عسل در توشه سفر…

چرا باید در سفر، عسل همراه داشته باشیم؟

آیا تابستان امسال به تعطیلات می روید؟

بیشتر مسافران برای گذراندن تعطیلات خود در نواحی دور، یک جعبه کمک های اولیه همراه خود دارند که حاوی تعدادی از موارد مورد نیاز است. هزینه تهیه این کیت هم زیاد نیست.

قرار دادن دو شیشه عسل خام در جعبه کمک های اولیه نه تنها ارزان تر از هزینه های پزشکی است، بلکه می تواند از دردسرهای شما در تعطیلات کم کند!

در این جا پنج دلیل وجود دارد که ثابت می کنند چرا شما باید چند شیشه عسل ارگانیک را در بین وسایل خود برای رفتن به تعطیلات خود قرار دهید.


1. اسهال

ناراحتی معده یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در حین گذراندن تعطیلات، افراد زیادی با آن روبه رو هستند.

وقتی به یک منطقه یا کشور جدیدی می روید، با انواع جدیدی از باکتری ها روبه رو می شوید که بدن شما به آن ها عادت ندارد. مردم هنگام تعطیلات تمایل دارند بیشتر بیرون غذا بخورند. تغییر در استانداردهای بهداشت مواد غذایی، احتمال ابتلا به سوزش معده را افزایش می دهد.

خوردن یک قاشق چای خوری عسل خام ارگانیک خام مخلوط شده در یک لیوان آب گرم  در اول صبح با معده خالی و قبل از صرف صبحانه، راهی آسان برای محافظت کردن از دستگاه گوارش با استفاده از باکتری های سالم و “خوب” است. این باکتری “خوب” در طول روز در روده شما تکثیر می شود و از آن در برابر باکتری های بدی که ممکن است در آن روز وارد رده شما شوند، محافظت می کند.

این امر، احتمال ابتلا به یک بیماری ناشی از باکتری های غذایی را کاهش می دهد و حداقل در صورت ابتلا به آن، شدت آن کمتر می شود. مخلوط آب و عسل ارگانیک خام نیز یک روش طبیعی برای از بین بردن سریع اسهال است.

یک توصیه طلایی هنگام صرف غذا در محیط بیرون این است که از خوردن سالاد خودداری کنید و فقط آب بسته بندی شده در بطری را بنوشید. زیرا غذایی که تازه پخته شده، تحت حرارت قرار گرفته و معمولاً باکتری های بد آن از بین می رود. اما سالاد که پخته نمی شود! پس اغلب باکتری های بدی را که در آشپزخانه های شلوغ رستوران ها جمع می شوند را درون خود جای می دهد.


2. گزش و نیش حشرات

در طول تابستان، افراد تمایل دارند برای مدت زمانی طولانی تر در فضای باز بمانند و همین مسئله، آن ها را در معرض خطر بیشتری برای گزش یا خطر ناشی از نیش حشرات قرار می دهد.

استفاده از مقدار کمی عسل ارگانیک خام بر روی پوست آسیب دیده، روشی سریع و طبیعی برای خنثی سازی هر گونه سم باقی مانده از حشره و همچنین تسکین هرگونه التهاب است. برخلاف عسل پاستوریزه تجاری، عسل ارگانیک خام سرشار از آنزیم های طبیعی و باکتری های سالم است که در کنار یکدیگر، با هرگونه مواد خارجی باقی مانده در پوست پس از گزش یا نیش یک حشره مقابله می کنند. فقط کافی است که مقدار کمی از عسل را به طور مستقیم روی پوست خود قرار دهید و بگذارید تا التهاب برطرف شود.


3. واکنش های آلرژیک

بدن در معرض آلرژن های خارج از محل زندگی شما به روش های مختلفی واکنش نشان می دهد. همین می تواند منجر به واکنش های آلرژیک مانند اشک، آبریزش بینی، عطسه و خارش شود. ثابت شده است که عسل ارگانیک خام از یک درخت یا گیاه غنی از گرده گل های سنگین، در تسکین علائم رایج ترین آلرژی های مبتنی بر گرده موثر است.

نوشیدن یک لیوان آب عسل در اول صبح و با معده خالی، نیم ساعت پیش از خوردن صبحانه، بدن را با گرده گل های سنگین پر می کند و گزارش شده است که در حساسیت های ناشی از گرده بسیار موثر است.

یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک قرمز گامبو لیمبو از مکزیک را در یک لیوان آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید و قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید.

در صورت ظاهر شدن علائم تب یونجه در اواخر روز می توانید دو بار دیگر از این ترکیب را در طول روز مصرف کنید؛ البته توجه داشته باشید که همیشه باید این مخلوط را با آب گرم درست کنید.  


4. درد مشترک

افرادی که زندگی پرمشغله یا پراسترسی دارند، اغلب در روزهای اول تعطیلات خود بیمار می شوند. چرا که هورمون های استرس از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند؛ در حالی که بدن تحت فشار است. با این حال، وقتی بدن آرام گرفت، مثلا حین تعطیلات، محافظت از خود را کاهش می دهد و دیگر هورمون های استرس برای دفاع از بدن وجود ندارد. سپس بدن در معرض عفونت یا بیماری های مختلفی قرار می گیرد.


5. یبوست

فقدان رژیم غذایی متعادل با میوه و سبزیجات تازه و کم آب معمولاً منجر به یبوست می شود.

میوه ها و سبزیجات تازه حاوی آنزیم های طبیعی هستند که بدن برای سالم نگه داشتن سیستم هضم به آن ها احتیاج دارد. اما همانطور که پیش تر توضیح داده شد، خوردن میوه و سبزیجات تازه در تعطیلات، خطر ابتلا به اختلالات معده را نیز به همراه دارد. بنابراین در مصرف میوه و سبزیجات، بیش از پیش احتیاط کنید و مطمئن باشید مه پیش از خوردن آن ها، به خوبی ضدعفونی شده اند.

آب عسل خام ارگانیک خام، اولین چیزی که با آشامیدن آن در صبح ها می توانید روده را با مواد مغذی زنده، آنزیم ها و پرو بیوتیک ها پر کنید و این گونه، عسل عملکرد دستگاه گوارش را به خوبی حفظ می کند و از یبوست جلوگیری می کند. هر روز قبل از خوردن صبحانه، یک قاشق چای خوری عسل را با آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد) مخلوط کنید و با معده خالی بنوشید.

اگر می خواهید به دیدار خانواده یا دوستان خود بروید، فراموش نکنید که برای تهیه کادوهای عسلی خود زودتر اقدام کنید! هدیه ای طبیعی، سالم، مقوی و البته خوشمزه.

سفر بی خطر…

حساب کابری