پاکسازی معجزه آسای معده با مصرف آب و عسل

پاکسازی معده در ماه رمضان به افراد کمک می‌کند تا از برکات این ماه عزیز بهره‌مند شوند؛ از دیدگاه طب سنتی برای پاکسازی معده راه‌های زیادی وجود دارد.

وجود بلغم متعفن در معده موجب ضعف معده, احساس سنگینی در معده می‌شود و افرادی که در معده‌شان بلغم متعفن وجود دارد معمولاً تشنه نمی‌شوند و حالت تهوع دارند, غذایشان به‌خوبی هضم نمی‌شود و همیشه احساس سنگینی سر دل دارند.

معمولاً کسانی که بلغم عفن در معده‌شان وجود دارد دچار بوی بد دهان هستند که با خوردن غذا نیز بوی بد دهانشان برطرف نمی‌شود که این یک علامت مهم برای وجود بلغم عفن در معده است.

مصرف روزانه آب و عسل طبیعی همراه با کمی لیموترش می‌تواند مفید باشد. از ماءالعسل یا آب و عسل طبیعی افراد می‌توانند چندین بار در طول روز مصرف کنند، البته بهتر است که این نوشیدنی گرم مصرف شود تا معده از آن سود ببرد.

برای کسانی که در ماه رمضان دچار سردردهای سینوزیتی می‌شوند مصرف آب و عسل و چند قطره لیموترش مانع بروز سردرد در ماه رمضان می شود.

آب و عسل ارگانیک معده را قوت می‌بخشد و اشتهای افراد را تنظیم می‌کند؛ بسیاری از افراد را که اشتهای‌شان به غذا خوردن زیاد است یا اشتها به خوردن ندارد اشتهای‌شان را تنظیم می‌کند.

آب و عسل هضم غذا را بهبود می‌بخشد چرا که معده را قوی می‌کند اما به‌شرط آنکه افراد به‌اندازه غذا مصرف کنند و آب و عسل را حداقل 1 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف کنند.

آب و عسل ارگانیک رطوبت‌های معده را کم می‌کند. جالب است که اخلاط کنار کلیه، کبد و مواد زائدی را که در بدن و عروق تجمع پیدا کرده‌ است به‌راحتی از بین می‌برد البته به‌شرط آنکه مداومت صورت گیرد.

طرز تهیه ماءالعسل به این صورت است که یک کیلو عسل طبیعی با 7 یا 8 برابر آب مخلوط کرده و روی شعله ملایم گاز قرار داده شود؛ تا حداقل یک‌دوم از آب آن تبخیر شود تا زمانی که آب و عسل روی شعله گاز در حال جوش خوردن است باید کف روی آن گرفته شود, این آب و عسل برای تقویت معده بسیار مفید است و می‌توان روزانه چند استکان از آن را مصرف کرد، البته می‌توان با آب رقیق کرد.

عسل و خرما در ماه رمضان بجای زولبیا و بامیه

عسل طبیعی و خرما در ماه رمضان بجای زولبیا و بامیه

برنامه‌ریزی برای یک تغذیه صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا بتوان با جلوگیری از پرخوری و آشفته‌خوری، هم اصل پرهیز را رعایت کرد و هم با تقسیم انرژی و کالری مورد نیاز از زیان‌های کمبود غذایی در امان بود.

اهمیت این قضیه به‌خصوص زمانی نمایان‌تر می‌شود که بدانیم در 15‌روز دوم ماه رمضان بدن روزه‌داران ضعیف‌تر شده و نیاز به مراقبت و رسیدگی تغذیه‌ای بیشتری خواهد داشت چون به‌طور واضح بی‌توجهی به این مسئله در پایان این ماه و حتی در طولانی‌مدت آثار خودش را نشان خواهد داد. در این میان مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان دیگر جزو سنت ما ایرانی‌ها شده است. در حالی‌که فراموش کرده‌ایم که خوردن چربی و شیرینی تا چه حد می‌تواند مضر باشد.
دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با همشهری در مورد خطرات مصرف زولبیا و بامیه این‌طور توضیح می‌دهد: البته این سنت غلط به اشکال دیگر در کشورهای اسلامی دیگر هم دیده می‌شود. اگر این مواد به مقدار کم مصرف شوند، مانعی ندارد ولی مشکل اینجاست که روغن مصرفی در طبخ زولبیا و بامیه چندین بار استفاده می‌شود و ترکیبات مضر در اثر استحاله روغن تولید خواهند شد.
به گفته وی مشکل دیگر این است که ما فکر می‌کنیم باید این مواد را از بهترین قنادی‌های شهر خریداری کنیم در حالی که هیچ فرقی ندارد از کجا خریداری شوند چون مواد اولیه زولبیا و بامیه از انبارهای جنوب شهر از طریق قنادی‌ها خریداری شده و به فروش می‌رسند.

