پاستیل گوارشی عسل رازیانه

پاستیل گوارشی عسل رازیانه

آیا تا به حال پاستیل را امتحان کرده‌اید؟ پاستیل یک تنقلات شبیه آب نبات است که می‌تواند جویدنی یا جامد باشد. علاوه بر اینکه به عنوان یک تنقلات لذیذ مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند کاربرد‌های درمانی نیز داشته باشد، مثلاً برخی از پاستیل‌ها برای سرماخوردگی و برخی دیگر برای بهبود مشکلات گوارشی کاربرد دارند. این مقاله از وبلاگ عسل رایحه در مورد نوع خاصی از پاستیل به نام پاستیل رازیانه و عسل مطالبی گرد‌آوری کرده است، ‌امیدواریم همراهی شما با ما نکات آموزشی خوبی برایتان به همراه داشته باشد.

فواید رازیانه برای سلامتی

رازیانه حاوی ترکیباتی است که به کاهش بیماری‌های گوارشی مرتبط با ناراحتی معده کمک می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا آنزیم‌های معده را آزاد کند و نفخ و گاز را تسکین دهد. این تا حدی به دلیل طبیعت تلخ دانه است که ترشح صفرا را افزایش می‌دهد که برای تجزیه چربی‌ها مهم است. رازیانه حاوی فنل و فلاونوئید است. آنتی اکسیدان‌هایی که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند. خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی به حمایت از دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت و ویروس‌ها کمک می‌کند. رازیانه یک خلط‌آور طبیعی است و برای بیماری‌های تنفسی بسیار پرکاربرد است.

عسل برای هضم غذا

عسل نه تنها یک بافت تسکین دهنده و پایه به پاستیل‌ها اضافه می‌کند، بلکه دارای فواید گوارشی خاص خود مانند بهبود میکرو فلور روده است. همچنین به عنوان یک پروبیوتیک عمل می‌کند و باکتری‌های خوب را برای یک سیستم گوارشی متعادل تغذیه می‌کند.

فواید زنجبیل برای سلامتی

زنجبیل ترشح صفرا و همچنین تولید بزاق را تحریک می‌کند که هر دو جزء حیاتی هضم هستند. همچنین برای مهار حالت تهوع و علائم ناراحتی معده نیز استفاده می‌شود.

دستور تهیه پاستیل گوارشی رازیانه و عسل

عسل طبیعی: ½ فنجان

آب تصفیه شده: ۱ فنجان

رازیانه آسیاب شده: ½ ۱ قاشق چایخوری

زنجبیل آسیاب شده: ۱ قاشق چایخوری

پودر پیکان: ۲ قاشق چایخوری

نمک دریا: ⅛ قاشق چایخوری

پاستیل گوارشی عسل رازیانه

طرز تهیه:

آب و عسل را در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط رو به بالا ترکیب کنید و به سرعت بجوشانید. رازیانه و زنجبیل را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید. دما را به ۳۰۰ درجه فارنهایت برسانید. (مخلوط با نزدیکتر شدن به این دما کف فراوان می‌کند و رنگ آن عمیق‌تر می‌شود. ) سریع و با احتیاط مخلوط را در قالب‌های کوچک سیلیکونی بریزید. آن را در جای خشک و خنک قرار دهید تا ۲-۳ ساعت بماند. سپس پاستیل‌ها را به آرامی از قالب‌های سیلیکونی جدا کنید و در یک کاسه آرد پیکان و نمک دریایی بغلتانید.

نحوه نگهداری: پاستیل‌ها را در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را منجمد کنید.

اگر رازیانه آسیاب شده را پیدا نکردید، می‌توانید دانه‌های کامل را در آسیاب ادویه آسیاب کنید و به پودر تبدیل کنید.

از قابلمه‌ای استفاده کنید که بخوبی بتوانید مخلوط پاستیل را در آن بجوشانید.

همچنین دما را به بیشتر از ۳۰۰ درجه فارنهایت نرسانید.

این پاستیل‌های گوارشی در دهان با مواد تسکین دهنده مانند عسل، رازیانه و زنجبیل به کاهش ناراحتی‌های شکم کمک می‌کند. همانطور که پاستیل ذوب می‌شود و در دستگاه گوارش کار می‌کند، به افزایش آنزیم‌هایی که پروتئین‌ها و چربی‌ها را تجزیه می‌کنند، کمک می‌کند. این به ویژه برای افرادی که فاقد این آنزیم‌ها هستند مفید است.

منبع: hormonesbalance.com

حساب کابری