پروازهای مسیریابی زنبورعسل

زنبورهای عسل، جهت آشنایی با زمین و فضای اطراف کندو، پروازهای جهت گیری اکتشافی را قبل از شروع رشد گیاهان انجام می دهند.

به نظر می رسد پروازهای زنبورهای عسل، دو نوع کوتاه برد و بلند برد دارند. پروازهای کوتاه برد احتمالاً مربوط به یادگیری فوری برخی ویژگی های خاص محیط کندو است و بیشتر در شرایط نامساعد جوی انجام می شود.

پروازهای جهت یابی کوتاه برد، زنبورها را بیش از 30 متر از کندو دور نمی کند و فاقد جهت مشخصی است.

دوره زمانی پروازهای دوربرد بعد از پرواز اول تا چهارم آغاز می شود زیرا زنبورها زمان کمتری را صرف بازرسی از محیط اطراف کندو کرده اند.

در طول جهت یابی متوالی، زنبورها پروازهای جدیدی را در محیط اطراف آغاز می کنند. پروازهای هوایی انجام شده پس از پروازهای جهت یابی مسافت های بیشتری را پوشش می دهند و ممکن است بخشی از زمین را که قبلاً مورد کاوش قرار نگرفته است در برگیرد.

اکتشافات جدید ممکن است با پروازهای جستجوگرانه زنبورها پس از پروازهای جهت یابی اولیه ترکیب شود، که گاه منجر به پروازهای بسیار طولانی و مفصلی می شود.

اعتقاد بر این است که نحوه پیمایش و مسیریابی زنبورها ساده است و از روتین های حسی حرکتی جداگانه که یاد گرفته می شود، استفاده می کنند. به عنوان مثال، زنبورها مسیرها و مسافت سفر خود را بین کندو و منابع غذایی را با یکپارچه سازی مسیر یاد می گیرند. آنها از خورشید برای اعمال این خاطرات استفاده می کنند و از نقاط دیدنی برای کالیبراسیون فاصله استفاده می کنند. زنبورها می توانند در صورت عدم دسترسی به خورشید ، مسیرهای پرواز را از نشانگرهای زمینی بازیابی کنند.

پروازهای مسیریابی زنبورعسل1

اما اگر هوا ابری باشد؟

در روزهای ابری، زنبورهای عسل در مسیر منابع غذایی از قبل شناسایی شده، حرکت می کنند و مسیرهای حرکتی خود را به طور دقیق جهت می دهند.

این قابلیت ویژه زنبورها می تواند براساس حسگر قطب نمای مغناطیسی، توانایی احساس خورشید، الگوهای نور قطبی شده از طریق ابرها و یا حافظه آنها از مسیر روزانه خورشید با توجه به نشانه های محلی باشد.

آزمایشاتی که این گزینه ها را در مقابل یکدیگر قرار می دهد، نشان می دهد که سیستم پیمایش و مسیریابی زنبورها بر پایه حافظه آنها استوار است.

مزایای شگفت انگیز عسل گندم سیاه خام

در ادامه مقاله قبلی در مورد عسل گندم سیاه، در این مقاله تعدادی از مزایای این محصول بی نظیر را بررسی میکنیم:

1- خطر حمله و سکته قلبی را کاهش می دهد.

2- عسل گندم سیاه همچنین احتمال فشار خون شریانی و سایر بیماریهای قلبی عروقی را به حداقل می رساند.

3- استفاده از عسل تیره برای آکنه و سایر موارد پوستی به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و سم زدایی توصیه می شود.

4- این عسل باعث تشکیل خون در بدن می شود و می تواند به درمان کم خونی کمک کند.

5- با توجه به قند کم، عسل تیره همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول یا قند خون برای مبتلایان به دیابت کمک کند.

6- توسط محققان ثابت شده است که انواع خاصی از عسل، مانند عسل گندم سیاه می توانند جهش های DNA که سلولهای سرطانی را تشکیل می دهند، متوقف کنند.

7- مطالعات علمی، اثرات کاهش سرفه توسط عسل گندم سیاه را اثبات کرده است. عسل خام برای درمان سرفه بیش از داروهای شیمیایی دیگر توصیه می شود.

