چند پرسش و پاسخ در مورد عسل و سیستم گوارش

چند پرسش و پاسخ در مورد عسل و سیستم گوارش

چند پرسش و پاسخ در مورد عسل و سیستم گوارش

در اینجا برخی سوالات عمده ای که ممکن است در مورد عسل و دستگاه گوارش پرسیده شود، به همراه پاسخ آنها را ذکر می کنیم:

پرسش: آیا هضم عسل مدت زمان زیادی طول می کشد؟

پاسخ: خیر، عسل کربوهیدرات ساده ای است که هضم آن آسان است، امکان جذب آهسته و مداوم قند را فراهم می کند و تبدیل و ذخیره چربی ها را محدود می کند.

پرسش : عسل چگونه هضم و جذب بدن می شود؟

پاسخ: گلوکز موجود در عسل به سرعت توسط بدن جذب می شود و باعث افزایش فوری انرژی بدن می شود، در حالی که فروکتوز با کندی بیشتری جذب می شود و انرژی پایداری را ایجاد می کند.

پرسش : آیا مصرف نوشیدنی عسل و لیمو در دوران بارداری مجاز است؟

پاسخ: مصرف عسل و لیمو در دوران بارداری برای کمک به هضم غذا بسیار مناسب است اما نه با هدف کاهش وزن.

پرسش : من قبل از اینکه بخوابم همیشه یک لیوان شیر گرم را با یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنم. آیا این عادت خوب است؟ باعث کاهش وزن می شود یا افزایش وزن؟

پاسخ : مشخص شده است که یک لیوان شیر گرم به همراه یک قاشق چایخوری عسل در آرام کردن روح و تحریک خواب مفید است. همچنین برای سیستم گوارش نیز مفید می باشد. شیر و عسل که با یک رژیم غذایی متعادل پیش می رود، باعث افزایش یا کاهش وزن نمی شود.

پرسش : آیا می توانم عسل و آب گرم را با معده خالی مصرف کنم؟

پاسخ : مصرف عسل با معده خالی مشکلی ندارد. عسل برای معده یه ماده غذایی ملایم است و حاوی ترکیبی از قندهای طبیعی مانند فروکتوز است. بسیاری از افراد آن را به عنوان اولین وعده غذایی در صبح مصرف می کنند و بسیاری از ورزشکاران آن را به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا در نظر می گیرند. همچنین، عسل مانوکا در کمک به تسکین علائم زخم معده و گاستریت مؤثر است. با این حال، عسل را با آب داغ مخلوط نکنید، زیرا این نوع گرم کردن باعث کاهش عطر، طعم و ارزش غذایی عسل می شود. فقط از کمی آب گرم و ملایم (40 درجه سانتیگراد) استفاده کنید.

پرسش : من عسل را با آب گرم مصرف می کنم. این به من کمک می کند احساس هوشیاری و بیداری بیشتری داشته باشم. اما، چرا باعث گرسنگی می شود، گرچه وعده غذایی خود را مصرف کرده ام؟

پاسخ: این موضوع هیچ ارتباطی با مصرف عسل و آب گرم شما ندارد (اطمینان حاصل کنید که این ماده 100٪ عسل خالص طبیعی است و آن را بیش از حد مصرف نمی کنید). همیشه گرسنه بودن با وجود مصرف همه وعده های غذایی، خیلی درست به نظر نمی رسد. بررسی کنید که وعده غذایی شما حاوی کربوهیدرات زیادی نباشد. به عنوان مثال نان سفید، برنج، شکر، سیب زمینی و غیره که می توانند به سرعت سطح قند خون شما را افزایش دهند، و خیلی زود پس از آن، قند خون شما در پایین ترین سطح قرار می گیرد و باعث احساس گرسنگی می شود. به جای کربوهیدرات، سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. نوشیدنی سالم و گرم مانند چای را امتحان کنید که می تواند گرسنگی شما را خاموش کند.

اگر باز هم مشکل داشتید، بهتر است از پزشک متخصص کمک بگیرید.

منبع: benefits-of-honey

حساب کابری