این متخصص تغذیه تصریح می‌کند: در حال حاضر همه مواد غذایی تقریبا مسئول فنی دارند به غیراز زولبیا و بامیه. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم خانواده‌ها دستور طبخ این مواد را یاد گرفته و خود اقدام به تهیه آنها کنند. البته فراموش نشود که قند زولبیا و بامیه به‌علت چربی بالا دیر جذب می‌شود و این ماده هیچ نقش مثبتی در افزایش قند خون ندارد. برای همین توصیه ما به مصرف خرما، عسل طبیعی، آبمیوه و موادی از این قبیل سر سفره افطار است.

دکتر سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه نیز معتقد است زولبیا و بامیه‌ای که با روغن چندبار مصرف شده، درست می‌شود، دشمن قلب و سیستم گردش خون است.

وی با بیان اینکه روزه خود یک درمان است، می‌گوید: به‌دلیل فاصله زمانی زیاد بین نخستین و آخرین وعده غذایی در ایام روزه‌داری، گلیکوژن کبد (منبع ذخیره قندی) مصرف می‌شود و فرد ولع زیادی برای خوردن شیرینی پیدا می‌کند و متأسفانه به‌دلیل باور غلطی که در جامعه وجود دارد، افراد در مصرف زولبیا و بامیه که مملو از قندهای تصفیه شده و چربی‌های اشباع هستند و ممکن است در اثر جوشیدن، مواد سمی در آنها ایجاد شده باشد، افراط می‌کنند. روزه‌داران با خوردن مقدار زیادی از زولبیا و بامیه هم در روزهای ماه رمضان حال بدی پیدا می‌کنند و هم بعد از ماه مبارک رمضان دچار چاقی و افزایش وزن می‌شوند.

این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه بهتر است روزه‌داران از مصرف زولبیا و بامیه اجتناب کنند، اظهار می‌کند: متأسفانه برخی افراد 300 تا 400‌گرم زولبیا و بامیه را یکجا مصرف می‌کنند، در حالی که به نفع آنهاست که قند مورد نیاز بدنشان را با خوردن خرما، شیره، کشمش، عسل طبیعی، چای یا حتی آبمیوه تازه جبران کنند تا ولع خوردن زولبیا و بامیه هم در آنها کاهش پیدا کند. وی با ابراز تأسف از اینکه بیشتر زولبیا و بامیه‌ها به‌صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی تهیه می‌شوند و در تهیه آنها از روغن‌های مانده و فاسد و همچنین مواداولیه رو به فساد استفاده می‌شود، می‌گوید: هنگام خرید زولبیا و بامیه باید به رنگ آن توجه کنیم. هر چه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست بلکه نشان‌دهنده این است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است.
وی همچنین می‌گوید: مردم تا حد امکان باید از مصرف زولبیا و بامیه و حتی کیک و شیرینی صرف‌نظر کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.

منبع: همشهری

برای خرید ویژه عسل طبیعی با تخفیف 25 درصد ماه مبارک رمضان اینجا کلیک کنید.

فواید عسل برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان

فواید عسل برای رفع تشنگی و بوی بد دهان در ماه رمضان
دستورالعمل های مفید برای ماه مبارک رمضان

رفع تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان:

به نظر برخی متخصصان طب سنتی انسان به دو صورت ممکن است تشنه شود، یک نوع تشنگی صادق است و یک نوع دیگر تشنگی کاذب. تشنگی صادق با خوردن آب از بین می رود و اگر آب خنک باشد بهتر است و هیچ مشکلی ندارد؛ اما تشنگی کاذب با نوشیدن آب از بین نمی رود. برای رفع این نوع تشنگی بهتر است مقداری عسل طبیعی یا شربت عسل میل شود. دوستانی که پس از افطار ماه مبارک رمضان با خوردن آب از عطش آن ها کاسته نمی شود دچار تشنگی کاذب شده اند و می توانند از این روش بهره ببرند. در ادامه چند نوع شربت که در ترکیب آن ها از عسل طبیعی استفاده شده است برای عزیزان معرفی می شود. عزیزان می توانند با تهیه و استفاده از این شربت های عسلی، از میزان عطش خود در ماه مبارک رمضان امسال بکاهند.

