پاناکوتا عسل بادام

پاناکوتا عسل بادام

پاناکوتای عسل بادام با داشتن دو ماده خوشمزه مانند عسل و بادام یک دسر لذت بخش است. برای آشنایی با طرز تهیه آن ما را در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه همراهی کنید.

زمان آماده سازی: 45 دقیقه

مواد لازم:

روغن آفتابگردان (یا سایر روغن های بدون طعم): 1 قاشق غذاخوری

شکر ترجیحا شکر قهوه ای: 50 گرم

عسل طبیعی: 125 گرم

بادام بو داده و خلالی شده: 100 گرم

خامه: 400 گرم

شیر: 150 میلی لیتر

ژلاتین: 2 برگ

تمشک: 300 گرم

طرز تهیه پاناکوتا عسل بادام بوداده:

مرحله 1

برای درست کردن پرالین، سینی فر را با قلم مو و کمی روغن چرب کنید و کنار بگذارید. شکر و 25 گرم عسل را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گرم کنید تا شکر ذوب شود و تا زمانی که کاملا حل نشده است آن را هم نزنید. هنگامی که مخلوط به رنگ کاراملی طلایی رسید، 25 گرم بادام بو داده را اضافه کنید، هم بزنید. سپس به سرعت در سینی پخت آماده شده بریزید. آن را کنار بگذارید تا خنک شود و ببندید.

مرحله 2

برای پاناکوتا، 4 قالب پودینگ یا رامکین را کمی روغن بزنید. خامه، شیر و باقیمانده عسل و بادام را در ماهیتابه بریزید و بگذارید تا بجوشد. از روی حرارت بردارید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید تا دم بکشد.

مرحله 3

برگ های ژلاتین را به مدت 5 دقیقه در یک کاسه آب سرد خیس کنید تا نرم شوند. در همین حین، پرالین را که کاملاً خنک شده است خرد کنید و تا زمانی که لازم باشد در ظرف در بسته نگهداری کنید.

مرحله 4

مخلوط خامه را از صافی عبور داده، سپس روی حرارت ملایم گرم کنید. زمانی که دقیقاً به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله 5

آب ژلاتین را گرفته و به مخلوط خامه اضافه کنید. هم بزنید تا کاملاً حل شود، بین قالب ها تقسیم کنید و یک شب در یخچال بگذارید.

مرحله 6

برای سرو، هر پاناکوتا را با احتیاط از قالب خارج کرده، در بشقاب برگردانید و تکه های پرالین و مقداری تمشک را به آن اضافه کنید.

منبع: sugarsaltmagic.com

حساب کابری