8- به رفع استرس و متعادل کردن سیستم عصبی کمک می کند.

9- به دلیل میزان بالای آهن موجود در این عسل، می تواند بدن را بعد از تمرین یا روز پرفعالیت بازسازی کند.

10 – باعث می شود که از نظر روحی به بیداری معنوی خود برسید و نفس درونی خود را بیابید.

عسل گندم سیاه را بچشید، ببویید و احساس کنید

اگر شما به طعم دلنشین جدید، نیرومند و متمایز علاقه مند هستید، عسل گندم سیاه برای شما انتخاب مناسبی است. نه تنها تأثیرات درمانی عسل را تجربه خواهید کرد بلکه طعم جذاب و شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد.

عسل گندم سیاه، عسلی تک گل است به این معنی که توسط زنبورهای عسل تقریبا تنها از یک منبع گل جمع آوری می شود. این عسل دارای طعمی غنی و متراکم است.

اشتباه گرفتن این عسل با انواع دیگر عسل تقریبا امکان پذیر نیست، زیرا این عسل دارای عطر و طعمی معطر است. عطری آغشته به بوی بلوط تازه و غنی شده است.

در ادامه پیشنهاد می کنیم طرز تهیه سالاد ماهی کبابی شده با استفاده از عسل گندم سیاه را مطالعه کنید.

عسل گندم سیاه را بیشتر بشناسیم

عسل گندم سیاه چیست؟

عسل گندم سیاه در ماه های آگوست بسیار مورد علاقه زنبورها است. شهد آن از گلهای کوچک گندم سیاه جمع آوری می شود.

برای بیشتر مردم، کلمه “گندم سیاه” واژه آرد را تداعی می کند، اما گندم سیاه نه دانه است و نه علف، و به گیاه ریواس مربوط می شود.

زنبورهای عسل واقعاً عطر و طعم بینظیر گلهای گندم سیاه را دوست دارند. عسل گندم سیاه خام، اصولا عسلی تیره رنگ و سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و آهن است.

بزرگان قبایل بالتیک می گفتند “هر چه عسل تیره تر باشد، سالم تر است!”

جای تعجب نیست که دانشمندان قرن بیست و یکم نیز با این تئوری سنتی درمانی موافقند.

بیایید این عسل گندم سیاه را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مزایای عسل گندم سیاه:

شاید از خود سوال کنید، آیا عسل برای شما مفید است؟ بله، به خصوص عسل گندم سیاه که حاوی انواع میکرو عناصر و ویتامین ها است. این عناصر، مقدار زیادی آنتی اکسیدان را بار می آورد. آنتی اکسیدان ها از فلاونوئیدهای فعال و سایر ترکیبات فنولیک همراه با عسل ایجاد می شوند. این ابرقهرمانان بیولوژیکی به تنظیم فشار خون و سیستم کلی خون بدن کمک می کنند.

البته فراموش نکنیم که، عسل خواص ضد باکتریایی دارد که به سم زدایی کمک می کند و با باکتری های مضر در کبد شما مبارزه می کند. این را هم بدانید که عسل گندم سیاه بالاترین مقدار آهن را در بین انواع عسل ها دارد.

افرادی که دارای سبک زندگی فعال و سالمی هستند، این عسل را جزو غذاهای فوق العاده مغذی رتبه بندی می کنند.

عسل گندم سیاه، بدن را پس از یک تمرین دوباره احیا می کند و بعد از یک روز پر از فعالیت، قدرت و نیرو را دوباره به آن می بخشد. علاوه بر این گیاهخواران می توانند از آن به عنوان مکمل غذایی برای آهن استفاده کنند.

5 مورد از برترین مزایای مکمل های گرده زنبور عسل برای سلامتی

برای درک بهتر اینکه این مکمل طبیعی از نظر ارزش غذایی تا چه اندازه ضروری است، در زیر برخی از مواد موجود در آن عنوان شده است:

– ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، E و D

– بیوتین و اسید فولیک

– آنزیم ها

– فلاونوئیدها

این دانه های مغذی که همه مواد بالا را در خود دارند، بدن شما را تغذیه می کنند و شما را جوان جلوه می دهند و پیری را به تاخیر می اندازند.

