پاستا گوجه فرنگی با عسل و سس لیمو

پاستا گوجه فرنگی با عسل و سس لیمو

مواد لازم:

گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی، نصف شده: حدود 500 گرم

روغن زیتون: 4/1 فنجان

عسل طبیعی: 2/1 فنجان

نمک: 4 قاشق چایخوری

پودر فلفل: 2/1 قاشق چایخوری

اسپاگتی: 500 گرم

سیر: 2 حبه خرد شده

کلم پیچ: چند برگ

لیمو ترش: 2 عدد

پنیر پارمزان: 2/1 فنجان

گردو: 4/1 فنجان

طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی با عسل و سس لیمو:

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. گوجه فرنگی‌ها را با نصف روغن زیتون، عسل و 1 قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. این مخلوط را روی حرارت قرار دهید و به مدت تقریبا 10 دقیقه تا زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شوند و رنگ آنها به کاراملی تغییر کند، بپزید. در زمانی که گوجه فرنگی ها روی حرارت هستند، می‌توانید فلفل را کم کم به مواد اضافه کنید. سپس سیر را به گوجه‌ها اضافه کنید و با آن تفت دهید.

در یک قابلمه بزرگ، آب بریزید و 3 قاشق چایخوری نمک به آن بیافزایید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن اسپاگتی را دورن آن بریزید. حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا اسپاگتی ها نرم شوند.

پاستا گوجه فرنگی با عسل و سس لیمو

اسپاگتی را آبکشی کنید و 1 فنجان از آب آن را بردارید. بلافاصله اسپاگتی را با بقیه روغن زیتون، گردوخرد شده، کلم پیچ خرد شده و آب لیمو مخلوط کنید. سس گوجه فرنگی را روی آن بریزید و در آخر پنیر پارمزان را اضافه کنید. مقداری از آب اسپاگتی را به میزان لازم روی ماکارونی بریزید تا سس سبکی روی آن ایجاد شود. حال می توانید این اسپاگتی را نوش جان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

نکته: در صورت تمایل می توانید به جای کلم پیچ از اسفناج استفاده کنید و از هر شکل ماکارونی که دوست دارید برای اسپاگتی استفاده کنید.

حساب کابری