کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته

کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته

یک کیک خیس همراه با یک نوشیدنی مناسب می تواند یک عصر زیبا را برای شما رقم بزند. خوانندگان عزیز وبلاگ عسل رایحه ما این مقاله را به آموزش کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته اختصاص داده ایم. امیدواریم با آموزش آن شما را به درست کردن این کیک خوشمزه ترغیب نماییم.

مواد لازم:

تخم مرغ بزرگ: 5عدد

شکر دانه ریز: 2 پیمانه

بادام آسیاب شده: 5 قاشق غذاخوری

پوست 1 لیمو

پوست 1 پرتقال

آرد همه منظوره: 1 ¼ فنجان

آرد سولینا: 1 فنجان

بلغور درشت: 1 فنجان

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

روغن زیتون فوق بکر: ¾ فنجان

بادام آسیاب شده: 2/1 فنجان

برای شربت پسته عسلی

پسته نمکی پوست کنده: 1و 1/4 فنجان

عسل طبیعی: 1و ¼ فنجان

آب 2پرتقال

آب 1 لیمو

طرز تهیه کیک عسلی یونانی با پرتقال و پسته

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک تابه متوسط را با روغن چرب کنید و روی آن آرد بریزید.

خمیر کیک را درست کنید. 5 تخم مرغ بزرگ، 1 فنجان ماست یونانی، 2 فنجان شکر، 5 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده، پوست یک پرتقال و یک لیمو، ¼ فنجان آرد همه منظوره، و 1 فنجان آرد سمولینا، 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ¾ فنجان روغن زیتون در یک کاسه بزرگ با قاشق چوبی یا لیسک مخلوط کنید. خمیر را در قالب آماده شده بریزید و با کفگیر به طور مساوی پخش کنید. آن را روی قفسه وسط فر قرار دهید تا کیک طلایی شود و خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید، پس از 25 تا 30 دقیقه آن را از فر خارج کنید و بگذارید کیک در قالب کاملا خنک شود.

کیک عسل یونانی با پرتقال و پسته

طعم دار کردن کیک:

پس از خنک شدن کیک، پسته ها را در یک تابه نچسب خشک و بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به پایین تفت دهید. پس از معطر شدن، عسل، آب پرتقال و آب لیمو را با آن مخلوط کنید. بگذارید به جوش بیاید تا به شکل یک شربت غلیظ شود. سپس با چاقو سوراخ های کوچک روی کیک ایجاد کنید. شربت پسته عسلی را تا حد امکان به طور یکنواخت روی کل کیک بریزید. در صورت نیاز، از یک قاشق برای پخش پسته ها در بالای کیک استفاده کنید. اجازه دهید کیک با شربت برای چند ساعت خیس بخورد. پس از آن کیک را برش های مربعی بدهید. و به عنوان میان وعده همراه با چای یا قهوه میل نمایید.

منبع: themediterraneandish.com

حساب کابری