روز بعد، شیشه عسل سفت شما نرم خواهد شد! خرید عسل خامه ای نیز جلوی تبلور را می گیرد. این نوع عسل را در یک سوراخ می کوبند تا بافت کرمی تری تولید کند و این فرآیند، پخش آن را آسان می کند. این فرآیند همچنین گلوکز را تجزیه می کند و در روند تبلور اختلال ایجاد می کند. محصول حاصله بافت خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. تبلور یک اتفاق طبیعی در عسل ذخیره شده است که ممکن است برای عسل خام داخل کندوهای عسل نیز اتفاق بیفتد!

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری