پک‌های صورت عسلی مناسب انواع پوست

عسل خوش طعم است، شاخص گلیسمی کمتری نسبت به شکر دارد و برای همه افرادی که از سلامتی آگاه هستند، بهترین جایگزین برای قند است. این ماده به اندازه کافی مغذی و برای انواع پوست مناسب است. همه خواهان پوستی سالم هستند که درخشنده باشد و بیش از حد خشک یا چرب نباشد. با این حال، آلودگی بیش از حد و سبک زندگی ناسالم درخشندگی آن را از بین می‌برد. با مراقبت صحیح در برابر این عناصر می‌توان یک پوست زیبا و سالم داشت. ما این مقاله از وبلاگ عسل رایحه را به پک‌های صورت عسلی که واقعاً می‌توانند باعث زیبایی و شادابی پوست شوند را اختصاص داده‌ایم، پس با همراهی زیبایتان تا انتهای مقاله با ما باشید.

مزایای استفاده از پک صورت عسلی

عسل ماهیتی دارویی دارد و برخی از سخت‌ترین مشکلات پوستی را درمان می‌کند. این نگرانی‌ها به شکل آکنه، جای زخم، تیره شدن پوست دیده می‌شود. عسل هنگامی که با مواد خاصی مخلوط می‌شود می‌تواند یک پک صورت عسلی مناسب برای پوست شما باشد.

-در برابر آلودگی محافظت می‌کند.

این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و در برابر آلاینده‌های موجود در محیط کار از پوست محافظت می‌کند. همچنین باعث جوانسازی و ترمیم پوست می‌شود.

-به خوبی مرطوب می‌کند.

عسل به طور طبیعی یک عامل مغذی و مرطوب‌کننده است. علاوه بر این، سطح آب را در پوست حفظ کرده و پوست را به خوبی تمیز می‌کند. استفاده از پک صورت عسلی در ایجاد نرمی و لطافت پوست عالی است.

-اسکار و لک را درمان می‌کند.

همچنین در التیام زخم‌ها و جای زخم‌ها عالی است و به ساخت کلاژن در پوست کمک می‌کند.

-ضد التهاب است.

آیا می‌دانید عسل دارای خواص ضد میکروبی است که باعث تسکین و التیام پوست می‌شود؟ بنابراین، برای درمان بریدگی‌ها و زخم‌ها به خوبی عمل می‌کند.

-سطح pH پوست را تنظیم می‌کند.

عسل به متعادل کردن سطح pH کمک می‌کند تا سطح سبوم تنظیم شود. جوانی پوست را حفظ می‌کند و به دلیل عملکرد آن در ساخت کلاژن دارای خواص درمانی است که به جلوگیری از علائم اولیه پیری کمک می‌کند و پوست را جوان و زیبا نگه می‌دارد. این ماده همراه با سایر مواد طبیعی، به مراقبت از مشکلات مختلف پوست کمک می‌کند.

ما در ادامه مقاله دستور العمل‌های مختلفی برای پک‌های صورت با عسل را گردآوری کرده‌ایم.

-پک صورت عسلی با بادام

بادام یک لایه بردار و سرشار از ویتأمین E است که پوست را مرطوب می‌کند. این پک صورت همراه با عسل و آب لیمو، باکتری‌ها را از بین می‌برد و همچنین به عنوان یک قابض عمل می‌کند.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری پودر بادام مخلوط کنید. سپس نصف قاشق چایخوری آب لیمو به آن بیافزایید. همه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر خوب ایجاد شود. آن را روی صورت بمالید و با حرکات ملایم اسکراب کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه آن را دو بار در هفته استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با آووکادو

این یک دستور العمل عالی برای کسانی است که پوستی مستعد آکنه دارند. استفاده از این پک به تسکین سوزش پوست کمک می‌کند و علائم آکنه را از بین می‌برد. همچنین پوست را نرم و صاف می‌کند.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری آب لیمو، دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و کمی گلاب مخلوط و به شکل خمیر در بیاورید. سپس آن را روی صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، سپس آبکشی کنید. از این روش دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با جو دوسر

این فقط یک پک صورت نیست، بلکه به عنوان یک اسکراب نیز عمل می‌کند و تمام ناخالصی‌ها و سموم موجود در پوست را از بین می‌برد. همچنین با مراقبت از التهاب پوست را تسکین می‌دهد و به پوست کدر درخشندگی طبیعی می‌بخشد.

طرز تهیه:

حدود یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر با یک قاشق غذاخوری عسل و گلاب مخلوط کنید. آن را پوست بمالید و بگذارید خشک شود، سپس

بشویید. از این پک دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با می‌تی مولتانی (خاک رس غنی از مواد معدنی)

اگر پوستی چرب دارید، این پک صورت برای شما مناسب است. به باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند و همچنین باعث پاکسازی کامل صورت می‌شود.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری مولتانی می‌تی مخلوط کنید. آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست اعمال و سپس بشویید. برای بهترین نتیجه یک بار در هفته از آن استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با شیر خام

آیا می‌دانید که برای لایه‌برداری پوست خود نیازی به ذرات خشن ندارید؟ حتی چیزی به صافی و مایعی مانند شیر می‌تواند با محتوای غنی آنزیم خود این کار را انجام دهد. در کنار عسل، پوست را نیز به خوبی مرطوب می‌کند و برای سفت کردن منافذ و آرامش پوست مستعد آکنه خوب است.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر سرد شده و یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده مخلوط کنید. به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بمالید، سپس آن را شستشو دهید. از این پک دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با موز

این پک صورت عسلی با موز نه تنها باعث از بین بردن لک‌ها می‌شود، بلکه پوست را تغذیه می‌کند. همچنین باعث درخشندگی طبیعی پوست می‌شود.

طرز تهیه:

نصف یک موز رسیده را له کنید، به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را شستشو دهید. از این روش دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

-پک صورت عسلی با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از اسید‌های ملایم است که به ایجاد درخشندگی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، محتوای ویتأمین C و وجود آنتی اکسیدان‌ها به ترمیم پوست کمک می‌کند و به پوست درخشندگی طبیعی می‌بخشد.

طرز تهیه:

نصف گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. آن را روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را آبکشی کنید. از این روش دو بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

منبع: www.bebeautiful.in

حساب کابری