چند تمرین برای کاهش و کنترل کردن وزن

چند تمرین برای کاهش و کنترل کردن وزن

چند تمرین برای کاهش و کنترل کردن وزن

بیایید قبول کنیم هر دفعه که در مورد کنترل کردن وزن حرف می زنیم، منظورمان بیشتر راجع به ظاهر بدن مان است تا اعدادی که ترازوها به عنوان وزن به ما نشان می دهند. می دانیم که بیشتر خانم ها با نواحی خاصی مثل شکم، پهلو، باسن و ران مشکل دارند؛ به همین دلیل ما در بیشتر تمرین ها به همین نواحی خاص در بدن می پردازیم. این تمرینات را با رژیم حاوی عسل طبیعی ترکیب کنید تا بدنی سالم و وزنی متناسب داشته باشید.

ورزش مخصوص شکم:

روی حرکت Swan Dive بیشتر تمرکز کنید و این تمرین کم فشار ولی موثر را امتحان کنید. روی شکم خود دراز بکشید و در حالی که با دست، انگشتان پا را نشان می دهید، بازوهایتان را بکشید. حالا دست و پاهای خود را حدود 6 اینچ از روی زمین بلند کنید و تا یک شمارش در همان حالت بمانید. تصور کنید که پاهای شما از نواحی پشت و باسن کشیده شده و به عقب رانده می شوند. سپس دستان خود را به طرفین و پشت سر خود ببرید و حلقه کنید. نفسی عمیق بکشید و از دستان تا نوک انگشتان پاهای خود را حس کنید. پس از یک شمارش، دستان را به حالت شروع برگردانید و تمام بدن را روی زمین رها کنید. این تمرین را 6 الی 8 بار تکرار کنید.

تمرین مخصوص کمر:

می توانید با دراز کشیدن روی زمین، قرار دادن پاها به صورت نود درجه و بلند کردن شانه ها از روی زمین، سایز دور کمر خود را کاهش دهید. با تداوم حرکت شانه ها به سمت جلو شروع کنید.این کار را 100 بار انجام دهید. با بینی خود عمل دم را انجام دهید و با دهان بازدم کنید.

ورزش مخصوص ران ها:

در حالت ایستاده پاهای خود را از هم جدا کنید و دست تان را روی باسن خود بگذارید. به آرامی پای خود را از بغل به ارتفاعی بالاتر برده و سه بار کامل بشمرید. اطمینان حاصل کنید که داخل ران شما به موازات زمین قرار گرفته. حالا یک بار شمارش انجام دهید و سپس با سه شمارش آنرا به زمین نزدیک تر کنید. این کار را 15 بار انجام داده و سپس با پای بعدی این حرکات را انجام دهید. این تمرین همچنین به کاهش چربی باسن نیز کمک می کند.

تمرین مخصوص پشت پاها:

این تمرین از نظر انرژی سطح بالایی دارد و به سوزاندن کالری نیز کمک زیادی می کند. با پاهای خود در حالت ایستاده و دستها در کنار بدن شروع کنید. به آرامی خود را به حالت اسکات پایین بیاورید و دستانتان را رو به روی ساق پایتان حرکت دهید. حالا به سرعت بپرید و دست ها و پاهای خود را به حالت  X به حرکت دربیاورید. قبل از فرود، بازوها و پاهای خود را به عقب برگرداند. بلافاصله خود را به پایین برده و دوباره تکرار کنید.

ورزش مخصوص باسن:

ابتدا رو پاهای خود بایستید. سپس پای چپ خود را به سمت بیرون بلند کنید و بکشید. وزن خود را روی پای راست بیندازید. ادامه دهید تا پای خود را بالاتر ببرید و برگردانید تا زمانی که باسن و دستان شما در یک راستا قرار بگیرد. پشت خود را تا حد ممکن صاف نگه دارید. اطمینان پیدا کنید که وزن را روی زانوی خود ننداخته اید و بیشتر فشار روی وسط پا متمرکز است. 5 نفس عمیق بکشید و بعد به آرامی به حالت ایستاده برگردید. حالا پاها را عوض کنید و تکرار کنید.


منبع: FItnessmagazine.com

حساب کابری