چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (1)

چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (1)

چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (1)

در حالی که فضای اینترنت با ایده هایی در مورد چگونگی کاهش سریع وزن پر شده است، اما همیشه رژیم ها و روش های طبیعی کاهش وزن توصیه می شود. به یاد داشته باشید، هیچ راه میانبر و سریعی برای کاهش وزن طبیعی وجود ندارد و نکته اصلی صبور بودن، مراقب از آنچه میخورید و ورزش کردن است.

برای کمک به شما در این مسیر، عادات طبیعی و سالم دیگری نیز وجود دارند که نه تنها به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند بلکه باعث می شود که در این مسیر طولانی متناسب و آماده بمانید. در این مقاله چند عادت درست در راه کاهش وزن نرمال و طبیعی را معرفی می کنیم.


1- مصرف شکر و قند را کم کنید

یکی از نکات کاهش طبیعی وزن این است که میزان مصرف قند و شکر خود را کاهش دهید. در حالی که خود را به مصرف شکر و نشاسته کمتری عادت می دهید، افت انسولین را تجربه خواهید کرد که به نوبه خود اشتهای شما را از بین می برد و باعث می شود بدون گرسنگی وزن خود را کاهش دهید.


2- پروتئین ها و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید

یک وعده غذایی ایده آل، به خصوص هنگامی که رژیم گرفته اید، باید با یک منبع پروتئین، یک منبع چربی سالم و یک منبع کم-کربوهیدرات تکمیل شده باشد. مواد غذایی از قبیل مرغ، ماهی، خرچنگ، تخم مرغ می توانند منبع پروتئین وعده های غذایی شما باشند. همچنین سبزیجاتی از جمله خیار، کلم، اسفناج، کلم بروکلی و گل کلم که سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، میان وعده های خوبی هستند زیرا کالری کمی دارند و می توانند در طول روز مصرف شوند.


3- روزانه ورزش کنید

جهت کاهش وزن به طور طبیعی، به جز درست غذا خوردن، ورزش نیز به همان اندازه مهم است. ورزش منظم به شما در سوزاندن کالری کمک می کند و همچنین میزان متابولیسم سالم را حفظ می کند. ورزش شما لزوماً نباید شامل باشگاه و تمرینات سنگین باشد، حتی با انجام فعالیتهای سرگرم کننده در فضای باز مانند شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا سرگرم شدن با ورزش مورد علاقه شما می تواند این کار را انجام دهد. یکی از بهترین نرمش های کاهش وزن، پیاده روی و بالا و پایین رفتن از پله ها است. شما می توانید به راحتی همواره این کار را انجام دهید.


4- جایگزینی مواد غذایی بسته بندی شده با انواع میوه

بهترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی جایگزین کردن میان وعده های بسته بندی شده با میوه های تازه است. البته حتما می دانید مواد غذایی بسته بندی شده می توانند برای سلامتی شما، فاجعه آفرین باشند. میوه و سبزیجات تازه مانند سیب، هویج، موز، آناناس، کرفس و غیره را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید. آنها نه تنها سرشار از مواد معدنی و الیاف هستند، بلکه به طور طبیعی شیرین نیز هستند و بنابراین به بدن شما آسیبی نمی رسانند.


5- از نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید

میزان قند نوشیدنی های گازدار باعث می شود تا شما 800 کالری در روز دریافت کنید. برای کاهش وزن باید نوشابه های رژیمی، نوشیدنی های سرد و حتی آب میوه های بسته بندی شده حاوی شیرین کننده های مصنوعی از رژیم غذایی شما حذف شوند. در عوض از آب میوه های تازه یا آب طعم دار استفاده کنید، زیرا نه تنها میزان قند کمی دارند بلکه دارای مزه خوبی نیز هستند.


چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (2)

حساب کابری