گرانولا بادام عسلی

گرانولا بادام عسلی

گرانولا یک صبحانه خوشمزه، ‌ایده‌آل و مقوی برای شروع روز است که اگر با عسل و بادام همراه شود، یک طعم فوق‌العاده به وجود می‌آید. وبلاگ عسل رایحه ساده‌ترین دستور این گرانولا را برای شما گرد‌آوری کرده است.

مواد لازم:

جو دو سر: ۴ فنجان

بادام خام خرد شده (یا سایر مغزها): ۱ ½ فنجان

نمک دریا (دانه ریز): ۱ قاشق چایخوری

دارچین: ¼ قاشق چای خوری

زنجبیل آسیاب شده: ¼ قاشق چایخوری

روغن نارگیل یا روغن زیتون: ½ فنجان

عسل طبیعی: ½ فنجان + ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ¾ قاشق چایخوری

برگه زردآلو خرد شده: ½ فنجان

آلبال، زغال اخته، کشمش یا مویز خشک خرد شده: ¼ فنجان

طرز تهیه گرانولا بادام عسلی:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و در قالب نیم ورقه‌ای کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه بزرگ، جو، بادام یا هر آجیل دیگری، نمک، دارچین و زنجبیل آسیاب شده را با هم مخلوط کنید. کاملاً هم بزنید تا ترکیب شوند. روغن، عسل و وانیل را با هم مخلوط کنید. گرانولا را روی تابه آماده شده خود برگردانید و با قاشق بزرگ آن را در یک لایه صاف پخش کنید. ۲۲ تا ۲۶ دقیقه بپزید و تا نیمه هم بزنید. گرانولا باید کمی طلایی شود (به آن توجه کنید زیرا عسل تمایل به قهوه‌ای شدن دارد). گرانولا با سرد شدن ترد می‌شود. اجازه دهید گرانولا خنک شود، سپس میوه‌های خشک را به آن اضافه کنید. گرانولا را به مدت ۱ تا ۲ هفته در ظرف دربسته در دمای اتاق نگهداری کنید یا برای ماندگاری بیشتر در فریزر نگهداری کنید.

حقایق تغذیه ای:

تغذیه در هر وعده اندازه: 4/1 فنجان / کالری: 161 / پروتئین: 4 گرم / کربوهیدرات :18 گرم / فیبر رژیمی: 3 گرم / قند: 6 گرم / چربی کل: 9 گرم / چربی اشباع شده: 1 گرم / کلسترول: 0 میلی گرم

حساب کابری