کارامل عسل، بادام و زعفران

کارامل عسل، بادام و زعفران

سوهان عسلی یکی از انواع آبنبات‌های خوشمزه و پرطرفدار برای ایام نوروز است. در ظاهر شباهت زیادی با پولکی که در اصفهان تولید می‌شود، دارد. ما در این مقاله مرحله به مرحله آموزش این آبنبات را برای شما آورده‌ایم، امیداریم آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

شکر: ۲۲۰ گرم (۱ فنجان)

کره حیوانی: ۶۰ گرم

عسل طبیعی: ۹۰ گرم (¼ فنجان)

بادام خلال شده: ۱۴۰ گرم (۱ فنجان)

زعفران حل شده: ا فنجان

گلاب: ۲ قاشق چایخوری

پسته پوست کنده، ریز خرد شده: ۷۰ گرم (½ فنجان)

طرز تهیه سوهان عسلی:

در دو سینی کاغذ فر پهن کنید و کنار بگذارید. سپس شکر، کره حیوانی و عسل را در یک قابلمه بزرگ بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود. بادام را اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با آن‌ها ترکیب شود.

بدون هم زدن، به مدت ۶ دقیقه یا تا زمانی که این ترکیب طلایی شود قابلمه را روی حرارت قرار دهید، پس از آن از روی حرارت بردارید. بلافاصله زعفران حل شده را اضافه و به خوبی ترکیب کنید، سپس گلاب را به آن اضافه کنید. با استفاده از دو قاشق روغنی با سرعت و دقت کار، مخلوط را روی کاغذ فر به اندازه دایره‌های ۶ سانتی‌متری بریزید. روی آن پسته ریخته و به مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا خودش را بگیرد. سوهان عسلی شما آماده شده و قابل سرو می‌باشد.

آن‌ها را می‌توانید تا یک هفته در ظرف دربسته نگهداری کنید. بافت نهایی شیرینی به غلظت قند آن بستگی دارد. با افزایش دمای شربت، غلظت قند افزایش می‌یابد. دمای بالا باعث ایجاد شیرینی‌های سفت و دمای پایین شیرینی‌های نرم‌تر می‌شود.

منبع: sbs.com

حساب کابری