کنترل سلامتی بدن با عسل

کنترل سلامتی بدن با عسل

کنترل سلامتی بدن با عسل

وزن خود را با عسل طبیعی کنترل کنید

عسل طبیعی همیشه به عنوان داروی درمانی، افزاینده انرژی و حتی ترکیبی عالی برا آشپزی شناخته شده است. بیشتر مردم معتقدند که عسل طبیعی به عنوان یک مکمل در کنار ورزش، برای کنترل وزن و سلامتی بدن کمک شایانی می کند. به بررسی برخی دلایل نیاز شما به عسل طبیعی در برنامه غذایی تان می پردازیم.


مصرف روزانه ترکیب عسل و آب گرم

بیشتر خانمها می دانند که ترکیب عسل و آبلیمو در آب گرم چقدر به درمان چربی زیر پوست ران کمک می کند. علاوه بر این، عسل با تاثیر بر روی مواد سمی پوست به درخشندگی پوست کمک می کند.

جایگزینی برای شکر

شکر و یا هر ترکیب دو مولکوله دیگر نیازمند این هستند که پیوندشان توسط آنزیم های بدن ما شکسته شود تا انرژی حاصل از آنها وارد بدن ما شود. ولی پیوندهای عسل تا حد امکان توسط آنزیم بدن زنبورها شکسته شده اند. همین امر از تجمع چربی های اضافی در بدن جلوگیری می کند. بخاطر همین باید عسل را جایگزین قند و شکر کنیم.

پیشگیری از چاقی

مقدار زیادی از شکری که روزانه مصرف می کنیم در هنگام تصفیه شدن، بسیاری از خواص خوب خود مانند اسیدهای آلی و پروتئین ها را از دست می دهد. چنین شکری موجب می شود که از مواد مغذی بدن جهت متابولیسم چربی و اسیدهای چرب استفاده شود. سپس باعث از بین رفتن این مواد مغذی در بدن شده و منجر به تجمع اسیدهای چرب بیشتری در اندام ها و بافتهای بدن می شود.

با این حال، عسل طبیعی یا عسل ارگانیک که حرارت و فرآوری زیادی ندیده است، کاملا حالت طبیعی خود را حفظ کرده است و با مواد مغذی بیشتری مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها غنی شده است. همچنین حاوی چندین آمینواسید و مواد معدنی است که برای سوخت و ساز بدن مهم هستند.

جاگزین فاقد قند

بیشتر افراد دیابتی نیازمند شیرین کننده های بدون قند هستند. با این حال، بیشتر شیرین کننده های مصنوعی با عوارض جانبی همراه هستند. برخی از این مواد حتی می توانند میل به شکر را افزایش دهند که همین موجب دوری شخص دیابتی از هدفش می شود. به همین علت بهتر است به شیرین کننده های طبیعی مثل عسل روی بیاورید. البته افراد دیابتی باید عسل را هم تحت نظر پزشک و به مقدار معینی مصرف کنند.


پس منتظر چه هستید؟! عسل طبیعی و عسل ارگانیک رایحه را وارد رژیم غذایی خود کنید.

منبع: dabur

حساب کابری