کمک به زنبورها در گرده افشانی

کمک به زنبورها در گرده افشانی

زنبورها به دنبال گیاهانی هستند که در آفتاب کامل گل می دهند: شش تا هشت ساعت در روز در معرض آفتاب قرار می گیرند. آن ها برای یافتن گرده به دنبال شکوفه های بزرگ و کوچک هستند؛ بنابراین شما باید مطمئن شوید که گیاهانی که می کارید در واقع شکوفا می شوند. خوشبختانه اکثر گیاهان در آفتاب کامل خوب عمل می کنند. تعدادی از غذاهای مورد علاقه ما (و زنبورها) عبارتند از ریحان، گل گاوزبان، بابونه، گشنیز، رازیانه، اسطوخودوس، نعناع، رزماری، مریم گلی و آویشن.

آیا حیاط من برای ایجاد یک باغ گیاه مناسب است؟

اکثر گیاهان حیاط خلوت فقط به دو چیز نیاز دارند: نور خورشید و خاک خوب زهکشی شده. این بدان معناست که هنگام در نظر گرفتن مکان هایی در حیاط خود برای کاشت باغ گیاهان دارویی، باید به دنبال مکانی باشید که روزانه شش ساعت یا بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرد. با این حال، در آب و هوای بسیار گرم تابستانی باید محلی را پیدا کنید که صبح ها آفتاب می گیرد و بعد از ظهر سایه دارد؛ یا نقطه ای با سایه جزئی، مانند زیر یک درخت بزرگ. برای اطمینان از این که مقدار زیادی زهکشی دریافت می کنید، با حفاری و شل کردن خاک شروع کنید. این کار باعث می شود که گیاهان بتوانند ریشه های خود را راحت تر در خاک رشد دهند. افزودن کمپوست در بالای خاک نیز می تواند کمک کننده باشد؛ به ویژه اگر خاک شنی یا خاک رس باشد. اطمینان حاصل کنید که از کودهای کمپوست استفاده نمی کنید – که معمولاً در فروشگاه های لوازم باغی فروخته می شوند – زیرا می توانند گیاهانی با عطر کمتر ایجاد کنند.

چگونه باغبانی را شروع کنیم؟

تقریباً همه گیاهان به مدت یک فصل یا بیشتر رشد می کنند؛ اما بسیاری از آن ها باید هر سال دوباره کاشته شوند، مانند ریحان شیرین و گشنیز که یک ساله هستند. هنگام کاشت، باید بین کاشت بذر (که ارزان تر است) و کاشت گیاه (که می تواند آسان تر باشد) یکی را انتخاب کنید؛ در هر صورت، اولین روز باغبانی سخت ترین روز است و پس از آن، نگهداری ساده است. شما باید با کنار زدن خاک، افزودن کمپوست و فاصله مناسب بین بذر یا گیاهان خود شروع کنید. در طول فصل رشد، شما باید حداقل دو اینچ آب را در هفته تهیه کنید. شما می توانید با چک کردن عمق یک اینچ زیر خاک  خود بررسی کنید که آیا گیاهان شما به آب نیاز دارند یا خیر. اگر این عمق از خاک سما خشک بود، زمان آبیاری آن ها است. همچنین مطمئن شوید که گیاهان خود را مرتباً برداشت می کنید. از دست دادن مقداری از برگ های خود گاهی اوقات به گیاهان آسیبی نمی رساند. در واقع، رشد را تشویق می کند و منجر به ایجاد گیاهان بزرگ تر و برداشت بیشتر می شود.

سهم شما در گرده افشانی چقدر است؟

به خاطر داشته باشید که نباید از علف کش ها یا آفت کش ها در باغ گیاهان گرده افشان خود استفاده کنید. شما قصد ندارید که زنبورها و پروانه ها را فقط برای کشتن آن ها جذب کنید؟! درست است؟! بنابراین شما باید مرتباً – حداقل دو بار در ماه – علف های هرز را بکشید تا مطمئن شوید گیاهان شما قادر به زنده ماندن هستند. باغبانی گیاهی یکی از ساده ترین راه ها برای حمایت از گرده افشان ها و سبز نگه داشتن محله شما است.

منبع: localhivehoney

حساب کابری