یک ترفندبرای بهبود خواب شما

یک ترفند ساده که می تواند خواب شما را بهبود ببخشد

طبق گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، حدود 38 درصد از بزرگسالان در انگلیس از بی خوای رنج می برند. بی خوابی در واقع نوعی اختلال در خواب است که مشکلاتی از جمله سخت به خواب در رفتن را شامل می شود. چنین مشکلات مربوط به خواب، آسیب های زیادی از جمله افزایش وزن، اضطراب، افسردگی، کم انرژی بودن، استرس و فشار خون بالا را ایجاد می کنند.

دکتر رایت، مدیر پزشکی در Aviva، اینطور می گوید که چند دقیقه پیش از به خواب رفتن شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان آرامش شما حین خواب تان بگذارد. پرهیز از مصرف کافئین در عصر، کاهش مدت زمانی که به صفحه نمایش گوشی یا تلویزیون خیره می شوید، نوشیدن و خوردن خوراکی های مناسب پیش از خواب، همگی می توانند به شما برای دستیابی به یک خواب خوب و مفید در شب کمک کنند. 

تحقیقات نشان می دهند که خوردن غذاهای غنی از آمینو اسید تریپتوفان به داشتن خوابی راحت کمک می کند. چرا که تریپتوفان باعث ترشح مواد شیمیایی طبیعی در بدن می شود و این مواد شیمیایی باعث می شوند که ذهن به آرامش دست یابد. در نهایت همه این ها به داشتن خواب مناسب کمک می کنند. حتی مطالعه ای در سال 1991 میلادی در یکی از دانشگاه های آلمان این طور نشان می داد که تریپتوفان تاثیر مهمی در خواب انسان دارد. خوراکی هایی مانند آجیل ها، ماهی ها، مرغ و شیر غنی از تریپتوفان هستند.

ولی خوردن غذاهای غنی از تریپتوفان به خودی خود نمی توانند باعث شوند که شما به خواب بروید. تریپتوفان در واقع پس از ورود به مغز تازه فعال می شود. اینجاست که عسل وارد عمل می شود! عسلی که در شیر گرم حل شده باشد می تواند ماده ای طبیعی به نام سروتونین آزاد کند که به خواب کمک می کند. همچنین عسل بر خلاف قندهای فرآوری شده به کنترل انسولین بدن کمک بیشتری می کند.

افزایش کنترل بر انسولین باعث می شود که تریپتوفان بتواند وارد مغز شود و منجر به حس خواب آلودگی در بدن شود. البته این مسئله فقط راجع به عسل های خام و مرغوب صدق می کند. عسل های فرآوری شده موجود در سوپرمارکت ها چنین تاثیراتی نخواهند داشت.

عسل خام همچنین دارای قندهای طبیعی از جمله فروکتوز و گلوکز است. این قندها می توانند حین این که بدن شما خواب است، به عنوان تغذیه در اختیارمغز شما قرار گیرند و به شما اجازه دهند تا مدت زمان طولانی تری را در خواب سپری کنید.

برای این که بهترین نتیجه ممکن را بگیرید به شما توصیه می کنیم که یک قاشق چای خوری عسل خام و مرغوب را در یک لیوان شیر ارگانیک گرم، نه شیر داغ، مخلوط کنید و آن را پیش از خواب میل کنید. شیر ارگانیک هم شیری است که فاقد هورمون هایی است که فرآیندهای طبیعی بدن را بر هم می زند.

توجه داشته باشید که شیر را پیش از مخلوط کردن آن با عسل باید گرم کنید. چرا که عسل خام را به هیچ عنوان نباید در مایکروویو گرم کنید. زیرا عسل خام در دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد غیرفعال می شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که شیر را گرم کنید و سپس عسل را با آن مخلوط کنید.

حساب کابری