کنترل طبیعی، اگزما و خشکی پوست

چگونه می توان به طور طبیعی، اگزما و خشکی پوست را کنترل کرد؟

چرا در ماه های زمستان، اگزما و خشکی پوست پدیدار می شوند؟

چرا آسم، تب یونجه و اگزما در زمان خاصی پدیدار می شوند؟

چه ارتباطی بین اگزما و شیر غیر ارگانیک وجود دارد؟

آیا واقعاً می توانید عسل خام را مستقیماً روی اگزما قرار دهید؟

سه روش برای کنترل اگزما و خشکی پوست به طور طبیعی چیست؟


اگزما چیست؟

اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود، یک بیماری پوستی مزمن طولانی مدت است که باعث خشک شدن، قرمز شدن، خارش و ایجاد ترک روی پوست می شود. اگزما بیشتر در میان نوزادان و کودکان شایع است؛ اما بسیاری از بزرگسالان نیز از اگزما رنج می برند.

چرا در ماه های زمستان، اگزما و خشکی پوست پدیدار می شوند؟

زمستان برای کسانی که اگزما و خشکی پوست دارند، زمان خوبی نیست. در این فصل، پنجره ها بسته هستند، وسیله گرمایش روشن است، لباس زیاد در تن آن ها است و هوا هم خشک است. ولی همه این ها به از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست و خشک شدن آن و البته التهاب هر گونه لکه اگزما کمک می کنند.

چرا آسم، تب یونجه و اگزما نیز به این صورت عرضه می شوند؟

اگزما معمولاً در افرادی وجود دارد که به مواد حساسیت زا حساس هستند. از آن جا که آسم و تب یونجه نیز آتوپیک هستند. یعنی ناشی از حساسیت به مواد آلرژی زا هستند. این سه شرایط اغلب با هم ترکیب می شوند.

در اینجا سه راه ​​کار ساده وجود دارد که می توانید برای کنترل اگزما و خشکی پوست به طور طبیعی آن ها را انجام دهید:

1. به شیر ارگانیک روی بیاورید

چه ارتباطی بین اگزما و شیر غیر ارگانیک وجود دارد؟

علائم اگزما اغلب با عوامل محرک بدتر می شوند. این عوامل محرک نه تنها خارجی هستند – مانند صابون ها و شرایط آب و هوایی – بلکه به عوامل داخلی نیز مربوط هستند. استرس و حساسیت به غذاهای خاص نیز باعث تشدید بیشتر اگزما می شوند.

مبتلایان به اگزما، شیر گاو و لبنیات را به عنوان محرکب برای شدیدتر شدن اگزمای خود می دانند. بسیاری از افراد ادعا می کنند که نسبت به شیر گاو، تحمل ندارند و یا حساسیت شدیدی به آن دارند. هر وقت شیر ​​گاو بنوشند، اگزما و آکنه آن ها تشدید شده و باعث سو هاضمه، اسهال و نفخ شکم آن ها می شود.

مردم توصیه می کنند: “مصرف شیر گاو را قطع کنید”. “مصرف لبنیات را قطع کنید.” “فقط سویا یا شیرهای دیگر بنوشید.”

با این حال، برخلاف تصور عمومی، شیر گاو نیست که مقصر است؛ بلکه هورمون های موجود در شیر غیر ارگانیک گاو هستند که تعادلات داخلی بدن افراد را از بین می برند. بیشتر شیرهای گاو معمولی و رایج، از گاوهایی تهیه می شوند که از طریق هورمون های مصنوعی، آنتی بیوتیک و استروئید تغذیه می شوند تا تولید شیر آن ها از نظر کمی و فراوانی افزایش پیدا کند.

این را در نظر بگیرید که وزن یک گاو متوسط، ​​ده برابر وزن یک انسان متوسط ​​است. اگر هورمون های مصنوعی، آنتی بیوتیک ها و استروئیدها روی گاوها تأثیر بگذارند، تأثیر آن ها روی بدن انسان، ده برابر بیشتر از گاوها خواهد بود.

