چربی سوزی با مصرف عسل ارگانیک

چربی سوزی با مصرف عسل ارگانیک

چربی سوزی با مصرف عسل ارگانیک

آیا می دانید نوشیدن یک لیوان مخلوط آب و عسل طبیعی یا عسل ارگانیک هنگام خواب می تواند به شما کمک کند تا چربی بدن را در خواب به مقدار زیادی بسوزانید؟!

وقتی مقدار قند در خون بالا می رود، بدن شروع به تبدیل تمام سوخت موجود در بدن به سلول های چربی می کند. این سلول های چربی عمدتا در اطراف شکم قرار دارند.

افزایش قند خون باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شود و انسولین بدن را در ذخیره قند به عنوان چربی تحریک می کند. بنابراین، این یک رژیم غذایی پر قند، و نه رژیم غذایی پرچرب است که مسئول چاقی و چربی بالای بدن است.

به اشتباه اعتقاد بر این است که خوردن بیشتر عسل منجر به افزایش وزن می شود. این درست است اگر “عسل” سوپرمارکت فرآوری شده “عسل” باشد، که به مراتب بدتر از مخلوط  شکر در آب است. اما عسل ارگانیک خام، قند نیست. شکر یک ماده مرده است که حاوی آنزیم ها و مواد مغذی زنده است. بنابراین چنین عسلی تاثیری معکوس بر روی بدن شما خواهد داشت.

در اینجا، چهار روش وجود دارد که چگونه افزودن عسل خام آلی به رژیم غذایی می تواند چربی بدن را بسوزاند:

1) مصرف عسل ارگانیک خام در ابتدای روز خود

مصرف یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب گرم (نه داغ) و نوشیدن آن با معده خالی، اولین چیزی که در صبح می تواند باعث هجوم سیستم هضم باکتری های مفید “خوب” و آنزیم های زنده شود.

این مواد مغذی، کبد و روده را سم زدایی کرده و در دفع مواد زائد از بدن در طول روز کارآیی بیشتری دارند. اثر یک سیستم گوارشی تمیز در کاهش وزن سالم در کمتر از یک هفته قابل مشاهده است.

2) قبل از خواب

بدن به طور طبیعی در هنگام خواب چربی می سوزاند. یک فرد 70 کیلوگرمی می تواند در طی هشت ساعت خواب، حدود 552 کالری بسوزاند. این معادل دو ساعت پیاده روی با سرعت سریع است. مصرف دو قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب گرم (نه داغ) قبل از خواب، کبد را از فروکتوز و هورمون ها پر می کند.

بر اساس تحقیق انجام شده توسط داروساز و متخصص تغذیه ورزشی به نام مایکل مک اینس، فروکتوز، سطح قند خون را تثبیت کرده و هورمون های بازیابی را که باعث چربی سوزی بیشتر در بدن می شوند را فعال می کند.

عنصر اصلی، عسل خام ارگانیک است نه عسل سوپرمارکتی و فرآوری شده؛ زیرا عسل ارگانیک خام است که حاوی فروکتوز و همچنین آنزیم های زنده و مواد مغذی است.

از طرف دیگر، عسل سوپرمارکتی و فرآوری شده تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است. این فرآیند پاستوریزاسیون باعث از بین رفتن مواد مغذی زنده شده و تعادل قندهای موجود در عسل ارگانیک خام را بر هم می زند و منجر به افزایش وزن شده و نمی تواند منجر به کاهش وزن شود.

چربی سوزی با مصرف عسل ارگانیک
چربی سوزی با مصرف عسل ارگانیک

3) قبل از ورزش

مصرف یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب گرم، بدن را به تعادل مناسبی از کربوهیدرات های ساده و پیچیده می رساند تا در طی ورزش، چربی سوزی را به حداکثر برساند.

یک مطالعه در آوریل 2001 میلادی در آزمایشگاه ورزش و تغذیه ورزشی در دانشگاه ممفیس در ایالات متحده نشان داد که استفاده از عسل آلی خام به عنوان منبع انرژی در هنگام ورزش، به طور قابل توجهی عملکرد و قدرت را در طول آزمایش های دوچرخه سواری بهبود می بخشد.

این مطالعه نشان داد که عسل ارگانیک خام در مقایسه با دارونما، بیش از 3 دقیقه زمان اتمام یک مسابقه 64 کیلومتری را کاهش می دهد. عسل ارگانیک خام در مقایسه با دارونما، قدرت دوچرخه سواری را بیش از 6 درصد افزایش می دهد.

4) عسل ارگانیک خام را در رژیم غذایی خود جایگزین شکر کنید

استفاده از عسل آلی خام در رژیم غذایی به جای شکر، به عنوان مثال روی غلات، فرنی، دسرها و غیره به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی رژیم غذایی، به کاهش وزن کمک می کند. عسل ارگانیک خام نسبت به شکر شیرین تر است؛ بنابراین مقدار کمی عسل آلی خام به جای مقدار زیادی شکر کافی است.

عسل ارگانیک خام حاوی مواد مغذی زنده ای است که قند خون را تثبیت کرده و چربی بدن را می سوزاند. قند باعث افزایش سطح قند خون و افزایش چربی بدن می شود. اما مواد مغذی زنده موجود در عسل آلی خام، متابولیسم بدن را تحریک کرده و ظرفیت چربی سوزی آن را افزایش می دهد.

حساب کابری