چای شیر بابونه عسلی برای رفع خستگی و آرامش

چای شیر بابونه عسلی برای رفع خستگی و آرامش

این دمنوش شیر بابونه با عسل و پودر دارچین نوشیدنی ساده‌ای است که می‌توانید آن را به برنامه شبانه خود اضافه کنید و روز را با یک نکته مثبت به پایان برسانید. وقتی یک روز طولانی را سپری کرده‌اید، گاهی اوقات چیزی به سادگی یک نوشیدنی گرم برای قبل از خواب می‌تواند هر گونه انرژی منفی را از شما دور کند و خواب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد بخصوص اگر فاقد کافئین باشد.

مواد لازم

۱فنجان شیر گرم

۲ عدد چای بابونه کیسه‌ای

½ قاشق چایخوری پودر دارچین

۱ قاشق چایخوری عسل طبیعی

طرز تهیه چای شیر بابونه عسلی

شیر را حرارت دهید تا گرم شود، اما مطمئن شوید که نجوشد. آن را در یک لیوان بریزید و هر دو چای کیسه‌ای را به فنجان اضافه کنید. کیسه‌ها را حدود ۸ دقیقه در شیر نگه دارید و هر از گاهی هم بزنید. سپس عسل طبیعی و دارچین را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است، آن را بنوشید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

۵ دلیل برای نوشیدن چای بابونه

۱- خواب بهتر

بابونه در واقع ممکن است به خواب بهتر شبانه کمک کند. آپیژنین یک آنتی اکسیدان است که به گیرنده‌های خاصی در مغز شما متصل می‌شود و به کاهش اضطراب و شروع خواب کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که در عین مفید بودن، بابونه یک القا‌کننده خواب ملایم است.

۲-کاهش اضطراب و افسردگی

مطالعات نشان داده‌اند که برای کسانی که به دنبال داروی طبیعی‌تری برای اضطراب یا افسردگی هستند، بابونه می‌تواند کمک‌کننده باشد. بابونه دارای خواص زیادی است که می‌تواند باعث آرامش شود و به عنوان یک کاهش دهنده استرس عمل کند.

۳-کاهش قند خون

چای بابونه اغلب توسط افراد مبتلا به دیابت برای کمک به کاهش قند خون استفاده می‌شود. آنتی اکسیدان کوئرستین موجود در بابونه بر آنزیم‌هایی که بخشی از پاسخ دیابتی هستند تأثیر می‌گذارد. مطالعات افت شدید قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو در یک دوره ۲ ماهه نشان داده است.

۴. قلب قوی‌تر

آنتی اکسیدان‌هایی به نام فلاون‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. مصرف منظم بابونه همچنین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و فشار خون کمک کند. لطفاً قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید زیرا بابونه می‌تواند اثرات نامطلوبی بر کسانی که قبلاً از رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کنند داشته باشد.

۵. کمک به مشکلات معده

نوشیدن یک فنجان چای بابونه نیز می‌تواند به تسکین ناراحتی معده کمک کند. بابونه دارای خواص ضد التهابی و همچنین خواص ضد اسپاسم و ضد التهاب است. همه این‌ها با هم می‌توانند به درد‌های قاعدگی، سوء هاضمه، سندرم روده تحریک‌پذیر کمک کنند و مطالعات اولیه حتی برای مبارزه با رفلکس اسید نویدبخش بوده است.

جمع بندی

همه این فواید فوق‌العاده دلیل بزرگی هستند که بابونه را در بسیاری از ترکیبات چای گیاهی پیدا می‌کنید. جای تعجب است که بسیاری از افراد در پایان روز با یک فنجان چای داغ بابونه خنک می‌شوند. شاید وقت آن رسیده است که چای گلدار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و با اضافه کردن عسل به آن خواص بیشتری را به بدن خود هدیه دهید.

حساب کابری