پای کاکائوی عسلی با فیلینگ کارامل نمکی

پای کاکائوی عسلی با فیلینگ کارامل نمکی

پای کاکائو عسلی یکی از دسر‌های فوق‌العاده و شیک برای پذیرایی از مهمان محسوب می‌شود و می‌توان به راحتی آن را در خانه تهیه کرد. طعم شیرین و دلچسب آن شما رو تشویق به تهیه این دسر به طور مکرر خواهد کرد. در این مقاله طرز تهیه این دسر برای شما آورده شده است، با همراهی زیبایتان در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، ما را مفتخر نمایید.

مواد لازم:

اسپرسو، حل شده در آب داغ: ۱ فنجان

کره: ۱ فنجان

شکر: ۴/۳ فنجان

عسل طبیعی: ۲/۱ فنجان

آرد: ۲ و ۴/۳ فنجان

کاکائو: ۴/۱ فنجان

نمک: ۲/۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

جوش شیرین: ۴/۳ قاشق چایخوری حل شده در ۲/۱ قاشق چایخوری سرکه سیب

شیر: ۴/۱ فنجان

عصاره وانیل: ۲ قاشق چایخوری

عصاره شکلات: ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم کارامل نمکی:

شکر قهوه‌ای: ۱ فنجان

عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری

نمک: ۲/۱ قاشق چایخوری

پودر قند: ۲ و ۴/۳ فنجان

طرز تهیه پای کاکائو با فیلینگ کارامل نمکی:

فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید؛ سطح تابه را با ورق پخت پوشش داده شده با کاغذ روغنی بپوشانید. با همزن، اسپرسو حل شده، کره، شکر و عسل را با هم مخلوط کنید. مواد را به طور کامل هم بزنید تا یکدست شود.

در ظرف دوم آرد، کاکائو و نمک را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، جوش شیرین حل شده، شیر، وانیل و عصاره شکلات را به مخلوط کره/عسل اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. در مرحله بعد مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. ۲ قسمت از خمیر را روی ورقه‌های پخت پوشش داده شده با کاغذ روغنی با فاصله تقریباً ۵ سانتی‌متر بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید تا کاملاً آماده شود، اما در لمس نرم باشد. مراقب باشید بیش از حد پخته نشود.

در حالی که کوکی‌ها در حال پخت هستند، شکر قهوه‌ای و کره را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. با مخلوط کن خامه را کم کم به آن ترکیب بیافزایید و انقدر مخلوط کنید تا سبک و پفکی شود. سپس نصف وانیل و نمک را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

پودر قند را کم کم اضافه کنید تا کاملاً جا بیفتد و مایه آن سبک و پفکی شود. اگر فیلینگ خیلی سفت به نظر می‌رسد، نصف قاشق غذاخوری دیگر پودر قند اضافه کنید.

نصف کیک‌ها را با طرف‌های صاف رو به بالا بچینید و یک تکه از فیلینگ را روی نیمی از آن‌ها لوله کنید. نیمه‌های دیگر را روی آن قرار دهید، کمی فشار دهید تا مواد پر شده به لبه‌ها پخش شود. کیک‌ها را به مدت حدود یک ساعت تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن‌ها را سرو نمایید.

منبع: honey.com

حساب کابری