چرا عسل ارگانیک متفاوت است؟

چرا عسل ارگانیک متفاوت است؟

4 فاکتور برای این تفاوت وجود دارد که در ادامه مرور میکنیم:

 

1- صدور گواهینامه ارگانیک

وقتی اولین بار آن را در قفسه ها دیدم و برچسب قیمت آن را در هنگام خرید مواد غذایی دیدم، همیشه می پرسیدم این چه چیزی بود و چقدر متفاوت بود از بقیه بسته‌بندی‌های عسل، بعدا متوجه شدم که برای رسیدن به گواهینامه عسل ارگانیک، تولید کنندگان باید از مجموعه استانداردهای ارگانیک و شرایط تولید عسل (که توسط یک سازمان صدور گواهینامه زیست محیطی) تنظیم شده است که شامل منبع شهد، زنبور عسل منطقه تغذیه، مدیریت زنبور عسل، روند استخراج عسل، حمل و نقل، درجه حرارت پردازش و مواد بسته بندی می شود تبعیت کنند.

مشهور ترین سازمان های صدور گواهینامه شامل:

–   اداره کشاورزی ارگانیک ایالات متحده (USDA Organic)

–   مقررات اتحادیه اروپا (EEC)

–   آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA)

–   سازمان بیولوژیک فرانسه(AB)

–   Das Bio-Siegel آلمان

–   گواهی ارگانیک استرالیا (ACO)

–   استاندارد ارگانیک کشاورزی ژاپن (JAS)

–   شرکت خدمات بازرسی و گواهی محصولات ارگانیک بیوسان گواه

 

2- دوری کردن از آنتی بیوتیک ها، آفت کش ها و آلودگی های محیطی آزاد

عسلی که ادعا می شود ارگانیک است باید تست شود تا تضمین شود که حاوی هیچ گونه باقی مانده از آفت کش ها یا آلاینده های محیطی نیست. تولید عسل ارگانیک نیز باید بر اساس معیارهای دقیق نظارت و تست سازمان صدور گواهینامه، به عنوان مثال، مستند سازی و مشاوره با هر کاربر زمین در عرض پنج کیلومتر از شعاع تولید ارگانیک برای اطمینان از اینکه آنها از مواد شیمیایی استفاده می کنند یا خیر، و یا تجزیه و تحلیل و آزمایش منظم نمونه های عسل که به صورت مدون انجام می شود؛

 

3-  آیا عسل ارگانیک طعم بهتری دارد؟!

به غیر از این دلیل که عسل ارگانیک انتخابی سالم است، برخی از مصرف کنندگان آگاه از غذاهای ارگانیک نیز احساس می کنند که عسل تولید شده توسط کشاورزان ارگانیک طعم عالیتری نسبت به عسل معمولی دارد و از این رو آماده پرداخت هزینه اضافی  هستند. من شخصا این عسل را مصرف می کنم.

 

4-  استانداردهای صدور گواهینامه، 100٪ ارگانیک همیشه امکان پذیر نیست

با این حال، گرفتن این الزامات صدور گواهینامه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بعضی از این استانداردها در کشورهای مختلف کمتر یا بیشتر است. و برخورد با استانداردهای مختلف برای عسل ارگانیک از منابع مختلف می تواند برای مصرف کنندگان گیج کننده باشد. من هشدار داده ام که برخی از عسل هایی که بسته بندی شده و به عنوان ارگانیک اعلام شده اند ممکن است واقعا ارگانیک نباشند. منابع زیادی برای اطمینان از آلودگی، توسط باد یا سفر زنبور عسل از علوفه زنبور عسل توسط گرده غیر آلی یا ارگانیک وجود دارد. بسیاری از زنبورداران آن را غیر قابل قبول می دانند برای آنها عمل به دستورالعمل های دقیق ارگانیک مشخص شده توسط دولت است غیر ممکن است.

 

ما این افتخار را داریم که اعلام کنیم، عسل رایحه خوانسار، اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران می باشد.

جهت مشاهده عسل های ارگانیک رایحه خوانسار، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

حساب کابری