حتی گفته می شود، که فواید خوردن گرده زنبور عسل باعث تقویت زیبایی نیز می شود.

کسانی که به دنبال چیزی برای بهبود سلامتی خود هستند، باید مصرف گرده زنبور عسل را در برنامه غذایی خود جای دهند.

در اینجا 5 مورد از برترین خواص این ماده شگفت انگیز را معرفی میکنیم:

1- کاهش کلسترول خون

هنگامی که سطح کلسترول خون بالا است، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید. اجازه ندهید این اتفاق بیوفتد و بهتر است گرده زنبور عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از نظر علمی اثبات شده است که گرده زنبور عسل می تواند سطح کلسترول را به حالت عادی خود برگرداند.

2- دوباره کبد را سالم کنید

تقویت عملکرد سم زدایی کبد یکی از مهمترین کاربردهای گرده زنبور عسل است. مشخص شده است که این ماده مغذی می تواند اثرات مواد سمی را بر روی کبد به حداقل برساند و به ایستادگی در برابر آنها کمک کند.

3- با رادیکال های آزاد بجنگید

از آنجا که گرده زنبور عسل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان هاست، می تواند به جلوگیری از رادیکال های آزاد کمک کند. می دانیم که تعادل بین این رادیکال ها بسیار مهم است زیرا عدم تعادل می تواند منجر به شرایط وخیمی، مانند بیماری قلبی یا حتی سرطان شود.

4- سیستم ایمنی بدن خود را ضد عیب و نقص کنید

مشابه گردو، گرده زنبور عسل خواص ضد باکتریایی قابل توجهی دارد. خوردن آن با فرنی را به عادت صبحگاهی خود تبدیل کنید و مطمئن باشید سیستم ایمنی بدنتان از شما تشکر خواهد کرد.

5- سوخت و ساز بدن خود را بهبود ببخشید

تحریک اشتها و چگونگی جذب مواد مغذی در بدن نیز از جمله مزایای گرده زنبور عسل است. این مکمل سوخت و ساز بدن شما را تقویت می کند و به شما در کاهش میزان چربی های ناخواسته کمک می کند.

با دانستن بسیاری از مزایای سلامتی مکمل های گرده زنبور عسل و  طعم دلچسب آنها، هم اکنون می توانید از خودتان به طرز لذت بخش تری مراقبت کنید.

اگر نمی توانید صبر کنید تا آنها را امتحان کنید، رایحه خوانسار در خدمت شماست.

گرده زنبور عسل رایحه خوانسار با کیفیت بالا تهیه شده، و همانند سایر محصولات طبیعی رایحه، برای حفظ خواص و طعم های ارگانیک آن بلافاصله از خود کندوها جمع آوری می شود.

مشاهده و سفارش گرده زنبور عسل رایحه خوانسار

هر آنچه باید در مورد گرده زنبور عسل بدانید

زنبورهای کارگر روی یک گل فرود می آیند، تکه های کوچکی از گرده گل را جمع آوری می کنند، آنها را درون گوی های کوچکی می پیچانند، آن دانه های کوچک حاصل شده را به کندو منتقل می کنند.

این محصول کاملا طبیعی و ارگانیک که توسط زنبور عسل و از دل طبیعت بدست می آید، گرده زنبور عسل نام دارد، که علاوه بر این، با عناوینی همچون سوپرفود یا غنی ترین منبع مواد غذایی، از آن یاد می شود و به همین دلیل است که نمی توان از مزایای شگفت انگیز این محصول با بی اعتنایی گذشت.

این توپ های کوچک گرده زنبور عسل، هنگامی که به عنوان مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، به یک دلیل روشن، اغلب به عنوان یک داروی همه فن حریف از آن یاد می شود.

آنچه که گرده زنبور عسل را به عنوان یک غذای فوق العاده یا سوپرفود معرفی می کند این است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است. این بدان معنی است که تقریباً برای همه افراد، به جز افرادی که آلرژی دارند و زنان باردار ، ارزش درمانی و خواص دارویی برجسته ای دارد.