1-شربت هندوانه و عسل:

این نوشیدنی برای افطار و سحر مناسب می‌باشد و به دلیل اینکه حاوی هندوانه است برای رفع عطش در افطاری‌های ماه مبارک رمضان که با فصل گرم تابستان مصادف شده، بسیار مناسب است. در عین حال حاوی عسل که ماده‌ای بسیار مغذی و سرشار از ویتامین‌هاست نیز می‌باشد. لذا برای روزه‌داران توصیه می‌شود.

مواد لازم:

  • هندوانه ۲ کیلوگرم
  • عسل ۲ قاشق غذاخوری
  • کمپوت آناناس ۱ عدد

روش تهیه:

هندوانه را برش دهید، تخمه‌های آن را بگیرید و در آب میوه‌گیری ریخته آب آن را بگیرید؛ سپس با عسل طبیعی مخلوط کرده و آب آناناس را هم به آن اضافه کنید؛ تکه‌های آناناس را ریز خرد کرده و به مخلوط بالا بیفزایید. سپس میل نمایید. چنانچه که مایل بودید از مخلوط عسل و هندوانه نیز می توانید استفاده کنید.

2- شربت خاکشیر و عسل

این نوشیدنی چون حاوی آبلیمو، گلاب و خاکشیر می‌باشد برای رفع گرمازدگی و ایجاد شادابی در فصل گرما مناسب می‌باشد.

مواد لازم:

  • خاکشیر ۵۰ گرم
  • عسل یا شکر یا سنکجبین ۴ قاشق غذاخوری
  • یخ خرد شده به میزان لازم
  • آبلیمو و گلاب در صورت دلخواه

روش تهیه:

خاکشیر را با آب سرد خیس کنید سپس چند بار آن را شسته تا شن‌ریزه‌های آن از بین برود و خوب تمیز شود؛ سپس با عسل طبیعی آن را کمی شیرین نمایید، یخ را خرد کنید و داخل آن بریزید و میل کنید. می‌توانید مقداری گلاب و آبلیمو به شربت اضافه نمایید. در صورت نبود خاکشیر، این شربت را می توانید تنها با آب لیمو تهیه نمائید. البته چنانچه از آب یک عدد لیموترش تازه استفاده کنید لذت نوشیدن آن را چند برابر خواهید کرد.

۳- دم کرده برگ نعناع خشک و عسل

این شربت برای رفع تشنگی بسایر موثر خواهد بود.

مواد لازم:

  • برگ نعناع خشک
  • عسل

روش تهیه:

ابتدا برگ نعناع خشک را با مقداری آب به مدت ۱۵الی ۲۰ دقیقه دم کنید. پس از خنک شدن دم کرده، مقداری عسل طبیعی به آن بیافزائید تا شیرین شود. این شربت را می توانید به صورت خنک از افطار تا سحر استفاده نمائید. البته در ایام ماه مبارک خورن شربت ها به صورتی که خیلی سرد نباشند، در رفع تشنگی موثرتر خواهد بود.

رفع (کاهش) بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان:

ایجاد بوی بد دهان در ماه رمضان یکی از نگرانی های روزه داران عزیز می باشد که نمی خواهند موجب آزار سایر افراد شوند.

یکی از راه ها برای درمان و پیشگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان این است که قبل از خوردن سحری ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان گلاب که به حد جوش رسیده مخلوط و با عسل طبیعی شیرین کرده و میل کنند. البته پس از آن حداقل تا ۱۵ دقیقه چیزی میل نشود.

راه دیگر این است که یک استکان عرق نعناع به همراه یک استکان گلاب را مخلوط کرده و بجوشانند. سپس با عسل کمی شیرین کرده بعد از خوردن سحری، مصرف شود.

جهت اطلاع از تخفیف 25 درصدی محصولات شرکت عسل طبیعی رایحه به مناسبت ماه مبارک رمضان اینجا کلیک کنید.

نحوه استفاده از گرده زنبور عسل

نحوه استفاده از گرده زنبور عسل

گرده تازه با کیفیت بالا، حاوی گرانول های نرم، معطر و قابل انعطاف است که نه پاستوریزه و نه گرم می شوند. این گرانولهای زرد، نارنجی یا قهوه ای کوچک به طور مستقیم جذب می شوند. آنها را همچنین در فرم کپسول و قرص فرآوری کرده اند. طعم گرده بسته به منبع گل و شهد آن متفاوت است. بعضی از گرده ها طعم کمی شیرین دارند، در حالی که برخی گرده ها تلخ هستند. اگر گرده از منابع مختلف جمع آوری شده باشد از طعم متفاوت آن و انواع گوناگون آن شگفت زده خواهید شد.

گرده زنبور عسل بسیار متنوع است؛
شما می توانید گرانول ها را با مواد غذایی که دوست دارید میل کنید. با این حال، خوردن خام آن بهترین گزینه ممکن است، هرگز آن را طبخ نکنید و یا آن را با آب جوش یا غذا مخلوط نکنید. حرارت آنزیم های زنده در گرده را از بین می برد و ارزش غذایی آن را کاهش می دهد. بعضی از والدین ترجیح می دهند آن را با میوه ترکیب کنند تا یک خوراکی خوشمزه برای بچه های کوچک خود تهیه کنند. همچنین با این خوراکی می توانند تمام اسید آمینه ضروری، مواد معدنی، و ویتامین های لازم برای رشد فرزندان خود را تامین کنند، در حالی که بعضی ترجیح می دهند گرده را در پخت کیک استفاده کنند.


استفاده از گرده می تواند به صورت مخلوط با پودر شکلات همراه با یک نوشیدنی گرم باشد. نصف قاشق چای خوری گرده را به شکلات همراه با نوشیدنی گرم خود اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بسیاری از کودکان و نوجوانان در استفاده از گرده در رژیم غذایی خود مقاومت می کنند، اما به تدریج بعد از استفاده از آن و بهره مندی از مزایای فراوان آن و دیدن اینکه پس از میل کردن مداوم گرده در رژیم غذایی، ایمنی بسیار بالایی در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا پیدا می کنند، به قدرت فوق العاده آن پی می برند. و البته بسیاری از بچه ها در نهایت متوجه می شوند که گرده ها بسیار معطر و خوشمزه هستند!

گرده زنبور عسل – موثرترین خوراکی سازنده بدن انسان است.”
فرانسیس هوبر، متخصص آلمانی

 

عسل ضد سرطان است!

آیا عسل طبیعی یکی از مواد ضد سرطان است؟

آیا می تواند سرطان را درمان کند؟

به طور خلاصه می توان گفت در حالی که عسل طبیعی ضد سرطان است اما این پادزهر برای درمان کامل سرطان به تنهایی کارساز نیست.

تأثیرات قدرتمند بیوفلاونوئیدها
شاید بسیاری از مردم به اندازه کافی در جریان این امر نباشند که عسل طبیعی دارای خواص ضد سرطان و ضد تومور است؛
عسل خواص دارویی ضد سرطان دارد.

براساس آنچه در کتاب “انقلاب عسل” نوشته دکتر رون فسندن می خوانیم، دانشمندان فلاونوئیدهای گل را در عسل ارگانیک یافتند. این عناصر کوچک بیوفلاونوئیدها، معمولا به عنوان آنتی اکسیدان هایی شناخته می شوند که در هنگام وارد شدن به سلول های بدن، تاثیرات قدرتمندی دارند. هنگام مصرف، بلافاصله سطح آنتی اکسیدان را درون سلول ها افزایش می دهند، نفوذ پذیری و شکنندگی مویرگی را کاهش داده و اکسید کننده ها را از بین می برند.

در واقع در سال های اخیر، شرکت های بزرگ مواد مخدر اثربخشی این فلورا فلاون ها را در حذف رادیکال های آزاد بدن و بهبود عملکرد ایمنی بدن ما به رسمیت شناخته اند و اکنون میلیون ها دلار صرف سرمایه گذاری برای تولید این مواد مصنوعی می کنند. به خانواده و دوستان خود بگویید که زنبورعسل، عسل طبیعی فرآوری شده از این گلهای طبیعی را به بدن ما منتقل می کند.مصرف یکباره  عسل ارگانیک  ممکن است تاثیر نداشته باشد اما مصرف روزانه عسل طبیعی، خواص ضد سرطان آن را به طور بالقوه نشان می دهد و زندگی شما را از بیماری های مرگبار مانند سرطان ها نجات می دهد.

پیشگیری بهتر از درمان
مطمئنا همه ما می دانیم که پیشگیری خیلی بهتر از درمان است، اما متأسفانه، جهان به سندرم تسکین فوری منتهی شده است. فقط ببینید که چگونه افراد با مصرف قرص های رژیمی، لیپوساکشن یا حتی گرسنگی جان خود را در معرض خطر قرار می دهند.

کار کردن با چیزهایی که در طول زمان انجام می شود، اتلاف وقت محسوب می شود. اکنون ما ثروت مادی، روابط عالی و موفقیت ها را می خواهیم، ​​کاملا از قانون جهانی کاشت و زراعت رها شده ایم. و با نگرش دقیق، ما اغلب همه توان خود را به تمرکز و نیاز به درمان های فوری بیماری ها قرار داده ایم. برای همین پیشگیری مداوم با رژیم غذایی و شیوه زندگی ضد سرطان را فراموش می کنیم.
ما نمی توانیم بیماری ها، حوادث و بلایای طبیعی فردا را پیش بینی کنیم، اما قطعا ما می توانیم با انتخاب عاقلانه از نوع غذایی که امروز مصرف می کنیم خودمان را بهتر درک کنیم.

بنابراین، غذاهای ضد سرطان، بیشتر…
لطفا!!!

 

 

5 ماسک صورت برای انواع مختلف پوست

5 ماسک صورت برای انواع مختلف پوست

در اینجا برخی از دستورالعمل های بسیار ساده ماسک صورت که در میان علاقه مندان عسل بسیار محبوب شده اند را به شما معرفی می کنیم. مراحل و مواد تشکیل دهنده در هر ماسک بسیار آسان و در دسترس است که شما می توانید آن را در چند دقیقه آماده کنید. ماسکی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. در این مقاله بسیاری از مزایای عسل طبیعی به عنوان ماسک زیبایی پوست شناخته می شود.

1- ساده ترین ماسک صورت با عسل طبیعی

این ساده ترین دستور العمل زیبایی است که تنها با استفاده از عسل خام طبیعی فراهم می شود.
عسل خام ارگانیک  برای پوست بسیار ملایم است،همه ی افراد به ویژه کسانی که دارای پوست حساس هستند می توانند از اثرات پاک کننده آن استفاده کنند. فقط یک قاشق عسل خام را روی پوست صورت به شکل یک ماسک در حدود 20 دقیقه بگذارید. این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

2- برای پوست معمولی: ماسک عسل ارگانیک و سیب

برای تهیه این ماسک به موارد زیر نیاز داریم:
1 عدد سیب
کمی ذرت
2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

دستورالعمل: سیب و ذرت را با رنده ریز ریز کنید. عسل طبیعی را به آن اضافه کرده و به مدت ده دقیقه در یخچال بگذارید. مخلوط را به شکل ماسک روی صورت خود بگذارید و پس از آن ضربه های ملایم به پوست خود بزنید تا اثرپذیری ماسک بدین شکل بیشتر شود. پس از 30 دقیقه پوست خود را بشویید.

3- برای پوست خشک: ماسک صورت آووکادو و عسل طبیعی

مواد لازم برای تهیه این ماسک:
2 قاشق غذاخوری آووکادو
2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
1 زرده تخم مرغ

دستورالعمل: برای درست کردن این ماسک صورت که بسیار مفید است و اثر ضد پیری و درخشندگی برای پوست دارد، تمام ترکیبات را در مخلوط کن قرار دهید و یا با دست در یک ظرف قرار داده و به خوبی مخلوط کنید. از انگشتان خود برای گسترش ماسک بر روی صورت و گردن خود استفاده کنید و این عمل را برای 30 دقیقه و ترجیحا بیشتر تکرار کنید، سپس پوست خود را بشویید.


4- برای پوست خشک: ماسک عسل و تخم مرغ

مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از:
1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
1 زرده تخم مرغ
نصف قاشق چای خوری روغن بادام
1 قاشق غذاخوری ماست

دستورالعمل: تمام مواد را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و بگذارید تا چسبنده و ضخیم شود. ماسک را روی صورت خود بمالید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا شکل بگیرد. و پس از آن با صابون به خوبی صورت خود را بشویید. عسل طبیعی باعث تحریک سلول های پوستی و صاف شدن پوست می شود، تخم مرغ و روغن بادام در پوست نفوذ کرده و باعث مرطوب شدن پوست می شوند و ماست منافذ پوستی را تصفیه می کند. زرده تخم مرغ نیز به بهبود پوست کمک می کند.

5- برای پوست خسته: ماسک عسل طبیعی و بادام و ماست

برای این ماسک به مواد زیر نیاز خواهید داشت:
حدود 170گرم ماست ساده
حدود 10گرم بادام زمینی خرد شده
2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
2 قاشق چای خوری روغن گندم

دستورالعمل: تمام مواد را به صورت یک خمیر صاف و همگن مخلوط کنید. این مخلوط را به شکل ماسک بر روی پوست خود قرار دهید و ماساژ دهید. به مدت 20 دقیقه این ماسک را نگه داشته و پس از آن پوست خود را بشویید.