چای اسطوخودوس عسل برای رفع خستگی

چای اسطوخودوس عسل برای رفع خستگی

اگر در طول روز مشغله زیادی دارید و پس از برگشتن به خانه نیاز به آرامش دارید، چای اسطوخودوس همراه با عسل می‌تواند این آرامش را به شما بدهد. اسطوخودوس از خانواده گیاهان نعناعی است و بیشتر به عنوان گل اسطوخودوس انگلیسی شناخته می‌شود. این گیاه بسیار زیبا و معطر است و به طور سنتی برای شادابی بدن و همچنین برای کمک به تسکین استرس‌های گاه به گاه و خواب خوب استفاده می‌شود.

فواید چای اسطوخودوس عسل برای سلامتی

۱. خواب بهتر

با خوردن یک فنجان چای اسطوخودوس یک خواب راحت داشته باشید.

۲. تسکین درد قاعدگی

دم نوش اسطوخودوس همراه با عسل التهابات را کاهش می‌دهد، بدن را آرام می‌کند و اسپاسم عضلانی را به حداقل می‌رساند.

۳. محافظت از پوست در برابر عفونت‌های قارچی

روغن اسطوخودوس در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، زیرا قدرت شفابخشی این گیاه سلامتی زیادی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. خواص ضد التهابی و ضد قارچی آن، باعث بهبود پوست و حفظ سلامتی می‌شود.

۴. تقویت سیستم ایمنی

دم نوش‌های بسیاری وجود دارد که به عنوان چای‌های ایمنی و تقویت‌کننده انرژی در نظر گرفته می‌شوند و اسطوخودوس یکی از آنهاست. این دم نوش برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن راهی مطمئن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری هاست. چای اسطوخودوس حاوی مقادیر زیادی ویتأمین C، منیزیم، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که به بدن در مبارزه با انواع عفونت‌ها کمک می‌کند.

۵. پشتیبانی از سیستم گوارش

چای اسطوخودوس با عسل می‌تواند بدن را آرام کند، اسپاسم عضلانی را کاهش دهد و از همان جادوی ضد اسپاسم برای کاهش نفخ بدن استفاده کند. رایحه اسطوخودوس باعث تولید صفرا می‌شود که می‌تواند به تجزیه غذا کمک کند. همچنین اثر آرام‌بخشی آن می‌تواند باعث کاهش تهوع شود.

۶. بهبود سلامت تنفسی

برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند، خواص ضد میکروبی و ضد التهابی اسطوخدوس و عسل روی ماهیچه‌های سینه و گلو تأثیر می‌گذارد و تنفس را آسان‌تر می‌کند و به طور مؤثر با هر گونه باکتری که می‌تواند باعث سرماخوردگی، سرفه و احتقان سینه شود، مقابله می‌کند.

۷. کاهش علائم اضطراب

نوشیدن چای اسطوخودوس می‌تواند به کاهش علائم و اضطراب کمک کند.

۸. التیام زخم

با اسطوخودوس، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و هر نوع لک و زخم پوستی را از بین ببرید. این گل معطر می‌تواند به تولید کلاژن در پوست کمک کند که باعث بهبودی زخم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده موضعی از روغن اسطوخودوس به مدت ۱۴ روز تأثیر قابل توجهی بر روی بهبود زخم دارد.

۹. تقویت رشد مو

اسطوخودوس همراه عسل می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کند. برای کسانی که دچار ریزش مو هستند روغن اسطوخودوس در رشد مو مؤثر است.

۱۰. تسکین درد میگرن

همانطور که اسطوخودوس روی کاهش درد در بدن مؤثر است، می‌تواند نقش مهمی در کمک به کاهش سردرد، درد عضلانی، کمردرد و هر مشکل دیگری ایفا کند.

سیستم ایمنی سالم لازمه بدن سالم است، پس با دم نوش اسطوخودوس عسل سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

حساب کابری