چگونه موها را با عسل روشن کنیم؟

چگونه موها را با عسل روشن کنیم؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هزینه های زیادی را صرف خرید مواد شیمیایی روشن کننده گران قیمت برای روشن کردن موهای خود می کنید؟

آیا تا به حال به مواد تشکیل دهنده ماده روشن کننده نگاه کرده اید؟

 آیا می توانید تمام مواد تشکیل دهنده را بشناسید؟

به احتمال خیلی زیاد شما نتوانید مواد درون روشن کننده های مو را بشناسید؛ ولی باز با این حال این مواد شیمیایی را روی موهای خود قرار می دهید!

عوامل روشن کننده مو مطمئناً سایه روشن تری به موهای شما می بخشند؛ اما هزینه خرید آن ها زیاد است. مواد شیمیایی موجود در مواد روشن کننده می توانند موهای شما را خشک کرده و آن را شکننده، مبتلا به موخوره، غیر کشسان و ضعیف کنند. اگر شکاف و شکستگی یا انواع آسیب را روی موهای خود مشاهده می کنید، آگاه باشید که مواد روشن کننده مو می توانند یکی از دلیل ها باشند.

یکی از مواد شیمیایی اصلی که در مواد روشن کننده مو استفاده می شود، چیزی به نام پراکسید هیدروژن است. آیا می دانید غذایی وجود دارد که به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن است؟! بله، طبق حدس بیشتر افراد، عسل ارگانیک خام حاوی پراکسید هیدروژن است. وجود همین ماده منجر شده که عسل دارای قدرت ضد باکتری باشد. چرا که پراکسید هیدروژن نوعی آنتی بیوتیک است.

کلمات کلیدی در این جا “خام” و “ارگانیک” هستند. عسل تجاری، مخلوط شده و فرآوری شده که در هر سوپرمارکتی وجود دارند، در دماهای بالا، تحت عملیات حرارتی (پاستوریزه) قرار گرفته اند و متاسفانه، پراکسید هیدروژن در اثر گرما از بین می رود؛ بنابراین روند پاستوریزاسیون به این معنی است که پراکسید هیدروژن کمی در آن عسل موجود در سوپرمارکت باقی مانده است.

اما عسل خام (غیرپاستوریزه) پراکسید هیدروژن را در خود حفظ می کند.

عسل ارگانیک، عسلی است که فاقد مواد شیمیایی مضر و سموم دفع آفات باشد. شما نمی خواهید هیچ یک از این مواد شیمیایی مضر را در جایی نزدیک بدن خود قرار دهید؛ چه رسد به اینکه آن ها را بخورید! اما اگر عسل غیر ارگانیک بخورید، این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهید!


استفاده از عسل ارگانیک خام برای روشن شدن موهای شما به جای مواد روشن کننده، چه مزایایی دارد؟

عسل ارگانیک خام یک محصول کاملا طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی ترکیبی ندارد.

عسل ارگانیک خام علاوه بر پراکسید هیدروژن، حاوی مقداری ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی زنده است که موهای شما را تغذیه و محافظت می کند و همچنین باعث ضخیم تر و شاداب تر شدن آن می شود.


عسل ارگانیک خام بسیار ارزانتر از مواد روشن کننده معمولی است.

شما می توانید عسل ارگانیک خام را بخورید! بنابراین اگر عسل را بیش از آن مقداری که برای موهای خود نیاز دارید خریداری کنید، می توانید بقیه آن را بخورید!


بنابراین چگونه از عسل ارگانیک خام برای روشن شدن موهای خود استفاده می کنید؟

تعدادی دستور العمل در اینترنت وجود دارند که از عسل به عنوان یک روش درمانی برای روشن سازی مو استفاده می کنند. تا زمانی که فقط از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می کنید، نگران چیز دیگری نباشید.


یکی از روش های انجام این کار، این گونه است:

1. چهار قاشق عسل ارگانیک را با یک قاشق آب در یک کاسه مخلوط کنید. به جای آب می توانید از سرکه سیب خام ارگانیک (که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند) نیز استفاده کنید.

2. برای ایجاد رنگ قرمز، مقداری پودر حنا، دارچین یا قهوه آسیاب شده به مخلوط اضافه کنید.

3. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت در دمای اتاق بماند.

4. مخلوط آب عسل را به موهای خود بمالید. آن را به مقدار کم روی سر خود ریخته و سپس ماساژ دهید. بهتر است این کار را روی یک سینک ظرفشویی یا وان انجام دهید؛ زیرا پاک شدن عسل می تواند کمی کثیف کاری داشته باشد. مراقب باشید که پودرهای قرمز کننده، حوله و لباس های شما را لکه دار نکنند.

5. موهای خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و حداقل دو ساعت آن را به همان حالت بگذارید. حتی اگر می توانید، مدت بیشتری صبر کنید.

6. عسل را با آب گرم از روی موهای خود بشویید و سپس بگذارید تا خشک شود (از سشوار استفاده نکنید).

حساب کابری