اگزما، آکنه، نفخ شکم، گاز معده، آسم … همه مواردی هستند که تصور می شود توسط شیر غیر ارگانیک گاو تشدید می شوند. بسیاری از مردم دریافته اند که به سادگی با تغییر شیر گاو غیر ارگانیک به شیر گاو ارگانیک، تعداد زیادی از علائم موثر بر شرایط سلامتی آن ها به راحتی از بین رفته است.

برای اینکه گواهی ارگانیک شیر صادر شود، درست مانند عسل، استانداردهای سختگیرانه ای وجود دارد که تولید کنندگان شیر باید در رابطه با گاوهای خود رعایت کنند. آن ها نباید گاوهای خود را با هورمون های مصنوعی معالجه کنند، یا در صورت انجام این کار، باید چند ماه بین درمان گاو و دوشیدن شیر گاو صبر کنند.

این امر اجازه می دهد اطمینان حاصل کنند که هورمون ها از بدن گاو، قبل از دوشیدن شیر خارج می شوند. واضح است که شیر ارگانیک از شیر غیر ارگانیک مغذی تر است و حاوی ویتامین E، آهن و کاروتنوئیدهای بیشتری نسبت به شیر غیر ارگانیک گاو است.

در مطالعه ای که در سال 2016 میلادی در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نتیجه گیری شد که شیر آلی حدود 50٪ اسیدهای چرب امگا 3 مفیدتر از شیر غیرارگانیک دارد. یک دهه پیش، شیر ارگانیک دو برابر شیر غیرارگانیک بود. این روزها، اختلاف قیمت بین شیر گاو غیر ارگانیک و شیر گاو ارگانیک در بسیاری از سوپرمارکت های بزرگ تنها 40 درصد است.

یکی از ساده ترین و ارزان ترین تغییراتی که هرکسی، نه فقط مبتلایان به اگزما، می تواند در رژیم غذایی خود ایجاد کند، تغییر ساده در مصرف شیر گاو ارگانیک است.

2. روزانه، عسل خام ارگانیک را مستقیماً به اگزما بمالید

اگزما به لایه های پوست آسیب می رساند. علاوه بر این، خشکی پوست، التهاب، خارش، تمام آسیب های پوستی و آن را در معرض التهاب بیشتر قرار می دهد. این یک چرخه باطل و مضر است. پوست شما خارش دارد، شما آن را می خارانید و این کار به آن آسیب بیشتری می رساند؛  بنابراین دوباره پوست شما خارش می یابد، شما آن را می خارانید و این داستان همچنان ادامه دارد.

مبتلایان به اگزما، پول و وقت زیادی را صرف خرید و استفاده از کرم های آب رسان روی پوست ملتهب خود می کنند.

استفاده از عسل ارگانیک خام روی اگزما نه تنها ارزان تر از تهیه کرم های آب رسان است، بلکه طبیعی و فاقد مواد شیمیایی مصنوعی است.

عسل ارگانیک خام حاوی مواد مغذی زنده، آنزیم ها و باکتری هایی است که لایه های پوستی آسیب دیده توسط اگزما را تغذیه، التیام و ترمیم می کنند. عسل تصفیه شده، همچنین حاوی بره موم است که مخلوطی چسب مانند صمغی است و زنبورها از آن برای مهر و موم کردن فضاهای باز کهیر خود و محافظت از آن در برابر عفونت استفاده می کنند.

کرم های تولید شده مصنوعی، فاقد هرگونه ماده زنده هستند؛ بنابراین، هر چند که بر روی پوست آسیب دیده تأثیر دارند، اما تأثیر آن ها بسیار سطحی و کم است.

یکی از بهترین عسل هایی که می توان مستقیماً روی اگزما گذاشت، عسل صمغ Raw Organic Rivera از اروگوئه است. این ماده از خالص ترین عسل های اکالیپتوس در جهان است که دارای قوام غلیظی است و همین باعث شده که بتوان به راحتی آن را مستقیماً روی پوست قرار داد.

در این جا چند دستورالعمل در مورد نحوه استفاده از عسل ارگانیک خام بر روی اگزما آورده شده است:

نحوه استفاده بر روی صورت: یک لایه نازک از عسل ارگانیک خام را مستقیماً روی اگزما قرار دهید. به مدت 20 دقیقه بگذارید تا بماند؛ سپس بشویید (یا لیس بزنید!) و تمام!

