پای مرنگ لیمو عسلی

پای مرنگ لیمو عسلی

پای مرنگ‌ها در واقع نوعی از پای‌ها هستند که در دسر سرو می‌شوند. همراهان گرامی وبلاگ عسل رایحه شما را در این مقاله با طرز تهیه پای مرنگ لیمو عسلی آشنا خواهیم کرد. ‌امیدواریم آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

عسل طبیعی: ۱ قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: ۳ قاشق غذاخوری

۱ پوسته کراکر گراهام: ۱ عدد

شیر تغلیظ شده: ۴۰۰ گرم

آب لیمو: ۲/۱ فنجان

شکر: ۴/۱ پیمانه

تخم مرغ: ۳ عدد

مرنگ:

کرم تارتار: ۴/۱قاشق چایخوری

عصاره وانیل: ۲/۱ قاشق چایخوری

شکر: ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پای مرنگ لیمو عسلی:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. عسل و ۱ قاشق غذاخوری کره ذوب شده را در کف پوسته کراکر بریزید. در یک کاسه متوسط، شیر، لیمو، شکر، زرده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری کره ذوب شده باقیمانده را هم بزنید تا مخلوط شوند. داخل پوسته بریزید؛ به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

در همین حین در یک کاسه کوچک سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با همزن بزنید تا کف کند. وانیل را اضافه کنید؛ شکر را به تدریج، هر بار ۱ قاشق غذاخوری به مواد اضافه کنید تا شکر حل شود. به طور یکنواخت روی فیلینگ داغ پخش کنید و لبه‌ها را ببندید تا پوسته شود. حدود ۱۵ دقیقه تا زمانی که مرنگ طلایی شود بپزید. به مدت ۱ ساعت روی توری سیمی خنک کنید. حداقل ۳ ساعت قبل از سرو در یخچال بگذارید. باقی مانده‌ها را در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

۱ عدد پای مرنگ لیمو عسلی حاوی: ۴۵۸ کالری، ۱۷ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)، ۱۰۴ میلی گرم کلسترول، ۲۶۸ میلی گرم سدیم، ۶۹ گرم کربوهیدرات (۶۵ گرم قند، ۰ فیبر)، ۹ گرم پروتئین است.

منبع: www.tasteofhome.com

حساب کابری