چرا زنبورها برای تولید غذا مهم هستند؟

چرا زنبورها برای تولید غذا مهم هستند؟

از نظر بسیاری از افراد، زنبور‌ها در بهترین حالت به عنوان آفات در فضای باز و در بدترین حالت، حشرات خطرناک با نیش‌هایی که مضر و تهدید‌کننده زندگی هستند، در نظر گرفته می‌شوند. اما آیا میدانستید که زنبور‌ها جزء حیاتی تولید غذا هستند؟ در واقع زنبور‌ها مسئول یک سوم غذایی که ما می‌خوریم هستند.

حیواناتی از جمله پرندگان، خفاش‌ها، سوسک‌ها و پروانه‌ها همگی گرده افشانی می‌کنند و گرده‌ها را بین گل‌ها و گیاهان انتقال می‌دهند، اما زنبور عسل مهم‌ترین گرده افشان است. زنبور‌ها تقریباً ۸۰ درصد گل‌ها را گرده افشانی می‌کنند. یک زنبور عسل می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ گل را در یک سفر ببیند که بین ۳۰ دقیقه تا چهار ساعت طول می‌کشد. نمونه‌هایی از محصولات گرده افشانی زنبور عسل شامل هندوانه، طالبی، مرکبات، سیب، خیار، کدو، بیشتر انواع توت، کلم بروکلی، آجیل، مارچوبه و غیره است.

این حشرات فقط برای کشاورزان مهم نیستند، بلکه برای باغبانی و تولید غذا برای حیات وحش ضروری هستند. علاوه بر این، زنبور‌ها به تولید یونجه کمک می‌کنند که برای خوراک در صنایع گوشت گاو و لبنیات استفاده می‌شود. زهر زنبور عسل دارای خواص دارویی است و برای درمان آرتریت، مولتیپل اسکلروزیس، فیبرومیالژیا، سرطان، صرع، افسردگی و غیره استفاده می‌شود.

پس با این حساب زنبور‌های عسل از مهمترین حشرات برای زندگی انسان‌ها هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم.

منبع: parleefarms.com

حساب کابری