چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (2)

چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (2)

چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (2)

6- به اندازه کافی بخوابید

آیا می دانستید که حتی در هنگام خواب می توانید وزن خود را کاهش دهید؟ خواب خوب در شب بسیار مهم است. آنقدر مهم که به شما در کاهش طبیعی وزن کمک می کند. یک فرد محروم از خواب بیشتر در معرض خطر افزایش وزن است تا یک فردی که خوب و زیاد می خوابد. بنابراین مراقب خواب خود باشید و مطمئن شوید که حداقل روزانه 6-8 ساعت می خوابید.


7- مصرف سدیم (نمک) را کاهش دهید

برای کاهش طبیعی وزن، میزان سدیم دریافتی خود را همیشه اندازه گیری کنید. مصرف زیاد نمک یا مواد غذایی حاوی نمک زیاد، منجر به مشکل افزایش وزن و شرایط نامناسب قلبی می شود. با کاستن میزان نمک از رژیم غذایی خود می توانید از مشکل احتباس آب که باعث چاق تر نشان دادن بدن می شود، جلوگیری کنید.


8- وعده های غذایی را از دست ندهید

گرسنگی یا گذشتن از وعده های غذایی ممکن است به شما در دستیابی به اهداف کوتاه مدت کمک کند اما در دراز مدت برای سلامتی و سطح آمادگی کلی بدن شما مضر است. این که برای کاهش وزن باید از وعده های غذایی روزانه گذشت و به خود گرسنگی داد، یک شایعه بسیار مضر است. اما واقعیت چیز دیگری است.

حذف وعده های غذایی، بدن شما را از تمام مواد مغذی اساسی و مفید محروم می کند. این ممکن است باعث تحلیل بدن شما شود و در انتها باعث شود بیش از حد مورد نیازتان غذا بخورید. درعوض برای حفظ تعادل جسمی و داشتن یک سبک زندگی سالم، بر روی اتخاذ یک رژیم سالمتر و متعادل تر متمرکز شوید.


9- کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات به شما در مصرف کالری کمتری کمک می کند. مواد غذایی ساخته شده از آرد سفید مانند نان، ماکارونی، کیک و سایر مواردی مانند برنج سفید، شیرینی، شکلات و حتی غلات صبحانه با قند اضافه شده، حاوی کربوهیدرات تصفیه شده هستند. کربوهیدرات های تصفیه شده چیزی نیستند جز کربوهیدرات هایی که به راحتی هضم می شوند و مواد مغذی و الیاف مفیدی ندارند. این تنها باعث می شود که غذای بیشتری بخورید زیرا هضم آن آسان و سریع است.


10- بعد از ساعت 8 شب غذا نخورید

رفتار و سبک غذا خوردن در افراد مختلف متفاوت است اما بررسی های علمی نشان داده اند که بهتر است از خوردن غذا بعد از ساعت 8 شب خودداری کنید. مصرف تنقلات بعد از شام یا خوردن غذا در اواخر شب معمولاً باعث می شود کالری بیشتری مصرف کنید که به نوبه خود به چربی تبدیل می شود. بهتر است در صورت تلاش برای به دست آوردن توده عضلانی، غذای خود را با منبع پروتئین جایگزین کنید.


11- آب بنوشید

در واقع این درست است که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند. نوشیدن حداقل 8-10 لیوان آب در طول روز به بیرون راندن سموم مضر و رادیکال آزاد از بدن کمک می کند و بدین ترتیب سطح متابولیسم شما بالا و وزن بدن تحت کنترل قرار می گیرد.


12- روز خود را با عسل آغاز کنید

نوشیدن آب گرم به همراه عسل با معده خالی هر روز صبح، درمانی مؤثر هم برای کاهش وزن و هم برای نگهداری وزن ایده آل است. از طرف دیگر، نوشیدن چای گیاهی با اضافه کردن مقداری عسل، در طول روز، باعث بیرون راندن سموم از بدن، منظم کردن حرکات روده و داشتن دستگاه گوارش سالم می شود. برای نتیجه بهتر یک قاشق چایخوری عسل رایحه خوانسار را به آب گرم یا چای گیاهی اضافه کنید. این نوشیدنی سالم و سرشار از مواد معدنی ضروری، به شما کمک می کند جسمی سالم و متناسب داشته باشید.


13- غذا را آرام بجوید

افرادی که به آهستگی غذا می خورند در مقایسه با کسانی که با سرعت غذا می خورند، میزان کاهش وزن بیشتری را نشان داده اند. جویدن آهسته به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید و حتی تولید هورمون های کاهش وزن را افزایش دهید.

14- ورزش یوگا را انجام دهید

تمرینات یوگا به طور منظم، نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه به تعادل مناسب بین ذهن، بدن و روح نیز کمک می کند. بنابراین، به طور کلی این ورزش برای سلامتی بدن شما بسیار مفید می باشد. انجام تمرینات یوگا همچنین به ایجاد تغییرات مثبت در رژیم غذایی و شیوه زندگی و درک بهتر عملکرد بدن کمک می کند.



15- از روغن ماهی استفاده کنید

انواع روغن ماهی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، نه تنها به بهبود سلامت کلی بدن کمک می کنند بلکه با جلوگیری از تجمع چربی های بدن و کاهش چربی شکم به کاهش وزن نیز منجر می شوند. مصرف منظم آنها به بهبود متابولیسم بدن نیز کمک می کند و از دیگر مزایای آنها می تواند به کاهش خطر مشکلات قلبی، بهبود فشار خون و کاهش سطح تری گلیسیرید اشاره کرد.


در پایان باید اشاره کنیم که گرچه از دست دادن وزن اضافی بدن آسان است، اما حفظ وزن و تناسب اندام می تواند کمی سخت تر و چالشی تر باشد. اما با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش های روزمره و سبک زندگی سالم، می توانید نتایج مطلوبی را بدست آورید.

چند نکته در مورد کاهش طبیعی وزن (1)

حساب کابری