این محصول بی نظیر کمی شیرین و خاکی است و مورد پسند تقریبا همه سلیقه ها می باشد.

بر خلاف موم زنبور عسل، گرده زنبور عسل به طور معمول به عنوان دانه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به مواد غذایی مختلف اضافه می شوند.

بهترین زمان مصرف گرده زنبور عسل، صبح ها می باشد به طوری برای کل روز پیش رو، مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

از طرف دیگر اگر یک شب طولانی را پیش رو دارید، می توانید آن را در شب مصرف کنید.

گرده زنبور عسل، یک انرژی زای طبیعی و فوق العاده است، بنابراین یک جایگزین عالی و سالم برای نوشیدنی های انرژی زا مثل ردبول و … محسوب می شود.

اما چه ویتامین هایی در گرده زنبور وجود دارد؟

در مقاله بعدی مزایای این ماده مغذی طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

5 مورد از برترین مزایای مکمل های گرده زنبور عسل برای سلامتی

عسل سفید ارگانیک چیست؟

این عسل غلیظ تر از عسل طبیعی بوده و دارای طعم مطلوب تری می باشد. یکی از روش‌های جلوگیری از شکرک زدن در عسل، تهیه عسل سفید ارگانیک است که برای عسل‌های غنی از گلوکز مانند عسل شبدر و آفتابگردان که به سرعت سفت می‌شوند، مناسب است.

عسل سفید ارگانیک حاوی تعداد زیادی کریستال کوچک است که از تشکیل کریستال های بزرگتر جلوگیری می کند. همچنین ممکن است آن را فوندانت عسل یا عسل کرمی هم بنامند.

اولین روش برای تولید عسل سفید ارگانیک در سال 1935 بود. در این فرآیند، ابتدا عسل سفید ارگانیک پاستوریزه می شود تا مخمرهایی که ممکن است در عسل وجود داشته باشد را از بین ببرد. پس از پاستوریزاسیون، عسل سفید ارگانیک که قبلاً فرآوری شده بود، به عسل پاستوریزه اضافه می شود تا مخلوطی از 10 درصد عسل سفید ارگانیک و 90 درصد عسل پاستوریزه تولید شود. سپس مخلوط در دمای کنترل شده 57 درجه فارنهایت باقی می ماند. این روش در حدود یک هفته گروه عسل سفید ارگانیک تولید می کند.

روش دوم این امکان را می دهد که بدون اضافه کردن گرما، عسل سفید ارگانیک درست شود. در این روش پاستوریزاسیون در هیچ نقطه‌ای از فرآیند استفاده نمی شود. در این روش می توان در حدود 80 ساعت عسل سفید ارگانیک بدست آورد.

عسل سفید ارگانیک حاصل از این فرایند، در صورتی که در 65 درجه فارنهایت نگهداری شود، به طور نامحدود در حالت کرمی (فوندانتی) خود باقی می ماند.

عسل برای گلو درد

هنگامی که سرماخوردگی یا آنفولانزای سختی گرفته اید ، برای یک یا دو هفته دیگر برای مبارزه با آبریزش بینی، تب، سرفه، عطسه و سردرد آماده شوید. علاوه بر اینها، بیش از این احتمال دارد که شما دچار گلودرد نیز شوید.

این علائم می تواند از بیماری های مختلفی از جمله عفونت های ویروسی و باکتریایی ناشی شود. در بیشتر موارد، بلع دردناک را به دلیل التهاب تجربه خواهید کرد، که ممکن است منجر به تورم گلو، قرمزی، خراشیدن و سوزش شود. همه عفونت ها با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند. آمارها می گویند که گلو درد یکی از مهمترین عاملان تجویز نامناسب آنتی بیوتیک در سراسر جهان است.

