کدام اسیدها در عسل وجود دارد؟

کدام اسیدها در عسل وجود دارد

عسل علاوه بر اینکه یک ماده شیرین و خوش طعم برای غذا‌ها و به عنوان میان وعده است، مملو از بسیاری از خواص تقویت‌کننده سلامتی نیز است. این ماده کمک فراوانی به ویتأمین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌ها می‌کند. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه با اسید‌های موجود در عسل آشنا خواهید شد. زنبور‌ها برای تغذیه خود و لارو‌های در حال رشد به اسید‌ها نیاز دارند. هنگامی که عسل را از عملیات زنبورداری برداشت می‌کنید، از مزایای تغذیه‌ای آن برای خود و خانواده خود بهره‌مند می‌شوید.

عسل چقدر اسیدی است؟

اسید‌های موجود در عسل آن را نسبتاً اسیدی می‌کنند: این ماده حاوی تعدادی اسید مانند اسیدهای آمینه (0.05-0.1٪) و اسیدهای آلی (0.57٪، محدوده: 0.17-1.17٪) است. میانگین pH عسل 3.9 (با محدوده معمولی 3.4 تا 6.1) است .

مقیاس pH

برای مقایسه، عسل به طور کلی کمی اسیدی تر از قهوه (4.85 تا 5.10) و آب گوجه فرنگی (4.05-4.65) است .علیرغم نمره pH نسبتا پایین عسل، طعم ترش سایر محصولات غذایی اسیدی مانند آب لیمو را کم می کند و این از دلایل محبوبیت آن برای آشپزی است. عسل مانده، با گذشت زمان به فرایند تخمیر می‌رسد که تعداد بالای میکروارگانیسم‌ها می‌تواند اسیدیته آن را افزایش دهد. مخمر‌های اسموفیل با اثر بر گلوکز و فروکتوز عسل را تخمیر می‌کنند و الکل و دی اکسید کربن تشکیل می‌دهند. الکل در حضور اکسیژن می‌تواند به اسید استیک و آب تجزیه شود که عسل تخمیر شده را اسیدی‌تر می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید با پاستوریزه کردن عسل از تخمیر و در نتیجه اسیدی شدن آن جلوگیری کنید. برای پاستوریزه کردن مؤثر عسل، آن را تا ۱۶۰ درجه فارنهایت گرم کنید و سپس به سرعت آن را خنک کنید. اما توجه داشته باشید پاستوریزه کردن عسل ضمن جلوگیری از اسیدی شدن می‌تواند بر بو و طعم آن نیز تأثیر بگذارد.

اسید‌های آلی موجود در عسل

اسید‌های آلی به طور گسترده در طبیعت از جمله در عسل وجود دارند. آن‌ها ” اسید‌های ضعیف ” در نظر گرفته می‌شوند زیرا تمایل دارند در آب حل نشوند.

اسید‌های آلی موجود در عسل

اسید گلوکونیک (شایع‌ترین اسید در عسل)

اسید پیروگلوتامیک

اسید‌های معطر

اسید استیک: (مستند شده است که برای کاهش وزن، بهبود حساسیت به انسولین و کنترل افزایش قند خون مفید است. این یکی از دلایلی است که علیرغم محتوای قند بالای آن، متخصصان پزشکی عسل را در حد اعتدال به بیماران دیابتی توصیه می‌کنند. )

اسید بوتانوئیک

اسید فرمیک

اسید سیتریک

سوکسینیک اسید

اسید لاکتیک: (که مزایای سلامتی مستند متعددی مانند محدود کردن عفونت‌های روده‌ای، کنترل سطح کلسترول و به طور بالقوه جلوگیری از رشد سرطان را ارائه می‌دهد).

اسید مالیک: (که اثرات محافظتی بر قلب دارد).

محتوای اسید آمینه در عسل

آمینو اسید‌ها برای سلامت انسان حیاتی هستند زیرا بلوک‌های سازنده پروتئین هستند. این بدان معناست که بدن شما از آن‌ها به عنوان مواد پایه برای سنتز عضلات، هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی از جمله موارد دیگر استفاده می‌کند. ده‌ها آمینو اسید موجود در عسل عبارتند از: پرولین (فراوان‌ترین اسید آمینه موجود در عسل)، فنیل آلانین، تیروزین، گلیسین، اسید بوتیریک، آسپاراژین، اورنیتین، لیزین، آسپارتیک اسید، سیستئین، ایزولوسین، لوسین، آرژنین، اسید گلوتامیک، هیستیدین و والین.

کدام اسیدها در عسل وجود دارد

اهمیت حیاتی اسید‌های آمینه

آمینو اسید‌های «ضروری» به آن‌هایی اطلاق می‌شود که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نیست. بر این اساس، آن‌ها باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل تأمین شوند. آمینو اسید‌های «شرطی» ترکیبات آمینو اسیدی هستند که بدن به طور معمول می‌تواند به مقدار کافی تولید کند، اما ممکن است به دلیل شرایط سلامتی مانند مشکلات جذب در روده یا استرس شدید، تخلیه شوند.

با مصرف عسل می‌توان اسید‌های آمینه ضروری را به بدن رساند، زیرا اگر این اسید‌ها برای بدن استفاده نشوند، پیامد‌های منفی برای سلامتی به همراه خواهند داشت. فراوان‌ترین منابع اسید‌های آمینه ضروری در رژیم غذایی انسان، محصولات حیوانی است که بیشتر در گوشت و تخم مرغ یافت می‌شود. با این حال، از آنجایی که گیاهخواران این فرآورده‌های گوشتی را مصرف نمی‌کنند، رژیم غذایی آن‌ها اغلب فاقد دریافت اسید آمینه کافی است. بنابراین، عسل یک منبع جایگزین‌ایده‌آل بدون گوشت از اسید‌های آمینه حیاتی برای گیاهخواران است.

مزایای سلامتی ثابت شده مصرف بهینه اسید آمینه

-حمایت از سیستم ایمنی (مکمل اسید آمینه، به ویژه سیستئین، گلوتأمین و آرژنین) ثابت شده که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

-عملکرد بهینه سیستم گوارش

-خلق و خوی متعادل و کاهش خطر بیماری‌های روانی مانند افسردگی

عسل منبع فراوانی از اسید‌های آمینه است و می‌تواند به سلامت بدن کمک کند.

منبع: www.dadant.com

حساب کابری