چای لیمو با زنجبیل و زردچوبه

چای لیمو با زنجبیل و زردچوبه

این دمنوش لیمو با زنجبیل و زردچوبه به همراه عسل طبیعی یک نوشیدنی گرم و عالی است که برای فصل زمستان بی نظیر است تا شما کمی گرما را در درون خود احساس کنید. زنجبیل و زردچوبه دو ماده معطر عالی هستند که در کنار یکدیگر یک زوج فوق العاده اند. ریشه زنجبیل به دلیل طبع گرم خود، تسکین دهنده است و مصرف آن به هنگام سرماخوردگی عالی است. ترکیب زنجبیل با لیمو که یک آنتی اکسیدان معروف است و دارای ویتامین  ث است، همراه عسل که یک شیرین کننده طبیعی، تسکین دهنده و شفا بخش است و در دوران سرما خوردگی می تواند کمک زیادی به شما بکند. البته اگر دوست دارید می توانید کمی شیر نارگیل نیز به آن اضافه کنید. زردچوبه از ادویه هایی است که شاید کمی به آن بی توجه هستیم ولی این ادویه به خوراک های ما رنگ می بخشد و همچنین دارای خواص ضد التهابی برای درون بدن ما و استعمال خارجی است.

فواید زنجبیل و زرد چوبه برای پوست

جینجرول، رزین روغنی ریشه زنجبیل، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. هنگامی که زنجبیل به صورت موضعی استفاده شود، می تواند رادیکال های آزاد را که باعث آسیب و پیری پوست می شوند، مهار کند. همچنین برای کاهش ظاهر پوست هیپوپیگمانته (آسیب های وارد شده به رنگ پوست)موثر است و می تواند رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود ببخشد. کورکومین، یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاه زردچوبه است که به کاهش تورم در بدن کمک می کند و همچنین زرد چوبه به هنگام استفاده موضعی نیز فواید فراوانی دارد. از نوشیدن دمنوش های حاوی زردچوبه و زنجبیل در زمستان لذت ببرید.

چای لیمو با زنجبیل و زردچوبه

مواد لازم برای تهیه چای لیمو با زنجبیل و زردچوبه:

ریشه زنجبیل

ریشه زرد چوبه

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی

لیمو برش خورده تازه

طرز تهیه:

3 سانتی متر از نصف هر ریشه را ببرید. پوست ریشه ها را بکنید و آن ها را به صورت ورقه های نازک داخل لیوان بگذارید. روی ریشه های برش خورده آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت 12 دقیقه دم بکشد. احتیاجی به صاف کردن دمنوش نیست. عسل طبیعی و لیمو را به آن اضافه کنید.

حساب کابری