این می تواند تهدیدی باشد زیرا بدن شما می تواند در صورت حمله به داروهای قدرتمند و بدون دلیل قابل تشخیص، توانایی مقاومت در برابر میکروب ها را از دست بدهد. با این حال، شما می توانید سرماخوردگی خود را به روشی متفاوت و عاری از آنتی بیوتیک درمان کنید. به یاد داشته باشید ، یکی از بهترین داروهای طبیعی گلودرد، عسل است و می تواند روند درمانی شما را به شیرین ترین تجربه تبدیل کند.

عسل و لیمو برای گلو درد چقدر مؤثر است؟

شما در مورد عسل اطلاعات کافی دارید ، درست است؟ نه تنها شیرین، چسبنده ، مایعی طلایی موجود در یک شیشه ، بلکه یک منبع کامل برای سلامتی است. سالها پیش ، بیشتر از عسل برای جلوگیری از ابتلا به زخم ها استفاده می شد. امروزه این یک سلاح فوق العاده قدرتمند برای کشتن باکتری ها محسوب می شود.

جدا از گلوکز و فروکتوز ، این ماده درمانی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین است. این باعث می شود که از عسل برای گلودرد و سایر علائم آنفولانزا استفاده شود.

لیمو یکی دیگر از داروهای درمانی است. این هم توسط بیماران و هم پزشکان به دلیل مقادیر بالای ویتامین سی که به عنوان بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می شود ، مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین ، عسل را با یک لیمو برای گلودرد ترکیب کنید و ببینید که چگونه تمام علائم مرتبط با التهاب شما از بین می رود.

فواید چای عسل برای گلو درد:

قبل از قرار ملاقات با پزشک خود، در مورد مزایایی که با روش های جایگزین برای درمان سرماخوردگی ایجاد می شود، بیشتر دقت کنید. هنگام مصرف مرتب چای، عسل و لیمو برای گلودرد می توانید انتظار موارد زیر را داشته باشید:

تقویت سیستم ایمنی:

این داروهای خانگی می توانند برای سرفه مناسب و سرکوب کننده خارش گلو باشند. بر خلاف داروهای ضد التهابی، آنها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند و از این طریق به بهبودی سریعتر کمک می کنند.

تسکین سریع:

اگرچه چای عسل همیشه نمی تواند بهبودی کامل را تضمین کند، اما گلو درد را به سرعت تسکین می بخشد. علاوه بر این، سایر علائم مرتبط با آنفولانزا یا سرماخوردگی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

طعم خوشمزه:

وقتی چای گیاهی را با یک قاشق عسل ترکیب می کنید، طعم آن عالی خواهد شد. اما اگر یک تکه لیمو را با زنجبیل یا دارچین به این مخلوط بیفزایید، متوجه اثرات فوق العاده آن خواهید شد.

عسل پاستوریزه یا خام برای گلو درد؟

عسل یکی از قدیمی ترین و طبیعی ترین شیرین کننده های روی زمین است. از زمان های بسیار قدیم، از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. نکته جالب این است که اکنون انواع و اقسام آن فراوان است و انتخاب صحیح نوع عسل برای گلو درد را پیچیده می کند.

اگر شما عسل پاستوریزه یا خام را در نظر دارید ، باید بدانید که هر دو طیف یکسانی از مزایای درمانی، ضد التهاب و آنتی اکسیدان را ارائه نمی دهند. با این حال، اولی پس از برداشت از فیلتر، پاستوریزه و گرم می شود، در حالی که حالت دوم خالص است به این معنی که مستقیم از کندو است و ارزش غذایی آن نیز بدون تغییر است.

با توجه به این نکته، بهتر است به جای عسل فرآوری شده، به دنبال عسل خام برای گلودرد باشید. می توانید گرده زنبور عسل یا عسل جنگلی خام را از زنبور عسل بالتیک امتحان کنید.

به نظر می رسد که آنها درمان های طبیعی بسیار خوبی برای آنفولانزا و سایر عفونت ها هستند. به خصوص هنگامی که آنها را به  طور مداوم مصرف می کنید.

