چرا شیشه عسل شما تاریخ انقضا دارد؟

چرا شیشه عسل شما تاریخ انقضا دارد؟

عسل یک ماده ضد میکروبی و کاملا طبیعی است. این بدین معناست که اگر یک عسل واقعا طبیعی و خالص باشد، هیچ میکروب مضری توانایی رشد کردن در عسل را ندارد و مصرف آن تا سالیان سال پس از تولید آن کاملا امن خواهد بود.

با این حال، هنوز هم روی شیشه های عسل، شاهد تاریخ انقضا هستیم. سوالی که بسیار پرسیده می شود این است که چرا شیشه های عسل دارای تاریخ انقضا هستند؟

جواب بسیار ساده است! تاریخی که روی شیشه عسل طبیعی می بینید در واقع بیانگر زمانی است که تا پیش از آن، بهترین زمان مصرف کردن عسل بوده است. بنابراین پس از گذشت این تاریخ، همچنان می توانید عسل را مصرف کنید. البته پس از گذر این زمان، عسل از نظر رنگ، عطر، بافت و سایر موارد ممکن است تغییر کند و یا خاصیت خود را از دست دهد. ولی این تغییرات به هیچ وجه عسل را خراب و غیر قابل استفاده نمی کنند. پس عسل بعد از گذر تاریخ انقضا، هنوز هم یک عسل خالص است و ممکن است فقط کمی تیره تر شده باشد. در واقع اگر پس از گذشتن این تاریخ باز هم هیچ تغییری نکرد، شما باید به اصل بودن آن عسل شک کنید! چرا که اغلب عسل های مصنوعی با فرآوری سنگین می توانند ماه ها یا حتی سالها بدون تغییر باقی بمانند.

انواع عسل طبیعی و ارگانیک رایحه خوانسار

علاوه بر این، در برخی کشورها، وجود تاریخ انقضا روی برچسب غذایی همه محصولات غذایی امری ضروری است. بنابراین ما چاره ای نداریم تا تاریخی را به عنوان تاریخ انقضا در نظر بگیریم که البته این تاریخ روی شیشه عسل، با تاریخ انقضا روی برچسب غذایی سایر محصولات غذایی فرق دارد و دارای معنایی دیگر است.

اکنون، بدون نگرانی درباره خلوص عسل خود، از آن استفاده کنید و لذت ببرید. چرا که در هنگام خرید، خلوص عسل یکی از مواردی است که برای شما تضمین کرده ایم.

منبع: Honeyandspice

حساب کابری