نحوه استفاده بر روی بازوها، پاها، نواحی دیگر: لایه نازکی از عسل ارگانیک خام را مستقیماً بر روی اگزما قرار دهید. برای جلوگیری از خراب شدن و مالیده شدن آن به جاهای دیگر، آن را با ملافه ها و لباس را بپوشانید. بگذارید یک شب بماند و صبح آن را از روی پوست خود بشویید.

استفاده از عسل ارگانیک خام روی اگزما بر روی پوست نوزادان نیز بی خطر است. با این حال، مهم است که از قرار دادن عسل خام در جایی نزدیک دهان نوزادان که می تواند آن را بخورد، خودداری کنید. عسل خام به دلیل خطر بوتولیسم برای نوزادان زیر 12 ماه نامناسب قلمداد می شود.

همچنین توصیه می شود که عسل را برای رفع اگزما، در هنگامی که نوزاد خواب نیست و بیدار است روی پوست نوزاد قرار داده و برای مدت طولانی عسل را روی پوست نوزاد نگذارید؛ زیرا چسبندگی آن باعث ناراحتی آن ها می شود.

اگر علائم اگزما به مقدار زیادی شدید است، ما توصیه می کنیم از عسل فعال مانند عسل دانه قهوه ارگانیک خام فعال و دارای امتیاز بیشتر از 20 یا عسل شکوفه نارگیل ارگانیک خام فعال 10+ استفاده کنید. این عسل ها با استفاده از فعالیت زیستی ضد باکتری تایید شده در آزمایشگاه، در بهبود پوست و جلوگیری از عفونت آن بسیار قدرتمند هستند.

3. با نوشیدن ترکیب آب و عسل ارگانیک ، کبد خود را نیز سم زدایی کنید

استفاده مستقیم از مواد روی اگزما می تواند علائم اگزما را تسکین دهد و در مورد عسل ارگانیک ، حتی پوست را هم ترمیم کند. اما این مواد در وهله اول، علت اصلی ایجاد اگزما را پیدا نمی کنند تا آن را به صورت ریشه ای درمان کنند.

یک کبد سمی ناشی از رژیم غذایی حاوی قند، غذاهای فراوری شده، کافئین، شیر گاو غیر ارگانیک یا الکل، توانایی بدن در مدیریت شرایطی مانند اگزما را به خطر می اندازد.

درماتوکسین ها از کبد آزاد می شوند و سعی می کنند از طریق پوست از بدن خارج شوند.

نوشیدن یک لیوان ترکیب آب و عسل ارگانیک ، یک بار در روز (اولین بار در صبح و قبل از خوردن صبحانه) می تواند به سم زدایی کبد و کارآیی بیشتر آن کمک کند.

بسیاری از مشتریان اطلاع داده اند که مصرف هر روز یک لیوان عسل ارگانیک مخلوط در آب، حتی علائم تب یونجه آن ها را هم کاهش داده است.

از آن جا که تب یونجه معمولاً با اگزما مرتبط است، ممکن است هر چیزی که علائم تب یونجه را تسکین می دهد، تأثیر مشابهی بر علائم اگزما نیز داشته باشد.

به منظور تهیه آب عسل ارگانیک خام، کافی است یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) حداکثر 40 درجه سانتی گراد مخلوط کنید و اول صبح قبل از خوردن صبحانه یا قبل از ورود هر چیز دیگری به معده خود، آن را بنوشید. اگر بتوانید حداقل 30 دقیقه بین نوشیدن مخلوط آب و عسل و خوردن یا نوشیدن چیز دیگری صبر کنید، اثرات آن بیشتر هم می شود.


خلاصه:

1. به شیر گاو ارگانیک روی بیاورید.

2. هر روز عسل ارگانیک اصل را مستقیماً روی اگزما قرار دهید. برای درمان اگزمای شدید، از عسل دانه قهوه فعال 20+ و یا از عسل شکوفه پرتقال فعال 10+ استفاده کنید.

3. اولین چیز پیش از خوردن صبحانه ، یک لیوان مخلوط آب و عسل است که باید بنوشید تا اثرات مثبت آن را نه تنها بر روی اگزما، بلکه بر روی سلامتی کل بدن خود در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید.

منبع: latinhoneyshop

حساب کابری