چگونه عسل شکرک زده را به حالت عسل مایع در آوریم؟

نحوه دی کریستالیزه کردن ( رفع شکرک عسل):

برای برگرداندن عسل به قوام اصلی خود، نیاز دارید که به آن حرارت دهید. اما اینکه بسیار مهم است که در دمای مناسب این کار را انجام دهید. بالا رفتن بیش از حد دما به معنی سوزاندن محصول و از بین بردن ویتامین ها و آنزیم های گرانبهای آن است.

روش گرمایش نیز بسیار مهم است. اگر در مورد این روش ها در گوگل سرچ کنید، توصیه های بسیار بدی مانند استفاده از مایکروویو پیدا می کنید. در این حالت ، گرما به طور یکنواخت توزیع نمی شود ، بدین معنی که برخی مناطق کریستالیزه می شوند و برخی دیگر به راحتی به جوش می آیند. علاوه بر این ، اگر محصول را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید ، ممکن است با استفاده از مایکروویو آن را ذوب کنید و سموم و ذرات مضر در عسل رها شوند.

بنابراین چگونه می توان عسل شکرک زده شده را به روش صحیح دی کریستالیزه کرد؟

نگران نباشید، بسیار آسان است. تمام چیزهایی که شما نیاز دارید یک ظرف آب داغ و یک کاسه به اندازه کافی بزرگ است تا ظرف شیشه عسل شما در آن جای بگیرد. نکته اصلی این است که اجازه ندهید آب به جوش بیاید ، که این در 100 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد.

برای حفظ آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها سعی کنید درجه حرارت را تا 45 درجه سانتیگراد نگه دارید. اگر به طور تصادفی آب را بیش از حد گرم کرده اید و آن را به جوش آورده اید، بگذارید چند دقیقه در همان حال باقی بماند. پس از خنک شدن کافی، آن را به آرامی داخل کاسه اضافه کنید، تا فضای اطراف شیشه عسل را کاملا پر کند.

مطمئن شوید که درب شیشه عسل باز باشد و بالای آن آب نپاشید. دی کریستالیزه شدن عسل به زمان نیاز دارد. صبور باشید و با دقت آب گرم بیشتری اضافه کنید تا آب درون کاسه خنک نشود و دمای اطراف شیشه همان 45 درجه ثابت بماند.

گرچه بهتر است عسل را در ظروف شیشه ای نگه دارید ، اما بسیاری از خرده فروشان آن را در ظروف پلاستیکی می فروشند. اگر ظرف عسل شما نیز پلاستیکی است، مراحل مشابه خواهد بود اما این بار دمای آب را پایین تر از 38 درجه سانتیگراد نگه دارید تا از تغییر شکل پلاستیک جلوگیری شود. وقتی عسل به اندازه کافی مایع شد، آن را به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید.

حالا شما می دانید چگونه عسل را دی کریستالیزه( رفع شکرک) کنید. امیدواریم که این فن با افزایش دادن ماندگاری محصول مورد علاقه شما، موجب صرفه جویی اقتصادی و شیرینتر  شدن زندگیتان شود.

عسل شکرک زده یا کریستالیزه شده

تا به حال چندین بار با عسل شکرک زده موجه شده اید و تصمیم گرفته اید آن را دور بریزید؟

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید عسل شکرک زده، از بین رفته است، باید به شما بگوییم که عسل هیچ وقت خراب یا فاسد نمی شود و اتفاقا وقتی سفت و شکرک زده می شود، هیچ مشکلی جهت مصرف ندارد. اتفاقا بعضی افراد عسل سفت و شکرک زده شده را به عسل مایع معمولی ترجیح می دهند. اگر شما از آن افراد نیستید، نیازی نیست عسل شکرک زده را دور بریزید.

این مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید چگونه عسل کریسالیزه شده (شکرک زده شده) را دوباره به حالت روان و مایع در بیاورید و همچنین چگونه از عسل نگهداری کنید تا روند کریستالیزه شدن آن را کندتر کنید و دیرتر شکرک بزند.

با دانش و تکنیک کافی، شما قادر خواهید بود از عسل مایع و روان مطلوب خود، به مدت بیشتری لذت ببرید.

