چه اتفاقی برای زنبورهای عسل در زمستان می افتد؟

چه اتفاقی برای زنبورهای عسل در زمستان می افتد؟

همانطور که می دانید در زمستان ساعات روز کوتاه تر می شود، دما کاهش می یابد و برگ درختان شروع به ریزش می کنند. در زمستان، ما انسانها در خانه با یک فنجان گرم چای یا قهوه اوقات خود را می گذرانیم. اما در این مدت چه اتفاقی برای حیات وحش می افتد؟ هر گونه ای از موجودات روش متفاوتی برای زنده ماندن در ماه های سردتر دارد. برخی به آب و هوای گرم مهاجرت می کنند، برخی دیگر به خواب زمستانی می روند و برخی حتی برای مقاومت در برابر هوای سرد تکامل یافته اند. با این حال، بسیاری از ما در مورد زنبورها کنجکاو هستیم. در این مقاله از وبلاگ رایحه ما به بررسی زندگی زنبورها در زمستان می پردازیم و پاسخ سوالاتی که در ذهن شما به وجود آمده را به خوبی خواهیم داد.

زنبورهای عسل در زمستان کجا می روند؟

زنبورهای عسل مانند سایر حیوانات بالدار برای یافتن هوای گرمتر مهاجرت نمی کنند، آنها ترجیح می دهند مانند ما انسانها در در خانه بمانند. در واقع زنبورهای عسل به ندرت در طول ماه های زمستان کندو را ترک می کنند.

زنبورهای عسل چگونه در زمستان خود را گرم نگه می دارند؟

اگرچه زنبورهای عسل در زمستان به ندرت در بیرون و اطراف دیده می شوند، اما در واقع آنها در داخل کندو مشغول دزست کردن خوشه هستند. یک “خوشه” مانند یک آغوش زنبور غول پیکر است که از زنبورهای کارگر تشکیل شده است که همگی بال های خود را تکان می دهند و برای ایجاد و حفظ گرما به داخل و خارج حرکت می کنند. زنبور ملکه در مرکز خوشه قرار می گیرد و فرمون ها را پخش می کند تا کلنی خود را سرپا نگه دارد.

با وجود شرایط سخت در ماه‌های خنک‌تر، زنبورهای عسل در طول زمستان بیشتر عمر می‌کنند، زیرا در کندو امن و مطمئن هستند و انرژی کمتری نسبت به زمانی که در تابستان جستجو می‌کنند، مصرف می‌کنند.

زنبورداران محتاط همچنین تأثیر مثبتی بر طول عمر زنبورهای خود در زمستان خواهند داشت، زیرا آنها اقدامات احتیاطی خاصی را انجام می دهند تا مطمئن شوند که آنها در زمستان آنها سالم هستند و اینکه کندو در برابر آب و هوا مقاوم است.

چگونه زنبورداران به زنبورها کمک می کنند تا برای زمستان آماده شوند؟

برای زنبورداران، پایان پاییز یک زمان فوق العاده مهم از سال است، زیرا باید اقدامات احتیاطی خاصی برای محافظت فعالانه از کندو در طول زمستان انجام شود. به طور کلی، زنبورداران در زمستان کندوهای زنبور عسل را باز نمی کنند، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشند. به عنوان مثال، برای درمان بیماری یا بررسی اینکه آیا ذخایر کافی عسل برای زنده ماندن دارند.

در عوض، آنها به طور منظم بیرون کندو را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که توسط آب و هوا یا حیات وحش آسیب ندیده است. برف می تواند وزن سنگینی بر کندو وارد کند و ورودی را مسدود کند و اگرچه ممکن است گرما را حفظ کند، اما زنبورهای عسل به جریان هوای تازه نیاز دارند و برای اینکه بتوانند برای پروازهای پاکسازی کندو را ترک کنند، به ورودی باز نیاز دارند.

همچنین چند حیوان وجود دارند که در زمستان برای کندو و زنبورها خطرناک هستند.

دارکوب ها: در حالی که برخی از دیواره های کندو نوک می زنند و به دنبال یک غذای آسان هستند. این کار باعث می‌شود که سوراخی باقی بماند و تمام کارهای سختی که زنبورهای عسل برای گرم نگه‌داشتن انجام می‌دهند از بین ببرد و آنها را در معرض خطر قرار دهد. برای جلوگیری از این امر، زنبورداران بیرون از کندو را با یک لایه محافظ محافظت می کنند.

حیوانات بزرگتر مانند آهو می توانند به طور تصادفی کندوها را از بین ببرند، در حالی که گورکن ها یا روباه های گرسنه وقتی به دنبال غذا هستند می توانند به کندو ضربات محکمی وارد کنند. زنبورداران برای جلوگیری از این امر، و ایمن نگه داشتن آنها در بادهای شدید، کندوها را به زمین می چسبانند.

آیا زنبورها در زمستان عسل درست می کنند؟

جواب نه است. زنبورهای عسل فقط در فصل بهار و تابستان عسل تولید می کنند. در ماه‌های گرم‌تر، آن‌ها ذخایر عسل خود را که به عنوان کربوهیدرات برای انرژی مصرف می‌کنند و گرده که منبع پروتئین آنهاست، افزایش می‌دهند. بنابراین، وقتی زنبورهای عسل در حوالی پاییز به گرمای کندو می‌روند، خود را سیر نگه می‌دارند و با ذخیره‌هایی که ساخته‌اند زندگی می‌کنند. در این مرحله، کار زنبورهای بدون سرنشین به پایان رسیده است، بنابراین ملکه زنبور عسل و کارگران هستند که عسلی که برای تولید آن زحمت کشیده‌اند، لذت می‌برند. زنبورداران معمولاً بعد از پایان تابستان هیچ عسلی برداشت نمی‌کنند، به این معنی که هر ذخیره‌ای که زنبورهای عسل قبل از شروع زمستان ایجاد می‌کنند صرفاً برای آنهاست که وقتی هوا هوای بیرون سرد است، از آن استفاده کنند.

علیرغم عدم جست و جو و تولید عسل، زمستان زمان فوق العاده مهمی برای زنبورهای عسل و زنبورداران است. با حفظ انرژی و گرم نگه داشتن در طول ماه‌های سردتر، زنبورها می‌توانند در بهار پرجنب‌وجوش باشند و به گرده افشانی محصولات مهمی که برخی از غذاهای مورد علاقه‌مان را به ما می‌دهند کمک کنند و دنیا را با عسل خوشمزه‌شان راضی نگه دارند.

پس:

از آنجایی که زنبورهای عسل نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند، بسیار مهم است که ما از آنها مراقبت کنیم.

منبع: rowsehoney.co.uk

حساب کابری