چند حقیقت جالب در مورد عسل…

چند حقیقت جالب در مورد عسل...

چند حقیقت جالب در مورد عسل...

با عسل و خواص آن کم و بیش آشنایی داریم. حال قصد داریم چند حقیقت جالب در مورد عسل را مطرح کنیم.

عسل به عنوان ارز و پول

در قرن یازدهم میلادی، آلمانی ها عسل را به عنوان یک کالای با ارزش تلقی می کردند. به همین ترتیب، اربابان آلمانی عادت داشتند دهقانان را مجبور کنند به آنها به جای پول، عسل پرداخت کنند. عسل ارزش زیادی داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا ماده ای مناسب برای شیرین کردن آبجو بود.

عسل محلی برای کمک به درمان آلرژی

نشان داده شده است که عسل به درمان آلرژی فصلی کمک می کند. مبتلایان به آلرژی فصلی می توانند از عسل محلی تولید شده برای مقابله با آلرژی تولید شده توسط گیاهان محلی، استفاده کنند.

هر روز یک قاشق چای خوری عسل به سیستم ایمنی بدن شما اجازه می دهد تا قبل از شروع فصل آلرژی، خود را در برابر گرده ها تقویت کند. دقت شود که حتما عسل محلی مورد نیاز است زیرا این عسل حاوی آلرژن همان گیاهان محلی است که باعث ایجاد حساسیت می شوند.

عسل انگل های داخلی را از بین می برد

چندین نوع انگل وجود دارند که می توانند به بدن انسان حمله کنند و باعث بیماری شوند. یک ترکیب حاوی مقدارهای مساوی عسل، سرکه و آب، تمام چیزهایی است که برای از بین بردن انگل ها نیاز دارید. اگر گمان می کنید انگل دارید یا حتی به عنوان پاکسازی عمومی بدن، این معجون را برای چند روز بنوشید.

پیشینه عسل

گیاهان گلدار تقریباً 130 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند. ظهور زنبورها چند میلیون سال بعد از آن اتفاق افتاد. تا به امروز، قدیمی ترین لانه زنبوری فسیل شده به سه میلیون سال پیش بر می گردد.

انسان ها هزاران سال است که از عسل استفاده می کنند. در اسپانیا، یک نقاشی در یک غار باستانی نشان می دهد که انسان عسل را از کندو جدا می کند. قدمت این نقاشی به 15000 سال می رسد.

چه چیزی درباره زنبورهای عسل ویژه است؟

در طی فرآیند جمع آوری گرده برای تولید عسل، زنبورها نیز برای گلها و محصولات زراعی گرده افشانی می کنند که بدین وسیله تقریباً یک سوم از غذاهای خورده شده در آمریکا تولید می شود. بدون گرده افشانی توسط زنبورها، محیط زیست و اقتصاد در ایالات متحده آسیب بزرگی خواهد دید.

حقایق جالب در مورد زنبورهای عسل

هنگامی که زنبورهای عسل به همراه گرده برای تهیه عسل به کندو می روند، آنها رقص کوچکی را انجام می دهند تا بقیه زنبورها بدانند که گلهای خوب در کجا قرار دارند. زنبور عسل با افزودن آنزیم هایی از معده خود و کاهش رطوبت با بال زدن سریع، شهد جمع آوری شده را به عسل تبدیل می کند. برای تهیه یک پوند عسل، زنبورها باید به دو میلیون گل مراجعه کرده و تقریباً 55،000 مایل پرواز کنند.

تنوع عسل ها

عسل های بسیار متنوعی وجود دارند و هر عطر و طعم و رنگی به منبع شهد جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل بستگی دارد. عسلهای محبوب و معروف شامل عسل گل های وحشی، عسل گندم سیاه و عسل شبدر است.

حتی عسل اکالیپتوس نیز وجود دارد که طعم خاصی را ارائه می دهد. رنگ های عسلی با عددی درجه بندی می شوند که هرچه این عدد بیشتر باشد، عسل تیره تر است.

حساب کابری