کاهش کلسترول به طور طبیعی

چگونه می توان کلسترول را به طور طبیعی کاهش داد؟

کلسترول یک ماده چربی است که در خون یافت می شود. شما برای داشتن یک قلب سالم، به کلسترول خوب بیشتر یعنی HDL ، کلسترول بد یعنی LDL و تری گلیسیرید کمتر در خون نیاز دارید.

یک آزمایش خون ساده در GP می تواند سطح HDL ، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را تعیین کند.

کلسترول بد در پوشش داخلی عروق شما رسوب می کند و باعث تنگ شدن رگ ها می شود. شریان های باریک، فشار وارد شده بر رگ های خونی شما را افزایش می دهد و منجر به خطر حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

کلسترول LDL بالا می تواند ارثی باشد؛ اما اغلب ناشی از انتخاب های ناسالم در سبک زندگی است. رژیم غذایی حاوی چربی و قند اشباع شده، استرس و عدم فعالیت بدنی کافی فقط چند تا از عوامل افزایش دهنده کلسترول LDL هستند.

یک رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم و گاهی دارو (مثلاً استاتین) می تواند به کاهش کلسترول LDL بالا کمک کند. همچنین چندین ماده غذایی طبیعی وجود دارد که سطح کلسترول LDL را در خون کاهش می دهد.

یک نوشیدنی روزانه متشکل از یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قاشق چای خوری پوسته پسیلیوم، به عنوان اولین چیزی که صبح قبل از صبحانه خورده می شود، می تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند.

عسل ارگانیک، سرکه سیب و پوسته پسیلیوم سه ماده غذایی طبیعی هستند که به طور علمی برای کاهش سطح کلسترول LDL در خون نشان داده شده اند. بیایید بررسی کنیم


عسل ارگانیک

مطالعه منتشر شده در مجله علوم پزشکی مالزی در سال 2015 میلادی نشان داد که عسل ارگانیک می تواند به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون کمک کند.

عسل ارگانیک به سم زدایی کبد از سموم و کارآیی بیشتر آن کمک می کند. با توجه به این که بیشتر کلسترول موجود در خون توسط کبد پردازش می شود، یک کبد سالم سطح کلسترول LDL را در خون کاهش می دهد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که ریز مغذی هایی که به طور طبیعی در عسل ارگانیک یافت می شوند، می توانند ویسکوزیته خون شما را بهبود بخشند و تأثیر خوبی بر عملکرد عروق شما داشته باشند.

خالص ترین شکل عسل، عسلی است که هم خام (غیرپاستوریزه) و هم دارای گواهی آلی (فاقد مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک) باشد. عسل ارگانیک معمولاً در سوپرمارکت ها به فروش نمی رسد. انواع عسل ارگانیک را می توانید در فروشگاه اینترنتی عسل رایحه سفارش دهید.

بهترین روش مصرف عسل ارگانیک، مخلوط کردن آن با آب گرم و نوشیدن آن است. آب، خاصیت عسل را آزاد کرده و به جذب سریع آن در بدن کمک می کند.


سرکه سیب

سرکه سیب، سرکه ای است که از آب سیب تخمیر شده درست شده است.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی در سال 2017 میلادی که در مجله Medical News Today ذکر شد، نشان داد افرادی که هر روز دو قاشق غذاخوری سرکه سیب مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که سرکه سیب مصرف نمی کنند، میزان کلسترول LDL و تری گلیسیرید در بدن آن ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

مطالعات زیادی از این دست در مورد تأثیر سرکه سیب بر میزان کلسترول و تری گلیسیرید در خون انجام شده است.

برای جلوگیری از آسیب دیدن مینای دندان بهتر است که سرکه سیب با آب مخلوط شود.


پوسته اسفرزه

پوسته پسیلیوم که به آن ایسپاگولا نیز گفته می شود، پوسته دانه پسیلیوم است که در شمال هند کشت می شود. اغلب قبل از استفاده به صورت پودر با دانه های درشت خرد می شود.

محتوای بالای فیبر محلول در پوسته پسیلیوم به عنوان اسفنج در خون عمل می کند و کلسترول LDL اضافی را جمع می کند.

یک مطالعه در سال 2000 میلادی که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد نشان داد که افرادی که هر روز 7-10 گرم (دو قاشق چای خوری) پوسته پسیلیوم می خورند، میزان کلسترول LDL  آن ها در طی یک دوره هشت هفته ای 18-16٪ کاهش می یابد.

پودر پسیلیوم بهتر است با آب مخلوط شود. پوسته پسیلیوم ارگانیک، مصون از مواد شیمیایی و سموم دفع آفات است.


کوکتل روزانه برای کاهش کلسترول

اکثر مردم وقت لازم برای نوشیدن چند نوشیدنی مختلف را صبح اول وقت ندارند. با این وجود، مخلوط عسل ارگانیک خام با سرکه سیب و پوسته پسیلیوم در یک لیوان آب بی خطر است.

بنابراین برای جمع بندی ، به ترتیب این مواد را با هم مخلوط کنید:

  • یک لیوان آب گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد): مایکروویو کردن یک لیوان آب سرد به مدت 50 ثانیه معمولاً کافی است.
  • یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک: ما انواع عسل ارگانیک رایحه خوانسار را به شما پیشنهاد می کنیم. البته عسل های دیگری هم هستند که بسیار مقوی اند.
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک
  • دو قاشق چای خوری پودر پوسته پسیلیوم

توجه: هرگز یک نوشیدنی حاوی عسل ارگانیک را مایکروویو نکنید؛ زیرا در این صورت، مواد مغذی موجود در آن را از بین خواهید برد.

منبع:latinhoneyshop

حساب کابری