چند روش خلاقانه برای استفاده از عسل طبیعی

چند روش خلاقانه برای استفاده از عسل طبیعی

همه ما می دانیم که عسل طبیعی چقدر خوشمزه است، اما چیزهایی وجود دارند که عسل را تبدیل به یک خوراکی فراتر از شیرین کننده ای جالب می کند. از عسل به عنوان یک ماده مرطوب کننده، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و منبع آنتی اکسیدان، در همه موارد از محصولات بهداشتی و آرایشی گرفته تا داروهای طبیعی استفاده می شود. ما قبلاً به شما نشان داده ایم که چگونه محصولات غنی سازی شده مراقبت از پوست را با استفاده از عسل تهیه کنید، بنابراین اکنون می خواهیم موارد خلاقانه تری در مورد عسل به اشتراک بگذاریم که می توانید آن ها را در خانه خود تهیه کنید! لطفا توجه داشته باشید که ما به دلیل وجود یک باکتری به نام Clostridium botulinum که می تواند باعث بوتولیسم نوزاد شود و بعضی اوقات در عسل طبیعی و پاستوریزه وجود دارد، عسل طبیعی را برای نوزادان کمتر از 1 سال توصیه نمی کنیم. هنگامی که کودک 1 ساله شد، سیستم گوارش او به اندازه کافی بالغ شده است تا بتواند باکتری ها را از بین ببرد.

بالم لب عسل طبیعی

هوای سرد یکی از عوامل ایجاد شکاف لب است. عسل طبیعی، برخی از خواص درمانی طبیعی و اثرات مرطوب کنندگی را به یک بالم لب طبیعی خانگی اضافه می کند و باعث جلوگیری از ایجاد ترک لب های شما می شود. این دستور العمل ساده، سریع و هدیه ای عالی برای لب های شما است. موارد مورد نیاز برای بالم لب عسل طبیعی عبارتند از:

4 قاشق چای خوری موم

3 قاشق چای خوری روغن نارگیل

2 قاشق چای خوری کره شی

1 قاشق چای خوری روغن زیتون

1 قاشق چای خوری عسل طبیعی

4 قطره روغن اساسی (نعناع فلفلی، اسطوخودوس، یا موارد مورد علاقه خود تان)

ظرف شیشه ای یا فلزی

چند روش خلاقانه برای استفاده از عسل طبیعی

موم، روغن نارگیل، کره شی و عسل طبیعی را به آرامی در یک دیگ بخار آب کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و سپس از روی حرارت بردارید. روغن زیتون و اسانس انتخابی خود را بهم بزنید. بالم لب جدید خود را در ظرفی ریخته و بگذارید تا خودش را بگیرد. مخلوط را پس از بازگشت به دمای اتاق بررسی کنید. اگر خیلی سفت است می توانید روغن زیتون را دوباره ذوب کرده و به آن اضافه کنید، اگر خیلی نرم است، موم بیشتری اضافه کنید. تنظیم دقیق میزان سفت یا نرم بودن بالم لب برای استفاده راحت تر شما است!


مارشمالو و عسل طبیعی

می توانیم به جای شکر، عسل را جایگزین کالاهای پخته شده خانگی کنیم. دفعه دیگر که میهمان دارید، این مارشمالوهای نرم و شیرین شده با عسل را امتحان کنید، مطمئناً مورد توجه بسیاری قرار خواهند گرفت! توصیه می کنیم آن ها را به نوشیدنی کاکائوی گرم مورد علاقه خود اضافه کنید.

1 فنجان آب سرد (تقسیم به نصف)

1 فنجان عسل طبیعی

3 قاشق غذاخوری ژلاتین

½ قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری عصاره وانیل

یک قالب مربع 23سانتی متری را با اسپری روغن کانولا یا روغن نارگیل آغشته کرده و سپس کاغذ روغنی را داخل آن قرار دهید. به اندازه کافی کاغذ روغنی بگذارید تا از کنار آن آویزان شود و سپس کاغذ را کمی روغن کاری کنید. ½ فنجان آب را در یک کاسه برای یک مخلوط کن برقی ایستاده بریزید. اگر مدل ایستاده ندارید می توانید از میکسر دستی برقی نیز استفاده کنید. ژلاتین را روی آب بپاشید و کنار بگذارید تا نرم شود. در یک قابلمه با اندازه متوسط​​، ½ فنجان آب باقی مانده، عسل و نمک را اضافه کنید. مخلوط را بگذارید تا روی حرارت متوسط ​​جوش بیاید. از دماسنج استفاده کنید و مخلوط را پس از رسیدن به 240 فارنهایت از روی حرارت بردارید.

میکسر را کم کم روشن کنید و سپس به آرامی (و با دقت) شربت عسل را به مخلوط ژلاتین اضافه کنید. سپس عصاره وانیل را به آن اضافه کرده و میکسر را به مدت 10-15 دقیقه در حالت تند روشن کنید. این مخلوط باید خیلی غلیظ و کرکی شود! مخلوط را به ظرف چرب شده خود منتقل کرده و حداقل 5 ساعت در دمای اتاق (بدون روکش) بگذارید. در صورت امکان بهتر است یک شب صبر کنید! حالا می توانید از مارشمالو های خود لذت ببرید! می توانید مارشمالو را به صورت دلخواه در پودر نارگیل یا قند قنادی غلت دهید.


شربت سرفه خانگی

این معجون تقویت کننده سیستم ایمنی، غنی از آنتی اکسیدان و رفع کننده درد معده، یک درمان خانگی طبیعی برای سرفه و گلودرد است. می توانید از آن برای تسکین فوق العاده یک قاشق به آب گرم یا چای اضافه کنید! برای درست کردن این معجون به موارد زیر نیاز دارید:

آب 3 لیمو (برای تعادل شیرینی عسل می توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید)

½ فنجان عسل طبیعی

¼ فنجان سرکه سیب

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری آب

1 قاشق  چای خوری زنجبیل پودر شده

1 قاشق چای خوری فلفل دلمه ای

شیشه درب دار

همه مواد را در یک شیشه بریزید و مخلوط کنید. این کار خیلی ساده است! مخلوط را دو ماه در یخچال نگه دارید. قبل از این که یک قاشق از این معجون را بردارید، حتماً یک تکان سریع بدهید تا همه مواد مخلوط شوند. خب! حالا شما یک شربت سرفه خانگی دارید!!

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری