ارزش غذایی، روش نگهداری و روش مصرف ژل رویال

ارزش غذایی:
ژل رویال یک ماده غذایی بسیار ارزشمند و داروئی است که در درمان ضعف و بی اشتهایی، کم خونی و ناتوانی های جنسی بسیار موثر است.
این ماده همچنین در کاهش و تنظیم چربی و قند خون، رماتیسم قلبی و مفصلی، رفع گرفتگی عروق، رفع مشکلات ریوی، تنگی نفس، مشکلات حنجره، نفخ و زخم معده، تنظیم هورمون‌ها، محرک رشد، بهبودی روماتیسم مفصلی، ضعف چشم، کمبود املاح معدنی، مشکلات کبدی، سم‌زدایی از بدن، یرقان، رشد و تراکم استخوان، زخم‌ها و سوختگی های کهنه، میخچه و دمل، بیماری‌های پوستی عمیق، صدفیه، اگزما، بواسیر، عفونت و زخم‌های رحمی و تناسلی، میگرن و سینوزیت، اعصاب، درمان افسردگی، ‌ضعف عمومی بدن، افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونت‌ها و در جلوگیری از پیری زودرس، تقویت حافظه و نیز موجب نشاط و طول عمر نیز خواهد ‌شد.

روش نگهداری:
به دلیل وجود آنزیم‌ها و هورمون‌های موجود در ژل رویال بهتر است از تماس با نور و اکسیژن هوا جلوگیری نمود تا تجزیه نشود. رویال ژله 20% که به طریقه عصاره گیری تهیه شده را میتوان در دمای 37 درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

روش مصرف:
مصرف یک قاشق مرباخوری تا غذاخوری دو بار در روز نسبت به سن و مشکلات افراد به مدت 10 روز و تکرار آن پس از 3 روز توقف تا بهبودی کامل لازم است.

ژل رویال و خصوصیات باورنکردنی آن

ژل رویال منبع غنى پروتئین و هشت اسید آمینه ضرورى ، سرشار از ویتامین‌های گروه A، C، D، E، کلیه ویتامین های گروه B ، مواد معدنى مختلف همچون آهن و کلسیم ، اسیدهاى چرب اشباع نشده همچون 10HDA ، کربوهیدرات ، کلاژن، استیل کولین ( کمبود این ماده فرد را براى ابتلا به آلزایمر مستعد می کند) و گاماگلبولین (تقویت کننده سیستم ایمنى) می باشد.

ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع 10HDAخاصیت ضدباکتری، ضد میکروب و ضد ویروسی منحصربفردی دارد که در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کنند بسیار موثر بوده و با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ ها باعث کاهش فشار خون و پیشگیری از تصلب شرائین می شود.

استیل کولین موجود در ژل رویال نقش اساسی در نقل و انتقال پیام‌های عصبی ایفا نموده که برای پیشگیری و درمان مشکلات عصبی، مغزی، آلزایمر، ام‌اس، رعشه و اضطراب کاربرد دارد و به حافظه کمک شایانی میکند و با گشاد کردن رگ های خونی از بالا رفتن فشارخون جلوگیری می نماید.

دراین ماده مقدار فراوانی کلاژن موجود است. کلاژن نوعی پروتئین و بسیار مورد نیاز بدن است، موجب اتصال بافتهای سلولی به یکدیگر شده و از چروک خوردن پوست جلوگیری می کند. همچنین طول عمر سلولها را نیز افزایش میدهد. با توجه به اینکه ژل رویال باعث بهبود سیستم دفاعی بدن، کاهش استرس و بیخوابی می شود، می تواند از پیری زودرس جلوگیری نماید و به زیبایی و جوانی و نشاط پوست کمک نماید. در ناباروری و تقویت حرکت اسپرم مردان و ضعف تخمدانها برای بانوان بسیار مؤثر است. ضمنا اثر ضد التهاب و سلول سازی ژل رویال در بهبودی سوختگی‌ و زخم‌ها خصوصاً دیابتی بسیار موثر است.

گاماگلبولین موجود در ژل رویال تاثیر خوبی بر بهبود بیماران سرطانی بعد از پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و باعث افزایش سرعت تولید گلبولهای سفید خون میشود. بنابراین ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش و جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی می شود.

ساخت کرم طبیعی از عسل و آلوئه ورا

نحوه ساخت

مخلوطی از یک حجم عسل طبیعی همراه با یک حجم عصاره آلو‌ورا و 5٪ ژل رویال همراه با یک‌دوم عصاره لیموترش را با یک حجم روغن زیتون ترکیب کنید.
این کرم با دارا بودن مواد و عناصر بسیار مفید ذکر شده در تولید آن، تغذیه سلول‌های پوست و براق و سفید کردن آن را به عهده می‌گیرد.

طریقه مصرف
گذاشتن کرم روی موضع در هنگام روز 1 الی 2 ساعت است و مالش دادن کرم بر روی پوست حدود 5 تا 10 دقیقه هر روز بسیار مناسب است و در جایی که کرم ماسک آلوورا به‌ علت چسبندگی سخت مالیده می‌شود، مالیدن بسیار اندک آن کم کم روی پوست انجام می‌پذیرد. اگر این گونه مصرف برای عده‌ای سخت باشد می توانند با اضافه کردن مقداری رطوبت به کرم و یا به محل، مشکل را رفع کنند.

لازم به ذکر است که کرم آلوورا 1 تا 3 ساعت بیشتر روی پوست نباید بماند. این کرم برای رفع جوش‌ها و لک‌های صورت و جای سوختگی و حتی خود سوختگی در روی پوست نیز استفاده می‌شود.

طریقه مصرف برای موارد به‌‌ غیر از سوختگی، یک یا دو بار در روز و هر روز 1 تا 3 ساعت روی پوست بماند. می‌توان برای بهتر قرار گرفتن و نفوذپذیری بیشتر، پوست را قبل از مصرف کرم مرطوب کرده و کرم را به‌صورت مالشی آرام آرام روی پوست کشید.

کرم آلوورا برای سوختگی‌های تازه و خصوصاً کهنه مصرف می‌شود. مالیدن این کرم روی محل سوختگی‌های کهنه بسیار مفید است و کم کم پوست را به‌حالت طبیعی برمی‌گرداند و استفاده از کرم جوانه گندم همراه با آن برای سوختگی‌های کهنه و تازه بسیار مفید و لازم است و باید در سوختگی‌های تازه از مصرف رطوبت در هنگام معالجه خودداری نمود.

و البته همانطور که می دانید عسل طبیعی باعث جوان سازی پوست می شود.

عسل طبیعی منبع انرژی و آنتی اکسیدان

منبع انرژی
عسل خام شامل قندهای طبیعی (80 درصد)، آب (18 درصد) و مواد معدنی، ویتامین، گرده و پروتئین (2 درصد) است.
تعجب آور نیست که عسل “سوختی کامل” است. این منبع انرژی به راحتی جذب شده گلیکوژن کبدی را فراهم می کند، و آن را به عنوان یک منبع انرژی ایده آل قبل و بعد از ورزش، آماده می کند.
مطالعات انجام شده در آزمایشگاه دانشگاه تغذیه ورزش ممفیس نشان می دهد عسل طبیعی یکی از بهترین انتخاب های کربوهیدرات برای مصرف قبل از ورزش است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که به عنوان یک سوخت ورزشی، عسل مثل گلوکز عمل می کند و جایگزین طبیعی شکر مورد استفاده در اکثر مکمل های تجاری ورزشی است.
به همین دلیل است که عسل خام ارگانیک در بسیاری از بهترین غذاهای قبل تمرین و بعد از تمرین استفاده می شود.

نیروگاه آنتی اکسیدان
مطالعات نشان داده اند که مصرف دوز روزانه عسل خام باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در بدن می شود.
آنتی اکسیدان ها با جلوگیری از رادیکال های آزاد در بدن که باعث بیماری می شوند برای افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها بسیار مفید هستند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به عنوان پیشگیری کننده در برابر تعدادی از بیماری های ناتوان کننده عمل می کند. عسل حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های قوی هستند که ثابت شده است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را نیز کاهش می دهد.

در مطالعه ی انجام شده از نمونه های خون گرفته شده  25 نفر از کسانی که روزانه حدود 4 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک به مدت 29 روز به رژیم غذایی خود افزودن نشان داده شده است که ارتباط روشن و مستقیمی بین مصرف عسل و افزایش سطح پلی فنول ها جهت  مبارزه با بیماری در خون وجود دارد.

مطالعات نشان داده اند که عسل طبیعی حاوی فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی پینوکامبرین، پینوستروبین و کریسین است.
پینوکامبرین از فعالیت آنزیمی حمایت می کند و مطالعات بسیاری نشان داده اند که پینوکامبرین باعث ایجاد آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) بسیاری از انواع سلول های سرطانی می شود.
تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که کریسین ممکن است هورمون مردانه تستسترون را افزایش دهد و تقویت عضلات را افزایش دهد.

 

ماسک عسل و موز برای پوست حساس

ماسک عسل و موز

مناسب برای پوست حساس

مواد لازم برای تهیه این ماسک خارق العاده عبارتند از:
نصف موز به صورت تکه تکه شده
یک چهارم فنجان بلغور جو دوسر، پخته شده با شیر
یک عدد تخم مرغ
یک دوم قاشق غذاخوری عسل طبیعی

دستورالعمل تهیه و نحوه استفاده:
موادی که نام برده شد را با هم ترکیب نموده و به خوبی مخلوط کنید.

ماسک ساخته شده را به آرامی بر روی پوست قرار داده و مسطح کنید.

به وسیله انگشتان یک ماساژ به صورت دایره ای و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست انجام دهید.

پس از این زمان پوست خود را با آب گرم بشویید.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماسک طبیعی به آرامی پوست را تمیز و پاک می کند.

موز حاوی ویتامین A است، تخم مرغ حاوی لسیتین و نرم کننده طبیعی پوست است.

و عسل طبیعی کمک می کند تا مولکولهای پوست حالت طبیعی خود را حفظ کند.