ژل رویال چیست؟!

ژل رویال چیست

ژل رویال از غدد ( هایپو فارینگال ) زنبورهای کارگر ترشح می شود و تنها غذای ملکه زنبور عسل در تمام عمرش می باشد.

برای بوجود آمدن ملکه فرآیندی خاص صورت می گیرد . یک تخم زنبور عسل اگر به مدت ۳ روز با ژل رویال تغذیه شود تبدیل به زنبور کارگر می شود و اگر همان تخم به مدت ۷ روز با ژل رویال تغذیه شود آن تخم به ملکه تبدیل می شود . چند روز تغذیه بیشتر با ژل رویال باعث می شود موجودی به وجود بیاید که ۴۳٪ بزرگتر و از نظر وزن ۶۰٪ سنگین تر از زنبورکارگر است. همچنین عمر طولانی آن قابل توجه است یعنی هفت سال در برابر هفت هفته.
ملکه دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی است به این صورت که می تواند روزانه ۳۵۰۰ تخم بگذارد یعنی دو برابر و نیم وزن بدن خود . باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطر مصرف روزانه ژل رویال می باشد .

موارد استفاده از ژل رویال :

برطرف کردن ناتوانی جنسی – خستگی مفرط – لک و چروک پوست – دیابت – تحریک سیستم دفاعی بدن – تعادل هورمونی – مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی – کاهش کلسترول و فشار خون بالا آسم – کنترل وزن – درمان کم خونی – کمبود رشد – عفونت مثانه – مشکلات کبدی – افزایش قدرت حافظه – درمان سوء تغذیه ، افسردگی ، ضعف و خستگی چشم ها – تقویت و نیروزایی برای بهبود زخم های داخلی و خارجی.

 

مشاهده ژل رویال وارداتی درجه یک مخلوط شده با عسل رایحه

آشنایی با ژل رویال(شاه انگبین)،(عسل سلطنتی) و خواص طبی آن:

ژل رویال که به آن در فارسی شاه انگبین می گویند ماده ای است که به وسیله یک جفت غده مغزی زنبوران کارگر پرستار معمولا در سنین 2 تا 12 روزگی ترشح شده و مورد استفاده ملکه در تمام طول عمر و نوزادان زنبور در مراحل اولیه رشد قرار می گیرد.
متخصصین علم زنبور شناسی میگویند:علت اینکه ملکه زنبور عسل در24ساعت میتواند حدود2000تخم بگذارد و مدت3تا5سال زندگی کند(در حالی که عمر سایر زنبوران 45 تا 60 روز است) این است که ملکه غذای مخصوصی تغذیه می کند که سایر زنبوران به جز سه روز اول مرحله رشد به آن دسترسی ندارند این غذا مخصوص ژل رویال نام دارد و اهمیت آن در زندگی زنبور عسل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است.

خواص فیزیکی ژل رویال:

ژل رویال ماده ای است ژلاتینی سفید رنگ مایل به زرد روشن،کلوئیدی و چسبناک. در آب حل شده و کمی کف تولید می کند آن داری خاصیت اسیدی است.

مکان نگهداری:

ژل رویال را فقط بیاید در دمای فریزر نگهداری کرد در غیر اینصورت فاسد می شود.

نحوه ی مصرف:

صبحها قبل از صرف صبحانه به اندازه یک نخود با قاشق چوبی برداشته زیر زبان گذاشته تا در دهان ذوب شود.

بهترین نوع ژل رویال:

نوع ایرانی آن است.

خواص درمانی آن:

آرام بخش،
مقوی قلب و اعصاب،مفید برای رعشه،
درمان کننده انواع سرطان،
درمان کننده نا باروری و نازایی،
درمان کننده زود انزالی و تقویت نیروی جنسی،
مفید برای کم خونی،
ریزش مو و پوست،
تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن،
مفید برای کبد،
رفع استرس و تپش قلب،
تنظیم کننده فشار خون،
تنظیم کننده متابولیسم بدن،
پیشگیری کننده از بیماریهای عفونی.

بهترین روش مصرف ژل رویال:

بهترین راه مصرف ژل رویال به صورت زیر زبانی می باشد . به طوری که روزانه ۲ بار و هر بار یک قاشق چای خوری کوچک قبل از صبحانه و قبل از خواب مصرف شود. کودکان بالای ۳ سال نیز روزی ۲ بار قبل از صبحانه و قبل از خواب نصف قاشق چای خوری کوچک میل شود ژل رویال را نیز میتوان به صورت مخلوط با عسل مصرف کرد ژل رویال در عسل خراب و فاسد نمی شود و کاملا خواصش حفظ میگردد و تا ۱ ماه در بیرون از یخچال میتوان آن را نگهداری کرد.

مقدار مخلوط ژل با عسل:

۱۰۰گرم ژل با یک کیلو عسل خالص مخلوط گردد و روزی دو بار هر بار یک قاشق غذا خوری قبل از صبحانه و قبل ازخواب میل شود. مخلوط ژل و عسل را نیز می توانید به صورت زیر زبانی میل نمایید چون مقدار زیاد آن از طریق بزاق دهان زودتر جذب بدن می شود به یاد داشته باشید جهت کسب نتیجه مطلوب از هر ماده غذایی مصرف زیرزبانی نتیجه بهتر و سریعتر در پی دارد و اکیدا توصیه می شود.

ژله رویال سرچشمه ی جوانی و زیبایی:

ژله رویال یک ماده کرمی شکل (خامه ای) و به رنگ سفید شیری متمایل به زرد کم رنگ تا کاملا زرد می باشد که توسط زنبوران کارگر ترشح شده و جهت تغذیه ملکه کندو بکار می رود. ملکه زنبور عسل بطور قابل توجهی دارای طول عمر بیشتر و ظرفیت تولید مثل زیادتر مخصوصاً در مقایسه با زنبوران کارگر می باشد. یک ملکه زنبور عسل می تواند تا پنج سال و یا بیشتر عمر نماید که این خیلی بیشتر از طول عمر زنبوران کارگر که حدود شش هفته یا کمتر عمر می کنند می باشد. یک ملکه بالغ تقریباً ۵۰% بزرگتر از یک زنبور کارگر بوده و روزانه قادر به تولید حدود ۲۵۰۰ تخم است. یک ملکه از تخمی مشابه با تخم کارگران تولید می شود با این تفاوت که ملکه از ابتدا فقط با ژله رویال تغذیه شده است. از ژله رویال به عنوان «اکسیر» یا «گوهر گرانبهای» کندوی زنبور عسل یاد می شود.

موارد استفاده ژله رویال:

درمان نازایی و ناتوانی جنسی در آقایان و خانم ها، افرادی که شیمی درمانی می شوند(قبل و بعد شیمی درمانی)، تومور مغزی، سرطان خون، مشکلات معده، تهوع زیاد حتی افرادی که قادر به خوردن آب میوه هم نبودند، آرتروز و رماتیسم بیشتر در خانم ها، دردهای مفصلی حتی در کودکان، پوکی استخوان، در درمان دیسک کمر نتایج بسیار خوبی کسب گردیده است، درمان دیابت، گرفتگی رگها و مشکلات قلبی و عروقی، زخم های شدید در دست و پاها، تقویت عمومی بدن حتی در ورزشکاران حرفه ای و آماتور، جهت رفع مشکلات رشد بیشتر در کودکان، کنترل سرطان ها، رفع چین و چروک پوست و سیاهی دور چشم بیشتر در خانم ها و…

 

مشاهده ژل رویال وارداتی درجه یک مخلوط شده با عسل رایحه

 

حساب کابری