چرا عسل کریستالیزه (شکرک زده) می شود؟

عسل تقریبا تماما از شکرهای طبیعی ساخته شده است. فقط 20 درصد آب در این محصول طبیعی وجود دارد. این یعنی تقریبا تعداد کافی مولکول آب برای کنار هم نگه داشتن همه گلوکزها و فروکتوزهای موجود در عسل وجود ندارد که در نهایت همین کمبود آب کافی باعث جدایی این شکرهای طبیعی از یکدیگر می شود. و این دقیقا نحوه کریستالیزه شدن یا شکرک زدن عسل است.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید محصول تا مدت زیادی شکرک نمی زند، عسل را در یک قوطی شیشه ای که درب آن محکم بسته شده در دمای اتاق نگهداری کنید. هرگز عسل را در یخچال نگه داری نکنید زیرا فرآیند کریستالیزه شدن را سرعت می بخشد.

اکثر انواع عسل فروشگاهی و صنعتی به شدت فرآوری می شوند. تولید کنندگان از پاستوریزاسیون برای از بین بردن باکتری ها و مخمرها و همچنین کند کردن فرآیند کریستالیزاسیون(تبلور) استفاده می کنند و این محصول را برای مشتریان جذاب تر می کند.

اما عسل طبیعی و خام، فرآوری نشده است و این باعث می شود که فرآیند کریسالیزه شدن سریع تر اتفاق بیوفتد. با این حال، همچنین بدان معنی است که تمام مواد مغذی و آنزیم های موجود در آن هنوز سالم هستند و این عسل طبیعی را به یک انتخاب سالم تر تبدیل می کنند.

اما اگر ظاهر مایع و روان عسل برای شما مهم تر از مزایای شگفت انگیز طبیعی بودن آن است، در مقاله بعدی، به شما آموزش می دهیم که چگونه در چند مرحله دوباره آن را به حالت دلخواه اولیه برگردانید:

چگونه عسل شکرک زده را به حالت عسل مایع در آوریم؟

درباره عسل طبیعی بیشتر بدانیم

عسل طبیعی یکی از محصولات طبیعی با ارزش است که از زمان های قدیم به بشر معرفی شده است. این ماده نه تنها به عنوان یک محصول برای تغذیه بلکه در سلامتی نیز توصیف شده است.

 

عسل در طب سنتی:

در طب سنتی به عنوان یک درمان جایگزین برای شرایط بالینی از زخم ودرمان سرطان استفاده می شود . به طور سنتی ، در درمان بیماری های چشم ، آسم و برونشیت ، عفونت های گلو ، سل ، تشنگی، سکسکه، خستگی، سرگیجه، هپاتیت، یبوست، آلودگی کرم، اگزما، بهبود زخم ها کاربرد دارد و به عنوان یک ماده مغذی مکمل مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص پزشکی عسل طبیعی میتوان به خاصیت های آنتی اکسیدان، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

بسیاری از شواهد نشان می دهد استفاده ی آن در کنترل و درمان زخم ها، دیابت، سرطان، آسم، و همچنین بیماری های قلبی عروقی، عصبی، و دستگاه گوارش میتواند نقش بسزایی دارد. عسل دارای نقش بالقوه درمانی در درمان بیماری با خواص فیتوشیمیایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. فلاونوئیدها و پلی فنل ها، که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند، دو مولکول اصلی فعال زیست فعال موجود در آن هستند.

 

 تحقیقات علمی نوین:

تحقیقات علمی مدرن ثابت میکند، مصرف عسل طبیعی در روز دارای اثرات محافظتی برای درمان بیماریهای مختلف مانند دیابت، تنفس، دستگاه گوارش، قلب و عروق و سیستم عصبی باشد، حتی در درمان سرطان مفید است زیرا بسیاری از آنتی اکسیدان ها در عسل وجود دارد. در نتیجه، عسل می تواند به عنوان یک عامل طبیعی برای اهداف مختلف دارویی مورد توجه قرار گیرد.

شواهد کافی وجود دارد که استفاده از عسل را در مدیریت بیماری ها توصیه می کنند . بر اساس این حقایق، استفاده از عسل در بخش های بالینی بسیار توصیه می شود.